Gå til innhold

Har kjøpt en brukt kjole, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en kjole brukt på Finn.no for lenge siden. Etter den tid har jeg sett at bruden som hadde den, ikke har behandlet kjolen så godt. Det er litt små flekker osv, som ikke gikk bort i rens. Jeg betalte 2900 for den. Så det er ikke allverdens. Kjolen er veldig pen. Og jeg liker den godt.

Men jeg har også hatt en prøvetime på salong. Og der fant jeg en kjole som er helt nydelig!!! Den koster kr 11 000. Så kommer søm også.

Hva ville dere gjort?

Brukt kjolen jeg allerede har, eller kjøpt en ny? Jeg liker begge to. Vi skal gifte oss i utlandet, hvis det betyr noe.

Anonymous poster hash: 32eb1...afe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel heilt an på korleis du prioriterer. Dersom du meiner at 11.000 er vel verdt pengane for ein ny kjole, så kjøper du ein ny kjole!! :-)
For noen er 11.000 kr ein liten dum, for andre er det ein stor sum.
For noen er kjolen den aller viktigaste, for andre er ikkje det lika viktig.
For noen er det den perfekte kjolen som gjør at ein føler seg vel, for andre er det andre ting.

... ... ... ... ...

Etter at eg kjøpte min, har eg KONSEKVENT ungått å sett på kjolar, både i butikkar, blad og tv. For eg tru at etter ei stund så fin ein alltid ein kjole som er "finare" enn den ein allerede har bestemt seg for...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg ville brukt den første. Men selvsagt, det kommer jo an på hvor synlige flekkene er.

Anonymous poster hash: 4ac60...7de
Skrevet

Dersom flekkene ikke er veldig synlige hadde jeg brukt den kjolen jeg hadde. Altså, 11.000 for en kjole du skal bruke én gang?! Det er galskap! :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Du har jo rettigheter når det kommer til kjøp via privatpersoner også... Ville bedt om pengene tilbake!

Skrevet

Dere har rett i at 11 000 kr er mye. Man kan reise på ferie for de pengene ;)

Det er lenge siden jeg kjøpte kjolen, og det var mitt ansvar å sjekke den før kjøpet. Så det tar jeg på min kappe.

Jeg skal prøve kjolen min i kveld. Kanskje jeg ikke har lyst på en ny lengre da ;)

Men sånn i utgangspunktet. Er 11 000 kroner så gale? Koster ikke brudekjoler fort såpass mye?

Skrevet

Dere har rett i at 11 000 kr er mye. Man kan reise på ferie for de pengene ;) Det er lenge siden jeg kjøpte kjolen, og det var mitt ansvar å sjekke den før kjøpet. Så det tar jeg på min kappe. Jeg skal prøve kjolen min i kveld. Kanskje jeg ikke har lyst på en ny lengre da ;) Men sånn i utgangspunktet. Er 11 000 kroner så gale? Koster ikke brudekjoler fort såpass mye? Anonymous poster hash: 32eb1...afe

Vel, om du kjøper en ny kjole , så vil ju din kjole på en måte koste 14000 + søm. Ja, det er galskap , men om du har penger til det. Kjør på!

Anonymous poster hash: 39c27...131

• Liker 2
Skrevet

Dere har fullstendig rett. Kjolen jeg har kjøpt er jo nydelig :) Passer veldig godt til bryllupet vi har planlagt.

Det er nok for lenge siden jeg har sett på den ;) Jeg får beundre meg i den i kveld. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville brukt den jeg allerede hadde. :) Tenk alt du kan få for 11.000.

Jeg har funnet ut at når jeg gifter meg så skal jeg finne en billig kjole! Det er jo bare en kveld.

Anonymous poster hash: 1e6d5...10d
  • Liker 2
Skrevet

Du har jo rettigheter når det kommer til kjøp via privatpersoner også... Ville bedt om pengene tilbake!

Nei. Brukte klede blir solgt 'as is'. Betydelige flekker, rifter og sånn skal opplysast om, men eg antar flekkane på kjolen til ts er synlige kun for henne, alltså ubetydlige.

11000 er mykje for ny kjole (du har jo allerede brukt 2900), så eg ville ikkje kjøpt ny så lenge kjolen du har kan brukast :)

• Liker 2
Skrevet

Nå prøvde jeg kjolen min, og den er perfekt!! :D Nå ble jeg glad :) Den må tilpasses litt, men veldig lite.

Må man bruke bh under tube?

• Liker 3
Skrevet

Fint å høre at du igjen er fornøyd med kjolen din (tror mange vil oppleve å stille sprøsmål om kjolen sin er riktig etter kjøp, gjorde det selv veldig mye)! :) Og når dagen kommer vil du oppleve at den kjolen du har på deg faktisk er perfekt, det er det som er din kjole og den kjolen du gifter deg i!

Men bare for å gi en kommentar på prisen på den nye, så må jeg si at det synes jeg var en god pris til å være en ny kjole. Nye kjoler koster normal i alle fall 11.000, og det er ikke helt uvanlig å bruke så mye. Men til TS som allerde har en kjole du er fornøyd med er jo 11.000 veldig dårlig brukte penger ;)

Anonymous poster hash: 4b629...337

Skrevet

Legge ut bilde av kjolen?😊

Anonymous poster hash: 13373...ebf

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi vil ha bilde! :bryllup:

Anonymous poster hash: 4ac60...7de
Skrevet

Nå prøvde jeg kjolen min, og den er perfekt!! :D Nå ble jeg glad :) Den må tilpasses litt, men veldig lite.

Må man bruke bh under tube?

Jeg brukte ikke bh under min bryllupskjole (stroppeløs), men jeg hadde små pupper da..

Anonymous poster hash: 31116...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...