Gå til innhold

Selvbruningskrem

Creo

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt litt solarium tidligere, men er litt redd for skadevirkningene av for mye bruk.

Derfor vurderer jeg å prøve selvbruningskrem - men er dette egentlig noe særlig?

Hvor lenge holder det (hvor ofte må det tilføres på nytt)?

Hvordan blir fargen (har hørt skrekkeksempler på gul hud... lekkert.)?

Brukes den over hele kroppen?

Har du et merke jeg bør prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Noen skrev dette på femme.no om selvbruning:

**************************'

Er selv veldig lys i huden..

har fregner og rødt hår.. hehe sier seg selv at jeg ikke blir særlig brun av sol, og er derfor ganske avhengig av selvbruningskrem!

Jeg bruker PIZ BUIN sin jet bronzer..

De første gangene jeg prøvde ble alt stygt og jeg fikk masse skjolder.. skrubbet og skrubbet til alt var av..

Men det var altså kremen.. De har jo oxo en spray! Den er lettere.. gjevner seg mer ut...Har aldri fått skjolder med den!

Men du blir litt brunere av den enn av kremen.. I kveld skal eg bruke kremen fordi det er kun den jeg har og det går greit det oxo nå.. er nemlig sånn at uansett hvilken av dem jeg bruker så tar jeg en lang, varm dusj først... da myker huden seg opp... så skrubber jeg hele meg med peeling eller rett og slett kaffegrut... (kaffegrut hjelper oxo mot "cellulitter og andre ulumskheter på kroppen.. da dusjer du først i varmt vann.. og masserer kaffegruten inn på de utsatte områdene.. jo lengre du holder på jo mykere blir du etterpå.. skikkelig mmyk.. BABY-HUD.. no kidding!!)

tilbake til selvbruningen:

etter du har peelet kroppen tørker du deg og smører inn et generøst lag med bodylotion! .. så sprayer/smører du inn et ttynt lag med selvbruning før du tar mer bodylotion.. tar litt tid dette her, men er verdt det.. du får en skikkelig jevn farge..

sånn bare holder du på til du har fått nok på deg.. skifter mellom kremen/sprayen og lotion! etterpå bør du ikke ha tramme klær på deg.. da blir det ujevnt

Ta på deg en løs nattkjole eller bare en morgenkåpe....

Dagen etterpå er du fårhåentligvis veldig fin og brun, uten skjolder.. men lukter KARRI!!! hehe de fleste selvbruningskremer har en spesiell lukt..

Da er det lurt å dusje igjen.. men vaske deg fosiktig så du ikke mister noe av farge,.. (selv om ikke det er så lett)

SÅ etter på smører du deg med velluktende bodylotion.. det du oxo kan gjøre er å ta en deodorant og rule den i hendene før du

smører det utover kroppen.. Kan virke lit klistrete men hvis du blander den med bodylotionen blir det bedre.. kommer nok til å føle deg veldig "LUKTENDE", men etter en stund kjennes bare en svak duft.. av noe godt.. og ikke av karri:D...

***********************************'

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv decleor. de bruker et annet fargestoff enn de fleste andre selvbrunere. fargen blir ikke så sterk, ikke gul og du slipper karrilukta som andre selvbrunere pleier å ha.

dusj og skrubb kroppen først, og bruk fuktighetskrem, så får du fint, jevnt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den som Body Shop har. Hvis du skrubber først, så smører deg godt med fuktighetskrem, for å unngå skjolder, så funker denne helt fint. Jeg bruker den mørkeste for å få noen effekt, men er veldig fornøyd. Den blir ikke gul.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...