AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Har noen her inne tatt med svigerfamilien i evalueringen av forholdets fremtid? Jeg er så skeptisk til "svigerfamilien". Søsteren til typen misliker jeg sterkt. Hun er utro, kynisk og har såret meg med småstygge kommentarer. Hun har over 1000 venner på facebook og tilsynelatende godt likt, men jeg har sett hennes sanne ansikt. Hun behandler kjæresten sin som dritt, drikker seg full og har utøvet vold mot kjæresten. Moren hans drikker mye og storebroren hans fortalte hvordan hun var da de vokste opp. Hun kaldte de opp og fortalte at de var stygge og udugelige da hun var full. Hun har vært i 4 forhold etter skilsmissen. Er igjen gift, men oppsøker gamle flammer. Faren er snill, men uansvarlig og drikker hver helg. Den eldste broren virker mest stabil. Han har en søster som også er ganske " normal", men også hun mangler litt moral. Hun var utro mot sin første mann og det er ofte drama rundt henne. Hun eier ikke skrupler når et gjelder å " mobbe" andre. Hun frøs ut eksen til typen med grove kommentarer på facebook. Nå er ikke eksen til typen en engel heller, men! Jeg er ikke vant med sånne kriger.Anonymous poster hash: 5d8da...83b
Gjest Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Han er jo påvirket av kulturen i familien, og det kan sitte dypt. Når du sier at han heller ikke er noen engel, så synes jeg at jeg ser varsellysene blinke. Har dere snakket om dette? Hvordan du opplever familien hans, og at du synes det er et problem?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Det der hørtes litt for mye ut for min del. Selv måtte jeg svelge flere kameler fra svigermor i begynnelsen av forholdet til meg og min mann. Vi har svært ulike verdier i våre liv, jeg og henne. Husker jeg gråt en gang på veien hjem fra de. Likevel er jeg fortsatt sammen med han. Velger heller å bruke minst mulig tid på resten av hans familie. Anonymous poster hash: 0ccad...1ef
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 huffda! dette hørtes ustabilt ut. jeg har heldigvis vært heldig. jeg bor hos min svigermor, og hun er egentlig den eneste i familien jeg har best kontakt med pga mye drama med søsteren til typen så vi kuttet kontakt. lillebroren og jeg holdt litt på for mange herrens år siden så vi har ikke kontakt, så det er greit. mens lillesøsteren og jeg har ett greit forhold faren kjenner jeg ikke. Anonymous poster hash: a7ffa...41c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Ja, jeg vurderte familien til mannen som en del av pakken jeg kom til å få hvis det ble oss to. Det var viktig for meg siden vi bor langt unna min familie, og nær hans. Familien hans er helt fantastisk, og jeg har verdens beste svigermor ❤Anonymous poster hash: 3e2d3...b7a
Gjest Whitestripes Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Det er et ordtak som sier at man skal se på mora før man tar datteren. Tenker det ligger en del sannhet i det, og at det ikke bare gjelder mor-datter, men hele familien. Man skal jo ha et forhold til disse menneskene i lang tid, og da er det en fordel at man kommer overens og har det ok sammen. Selv om det ikke er familien man er sammen med, så er de viktige for partneren, og dermed må man forholde seg til dem. Jeg hadde ikke orket å være en del av en sånn familie du beskriver, da det kræsjer fullstendig med mine verdier og holdninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå