Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig aldri vært opptatt av dyre vesker, men har nå falt pladask for en veske til 11 000. Slo det umiddelbart fra meg, helt til jeg leste en tråd om brudekjoler her inne. Da innser jeg at haugevis av jenter/damer bruker tilsvarende sum på en kjole som brukes EN gang.

Føler på en måte jeg nå kan forsvare å bruke en del tusen på en veske som jeg tross alt kommer til å bruke i flere år..

Jeg vet ikke jeg...er resonnementet mitt greit?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er vel bare om du har råd eller ikke. Om Du har råd til den summen er vel alt greit :)

• Liker 1
Skrevet

Har du råd til den slik at det ikke går utover budsjettet for måneden og vet med sikkerhet at du kommer til å bruke den mye så ser jeg INGEN grunn til å ikke kjøpe den. Kvalitet over kvantitet!

• Liker 1
Skrevet

Råd og råd. Handler ikke alt om prioritering? Det samme gjelder vell brudekjoler. Er det mer akseptert å kjøpe en kjole til 11 000 enn en veske?

Gjest Anubiel
Skrevet

Har du råd så kjøp den.

Er vel også verdt å nevne at svært mange selger brudekjolen sin etter bryllupet, slik får de ofte inn igjen halvparten av det de la ut.

Skrevet

Sier som andre, om du har råd så gjør du som du ønsker. Selv kjøpte jeg meg en ny stor skinnveske til 1000 kroner, en enorm sum for en veske i mine øyne. Men jeg vet at jeg kommer til å ha den i 20 år minst.

Brudekjolen min kostet forresten 8000, spesialsydd til meg etter mine tegninger. Dyrt syntes jeg om den også. Men så ble den syde med tanke på at den skal kunne brukes som penkjole i mange år fremover. Den ble sydd litt om eetter bryllupet, og nå har jeg kjole til formelle ting resten av livet (ikke hvit).

Anonymous poster hash: df189...937

Skrevet

Sier som andre, om du har råd så gjør du som du ønsker. Selv kjøpte jeg meg en ny stor skinnveske til 1000 kroner, en enorm sum for en veske i mine øyne. Men jeg vet at jeg kommer til å ha den i 20 år minst.

Brudekjolen min kostet forresten 8000, spesialsydd til meg etter mine tegninger. Dyrt syntes jeg om den også. Men så ble den syde med tanke på at den skal kunne brukes som penkjole i mange år fremover. Den ble sydd litt om eetter bryllupet, og nå har jeg kjole til formelle ting resten av livet (ikke hvit).Anonymous poster hash: df189...937

1000 kr for en skinnveske er jo et røverkjøp :-)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

1000 kr for en skinnveske er jo et røverkjøp :-)

Mente sikkert 10 000kr

For ellers er jeg enig med deg 😉

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tja jeg ser på designervesker som en ekstra luksus jeg unner meg en gang i blant når jeg har råd. Brudekjolen er riktignok noe man bruker en gang, men på en dag man anser som en av de største i livet, og man vil se på bilder fra den dagen i alle år. Sånn sett "brukes" kjolen mye mer enn en gang i livet, og man ønsker derfor at det skal være en kjole man synes er like fin å se på i lang tid. I tillegg selger som nevnt mange kjolen sin videre og tjener inn igjen halve prisen.

Hva som er mest fornuftig/ufornuftig kommer jo ann på egne prioriteringer og økonomi. Om valget hadde stått mellom å kjøpe en kjole jeg synes så ok ut i stedet for drømmekjolen for å ha råd til en designerveske, da hadde jeg gått for kjolen.

Endret av Sunshine
Skrevet

Jeg ville heller ha satt penger på konto som barna får får de tar eksamen eller lign. Er farget av at jeg synes slike ting er totalt unyttige. Men, det varierer jo fra menneske til menneske.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg ville heller ha satt penger på konto som barna får får de tar eksamen eller lign. Er farget av at jeg synes slike ting er totalt unyttige. Men, det varierer jo fra menneske til menneske.

Men for noen så er det jo ikke enten eller.

Her har jeg flere dyre vesker, OG ungene har mange penger på sparekonto.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er mer fornuftig å bruke en stor sum på noe man bruker igjen og igjen, og kan finne frem om mange år, i stedet for et plagg som blir brukt noen få ganger.

Når jeg regner "stykkpris" pr gangs bruk er selv veskene mine til 10-30 000 rimeligere enn de fleste andre plagg jeg eier.

Edit - og støtter under det at man må ha råd i det. Jeg hadde aldri latt et veskekjøp gå utover kvaliteten på maten vi spiser, ferieturer eller andre ting. Den typen kjøp er langt ned på prioriteringslista. Men har man råd så ser jeg ikke problemet med dyre vesker og klær.

Endret av Athene
  • Liker 1
Skrevet

Men for noen så er det jo ikke enten eller.

Her har jeg flere dyre vesker, OG ungene har mange penger på sparekonto.

Ja klart. Det var egentlig bare et eksempel. For min del hadde jeg alltid klart å finne noe annet å bruke pengene på som jeg synes hadde gitt mer mening. Men, det er altså meg. Ingen problemer med at andre ikke synes det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...