Lille_m Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg er så heldig å skal få en Mariusgenser i gave av min tante, hun skal strikke til meg. Men jeg aner ikke hvilken størrelse. Kanskje noen her kan hjelpe? Jeg er 156 høy, veier 50 kg. Hva anbefaler/bruker du?
GirlWithOneEye Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har selv strikket Mariusgenser til meg selv, og i oppskrifta er det mål i cm til alle str:) Så vil anbefale å ta mål på deg og gi til din tante. Jeg er 1.73 ca og veier litt over 60 kg (har ikke veid meg siden jul, så er litt usikker der!) og jeg strikka meg en M.. Men veldig mange (inkl. meg selv) syns de fleste Marius-størrelsene er for korte, så det kan hende hun må strikke den litt lengre enn det som står.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Det står vel cirkamål i oppskriften? Så lenge tanten din har den strikkefastheten som er oppgitt, vil også målene stemme. Lengde på armer og bol må hun tilpasse til deg. Anonymous poster hash: a840a...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå