Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg velge å få barn med kjæresten, en mann jeg er forelsket i, glad i, elsker...Han vil ha barn. Jeg vil ha barn. Jeg er nyutdannet og orker ikke tanken på noen annen kjæreste. Jeg vil ha barn, men orker hverken tanken på å date menn eller ut på byen. Er 32 år.Jeg kunne godt tenke meg å bli gammel med kjæresten min, men jeg vet at han svikter. Han er ustabil når det gjeldet penger, vi krangler mye, han liker å være med gutta på byen osv. Vi har det bra i hverdagene. Jeg lurer på om det er moralsk forkastelig å bli mamma, få barn med han og se hvor lenge vi holder sammen..? Jeg får et barn med en jeg elsker. Han får barn med meg, noe han vil. Barnet har oss begge, enten om han lever med meg eller borte. At han blir noe ansvarsfull pappa tviler jeg på, men hva slags garanti har jeg for at en ny mann vil ta noe mer ansvar. Det er så lett å si at man bare skal gjøre det slutt, være single og at kjærligheten kommer igjen, men jeg har jo bare vært i ett forhold før. Jeg vil helst ikke ha en mann som har barn fra før. Jeg ser på venninner som gjorde det slutt for 4 år siden, de er jo fortsatt på leting. Og alle de møter er jo noen idioter, på et eller annet vis.Kjæresten vet at jeg er usikker på fremtiden, men han ønsker å forsøke allikevel.

Hva skal jeg gjøre? Risikere å leve barneløs resten av livet, eller skal jeg få barn med en mann jeg er temmelig sikker på jeg kommer til å forlate?

Anonymous poster hash: 1924b...b17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å gi noe råd til den situasjonen du er i.

Jeg regner med at han er i samme alder som deg eller eldre, men dette burde du ha lagt merke til fra starten av. Du skulle ha snakket med han (alvorsprat) om barn, eller fremtiden generelt.

Men ikke noe vi kan gjøre med nå, med mindre du snakker med han om alvoret/ansvaret når man får barn. Han må kanskje droppe de vanlige tingene han holder på med gutta...
Klart man skal jo få kose seg med venner...

Om du velger å få barn med så må du huske på at ungen vil kreve mye tid og det blir ikke lett å være alenemor. Men du vil da få unge i ung alder, noe som er flott. Barnet vil da kanskje vokse opp uten en far og det kan som sagt være slitsomt.

Men om du velger ikke å få barn med han, så må du huske på at det ikke blir lett å finne noen i på din alder som ikke har barn, og det tar tid før man kommer til det punktet der hvor begge partnere vil ha barn (ikke alle, noen vil ha det ganske fort på din alder) men du må jo stole på han du blir sammen med å være sikker på at han kan bli en ansvarfull far.

Jeg ville heller valgt å finne meg noen andre. Kjæresten din er ikke "moden" enda... men for all del dette er min mening kan godt hende at han forandrer seg! :laugh:

Det med å finne deg noen på din alder kan være vanskelig og vil ta tid. Men who knows? kanskje du finner en som passer deg bedre :laugh:

Jeg personlig hadde ikke brydd meg om den jenta jeg elsker har barn eller ikke, ville ha behandlet barna hennes på samme måte som mine egne barn, likt dem like godt som mine egne! Det finnes sikkert en del menn der ute som tenker slikt.

Håper du finner ut av hva du vil gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...