snoker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg lurer på om noen her inne vet hva det koster og slipe gulv? Vi har gammelt tregulv i stua, ca 68 kvm til sammen som skal slipes ned og lakkes, vi kjenner ingen som har maskiner osv så vi ser for oss at vi leier inn fagfolk til hele jobben.. Er det noen som har slipt og lakket gulv, hva kostet det eventuelt og hvor stort var rommet?
Miss Lucky Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Har ikke gjort det, men var i kontakt med noen for å høre om pris. Ca 50 000kr skulle de ha for rundt 70kvadrat. Da la vi det på hyllen og satser heller på å skifte gulvet om noen år.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Legg gulvbelegg, det er mye billigere Anonymous poster hash: 51bef...287
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Du kan leie slipemaskin hos byggvarehandler osv. Gjør du det selv blir det billigere enn nytt gulv. Anonymous poster hash: a67c0...aaa
Amberleaf Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Mange byggevarehus leier ut maskiner til gulvsliping.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Dere kan vel leie slik en slipemaskin? I mitt distrikt har vi en bedrift som heter Naboen, som leier ut allslags utstyr, stort og smått. så sliper dere og lakker selv. Er ikke vanskelig Anonymous poster hash: 96b13...781
Makrell Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Vi la ut på anbud 40 kvm eikeparkett som skal slipes og lakkes, og det kommer på 8000, inkl mva. De fleste lå på et sted mellom 7000 og 9000.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har fått slipt, svartlutet, oljet og vokset et furugulv på ca 45kvm, betalte 10.000,- hos Bekkelaget parkettsliperi i Oslo. Det tok to dager for 2 stk proffer, jeg hadde ikke tatt den jobben selv. Gulvet er fra 60-tallet, og alle trinnene som skulle gjøres hadde ikke jeg påtatt meg: først sliping, deretter påføre farge, olje og voks krevde åpenbart både rett utstyr og kompetanse, i tillegg til at det skulle få herde etterpå. Hadde nok tatt meg et par uker og ikke blitt like bra. For det ble virkelig flott og ganske uvanlig på det tidspunktet. Hadde nok vært enklere med lakk, men da forsvinner følelsen av treverk under nakne føtter, og da kunne jeg like gjerne lagt nytt. Anonymous poster hash: 14e2a...efe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå