AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 Hei! Nå er det 3 år siden jeg var ferdig med skole og nå kom regningen på studielånet over 3 år tror jeg de skulle ha det inn innen. Men det jeg lurer på, folk har jo enda studielån når de er 40, er det fordi at de enda studerer da, eller bare fått lang utsettelse? Er dette mulig? Fant kun søknad på utsettelse av betalingen til neste termin, og ikke at jeg kunne betale inn over lengre tid, det blir for mye for meg i mnd.. Jeg ønsker lengre tid å betale inn, er det mulig? Anonymous poster hash: ea9a7...7d7
Gjest Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Det der høres rart ut. Vanligvis begynner man å betale tilbake etter ett år. Du skal betale hver tredje måned, men du kan jo legge inn en fast overføring hver måned, så lenge du er i forkant. Om det ikke er snakk om noe stort beløp, så er det vanlig at pengene kreves inn på kortere tid. Send de en e-post med forslag til sum som du kan betale, og hør hva de sier.
linkan Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Jeg var ferdig å studere i mai, og i går fikk jeg min første regning fra lånekassen. Tre år, altså? Du må egentlig bare sende dem en mail og spørre.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Det der høres besynderlig ut og jeg konkluderer derfor med at du ikke har hatt et "normalt" studieforløp. For det første skulle du ha begynt å betale på lånet 7 mnd. etter at du var ferdig med utdannelsen din. For det andre, har du hatt utsettelser i tre år? Det er nemlig maks tid du kan få utsettelser. Det kan jo forklare at du nå MÅ betale. Du sier de skal ha det inn innen tre år, har du fått en betalingsplan som viser dette? Vanskelig å hjelpe deg når du gir så lite informasjon. Generelt sett så er det et minstebeløp på terminene, så dersom du har veldig lite i lån, så kan det fint være at det skal være tilbakebetalt innen tre år. Anonymous poster hash: 910db...29a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Det der høres besynderlig ut og jeg konkluderer derfor med at du ikke har hatt et "normalt" studieforløp. For det første skulle du ha begynt å betale på lånet 7 mnd. etter at du var ferdig med utdannelsen din. For det andre, har du hatt utsettelser i tre år? Det er nemlig maks tid du kan få utsettelser. Det kan jo forklare at du nå MÅ betale. Du sier de skal ha det inn innen tre år, har du fått en betalingsplan som viser dette? Vanskelig å hjelpe deg når du gir så lite informasjon. Generelt sett så er det et minstebeløp på terminene, så dersom du har veldig lite i lån, så kan det fint være at det skal være tilbakebetalt innen tre år. Anonymous poster hash: 910db...29a Vet ikke hvorfor de var så sene med akkurat meg, jeg. Jeg har jo fått mail av dem ganske lenge om at snart kommer regninger og sånn til dette lånet, men jeg fikk min første regning denne uken. Og jeg har faktisk bare gått vgs, så ingen merkelig skolegang heller. Jeg har vært lærling i mellomtiden da, vet ikke om det har noe å si, men da hadde jeg ingen kontakt med lånekassen (ingen stipend eller lån imellomtiden). Vet ikke jeg.nei .. Men takk for svar, jeg kan sende dem mail og spørre om jeg kan betale litt mindre i mnd. Anonymous poster hash: ea9a7...7d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå