AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Jeg skal gjøre det slutt med kjæresten, vi har vært sammen i to år. Problemet er at jeg er redd for at han skal overtale meg til å bli. Og at han skal klare det. Jeg har dårlig samvittighet for å forlate ham fordi han ikke har det bra. Jeg er sikker på han ikke elsker meg, alt han gjør og sier viser det helt tydelig, faktisk så sier han det ganske så rett ut også. Jeg har det ikke godt i dette forholdet. Men han har psykiske problemer og er veldig deprimert. Derfor vil han ha meg der, det er selvsagt godt for ham og ha noen som duller med ham, passer på at han har det godt, gir ham kos og nærhet når han ønsker det osv. Det er aldri spørsmål om hva jeg ønsker eller trenger, spesielt når det kommer til fysisk nærhet. Jeg har "stilt opp" når han vil, fordi jeg er helt sulteforet. Jeg kan ikke ha det slik, og har innsett at jeg må bort. Mulig han vil argumentere for at vi vil kan være venner også, mem det er uaktuelt for meg siden jeg elsker ham. Vi er i slutten av 30 årene, har ikke barn sammen. Noen som har vært i samme situasjon, eller har noen råd om hvordan jeg skal gå frem her? Anonymous poster hash: 7a803...40e
Sphynx Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Hei. Er det ikke bare å ta den gammle 'vi må snakke sammen', Forså å fortsette med 'du elsker meg ikke' også avslutte med 'det er slutt!' ? Hvis han ikke elsker deg, hvorfor skal han være så gira på at du skal bli? 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 men om han elsker deg og du elsker han, hvorfor kan dere ikke være sammen da? Kanskje en pause? Har han vært syk begge årene dere har vært sammen? Om ikke...Hva med om du ble syk, eller involvert i en ulykke og blir 100% uføre, og trenger all den hjelpen og støtten du kan få..Men så finner kjæresten din ut at han ikke gidder å ta vare på deg mer, ville du ta klaget på "Mannen min forlater meg fordi jeg er 100% uføre?" Anonymous poster hash: c4549...5e5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Han er ikkenødvendigvis gira på at jeg skal fortsette å være kjæresten hans, men at vi skal være venner. Det er umulig for meg fordi jeg aldri kommer til å klare å komme meg videre dersom vi skal fortsette å ha kontakt i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7a803...40e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 men om han elsker deg og du elsker han, hvorfor kan dere ikke være sammen da? Kanskje en pause? Har han vært syk begge årene dere har vært sammen? Om ikke...Hva med om du ble syk, eller involvert i en ulykke og blir 100% uføre, og trenger all den hjelpen og støtten du kan få..Men så finner kjæresten din ut at han ikke gidder å ta vare på deg mer, ville du ta klaget på "Mannen min forlater meg fordi jeg er 100% uføre?" Han elsker meg ikke, det er det som er problemet. Hadde han gjort det hadde jeg selvsagt ikke gjort det slutt bare fordi han har problemer. Anonymous poster hash: c4549...5e5 Anonymous poster hash: 7a803...40e
Sphynx Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Nei, kvinne! Slå opp å bli fri! Vær deg selv! Finn en som elsker deg og alt det der. Brakeups er tøffe greier, men ha litt ben i nesa og gjør det med stålthet. Lykke til!
Gjest Coolaid Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Jeg skal gjøre det slutt med kjæresten, vi har vært sammen i to år. Problemet er at jeg er redd for at han skal overtale meg til å bli. Og at han skal klare det. Jeg har dårlig samvittighet for å forlate ham fordi han ikke har det bra. Jeg er sikker på han ikke elsker meg, alt han gjør og sier viser det helt tydelig, faktisk så sier han det ganske så rett ut også. Jeg har det ikke godt i dette forholdet. Men han har psykiske problemer og er veldig deprimert. Derfor vil han ha meg der, det er selvsagt godt for ham og ha noen som duller med ham, passer på at han har det godt, gir ham kos og nærhet når han ønsker det osv. Det er aldri spørsmål om hva jeg ønsker eller trenger, spesielt når det kommer til fysisk nærhet. Jeg har "stilt opp" når han vil, fordi jeg er helt sulteforet. Jeg kan ikke ha det slik, og har innsett at jeg må bort. Mulig han vil argumentere for at vi vil kan være venner også, mem det er uaktuelt for meg siden jeg elsker ham. Vi er i slutten av 30 årene, har ikke barn sammen. Noen som har vært i samme situasjon, eller har noen råd om hvordan jeg skal gå frem her? Anonymous poster hash: 7a803...40e Send meg et pm med navnet ditt og tlf nr hans. Jeg ringer og sier det er slutt. Etter hvert kan jeg bli bestekompis med en av dere og sørge for at dette går bra..... Neida, hva er egentlig problemet når dere elsker hverandre?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Hvorfor er flere av dere så dumme mot ts? Ts, lever dere sammen? Hvis ikke kan du gjøre det slutt med en tekstmelding fordi du sier du er redd han vil overtale deg. Du må bare sende en kort beskjed om at det er slutt og at det ikke er aktuelt med videre kontakt eller vennskap. Og så blokkerer du han på face, sletter nummeret osv. Lykke til! Hilsen ei som vet hvordan det er. Anonymous poster hash: a6261...72f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Tullinger dere som ikke svarer ordentlig! uansett... Det er aldri lett med slike ting, derfor anbefaler jeg at du har med ei venninne eller en god venn, når du skal gjøre det slutt. Fortell den du evt. tar med deg grunner til at du avslutter dette, og evt. få han/hun til å backe deg litt opp med å si at han/hun tror du mener slik og slik.. Ja, du skjønner Ellers, så får du skrive et brev. Skriv et brev som forklarer hvordan du føler det ,hvorfor du gjør det slutt og at du ikke ønsker noe vondt mellom dere men at du ikke kan være venner heller! Anonymous poster hash: 4a6fb...4cc
Gjest Coolaid Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Tullinger dere som ikke svarer ordentlig! uansett... Det er aldri lett med slike ting, derfor anbefaler jeg at du har med ei venninne eller en god venn, når du skal gjøre det slutt. Fortell den du evt. tar med deg grunner til at du avslutter dette, og evt. få han/hun til å backe deg litt opp med å si at han/hun tror du mener slik og slik.. Ja, du skjønner Ellers, så får du skrive et brev. Skriv et brev som forklarer hvordan du føler det ,hvorfor du gjør det slutt og at du ikke ønsker noe vondt mellom dere men at du ikke kan være venner heller! Anonymous poster hash: 4a6fb...4cc Ta ihvertfall ikke med en tredjepart dersom dette er et normalt forhold. Dersom du er sikker på at du vil gjøre det slutt, avtal å møtes på et offentlig sted hvor du kan fritt forlate, feks på en kafe med mye folk. Fortell saklig at det er slutt og hvorfor. Dersom han prøver å overtale deg sier du akkurat det samme, gjenta at det er slutt. Etter du har sagt ditt se om han har noe han vil si. Da har du gjort ditt beste for et skikkelig brudd. Lykke til hva du nå enn velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå