Treningsglad Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hei. Jeg har et gammelt kjøleskap som jeg har litt problemer med. Greia er at varene som jeg har i kjøleskapet (for eksempel melk, egg osv) ikke holder så lenge som de egentlig skal. For eksempel så står det at holdbarhetsdatoen på melka er til 8 februar, men i kjøleskapet mitt holder melka kun til 2 februar. Hva kan være grunnen til dette? Og hvordan kan jeg få løst det? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Har du sjekket temperaturen i kjøleskapet? Anonymous poster hash: bb387...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 du har det sikkert for varmt inni der. Anonymous poster hash: 9cd54...604 2
Gjest Normalfordeling Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Første bud er jo å måle temperaturen din i kjøleskapet. Vær obs på at det kan variere fra øverste til nederste hylle. Temperaturen skal være mellom 2-5 grader og absolutt ikke noe over 5 grader.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Har du melka stående i kjøleskapsdøren? Sett den heller lengre inn i en av hyllene. Egg kan jeg ikke forstå at blir dårlig før tiden da egg pleier å holde seg langt over datoen. Anonymous poster hash: 7cc3b...382 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Første du bør gjøre er å måle tempen. Du trenger ikke å spørre her om det da? Mulig du må ut å kjøpe nytt Anonymous poster hash: 3b727...6dd
Minya Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Som nevnt over; sjekk temperaturen. Det er garantert for varmt i kjøleskapet ditt. Har du et helt vanlig utetermometer, eller et sånt med ute og inne-temperatur, så får du ganske nøyaktig måling. Måtte gjøre dette selv i september da vi sleit med at kjøttdeig luktet bedervet da vi åpnet den en uke før datoen. Vårt holdt 12 plussgrader. -.- Det er noen ganger mulig å reparere, men som oftest lønner det seg å kjøpe nytt, evt nytt brukt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Hvordan i alle dager får du egg til å bli dårlige, de holder seg jo gjerne et halvt år over holdbarhetsdato i kjøleskap - og ihvertfall til utløpsdatoen om de oppbevares i romtemperatur! Du har ikke hatt et egg med sprekk i skallet da? Utløpsdatoen på melk er vel basert på at den ikke åpnes. Så om du åpner den lenge før dato kan du fort oppleve at den ikke holder seg helt til dato. Sier som de andre: sjekk temperaturen. Og se etter om du kan senke den. Om du har en justerbar termostat med tall 1-6: jo høyere tall, jo kaldere kjøleskap. Anonymous poster hash: e93b9...4eb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Vi opplevde det samme. Og da var vi nøye med temperaturen, hadde et termometer liggende der inne! Endte med at vi kjøpte nytt, og da ble melk og andre matvarer holdbare igjen. Anonymous poster hash: bc284...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå