Gå til innhold

Gi penger til kjæresten ved lottogevinst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen så på lotto for noen dager siden. Jeg spurte han han hadde gitt meg det jeg pekte på om han hadde vunnet mye penger. Det kunne han ikke garantere. Er det ikke litt rart? Ville ikke DERE gitt en god slump til kjæresten om dere ble rike?

Anonymous poster hash: ccdfa...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo absolutt! Om han fortjente det!

Anonymous poster hash: 5c407...28a
Skrevet

Jo da, men du kan ikke forvente det. Det er hans penger.

• Liker 7
Skrevet

Antar det kommer litt an på hvor lenge man har vært sammen osv. Er forskjell på noen du har datet i noen uker, kontra noen du har bodd med i flere år. Samt hvor seriøst man føler det er, og hvorvidt forholdet er på et godt sted.

Men jo, det er naturlig for meg å dele med samboeren iallefall.

• Liker 4
Skrevet

Kommer jo an på hva man vinner da, om jeg hadde vunnet 1 mill så hadde jeg nok kjøpt ham gaver både til meg og han, og tatt en ferietur, men resten hadde jeg ærlig talt brukt som egenkapital til hus:P Riktig hus(vi vil ha et privat hus men vil ikke på landet) Det er noe som er viktig for oss begge, og slik ting ser ut nå så blir vi jo å kjøpe hus i lag så er ikke som om han ikke får nyte godt av dem uansett:)

Anonymous poster hash: 92e72...019
  • Liker 1
Skrevet

Kommer helt ann på, jeg hadde delt med samboer da jeg stoler fult på han etter 3 år. Men hvis jeg bare hadde vært sammen med han i noen uker/mnd, så er jeg litt usikker. Plutselig så stikker dem av med penga dine. ;)

Anonymous poster hash: 86c24...d2c
Skrevet

Vi har vært sammen i tolv år og har felles økonomi, så jeg hadde delt. Han har hatt høyest inntekt store deler av tida vi har vært sammen, og det har jeg hatt fordel av, så da synes jeg det er egoistisk å ruge på en gevinst alene, når det plutselig er jeg som sitter best i det. Vi hadde nok betalt ned hver vår gjeld, og så lagt resten i bolig.

Anonymous poster hash: 9d5f3...9ed
Skrevet

Det kommer jo helt an på mengden man vinner og hvor lenge man har vært sammen.

Selv er jeg gift, så tanken om at "Dette er MINE penger" er helt utenkelig, både for meg og min kone.

• Liker 3
Skrevet

Er jo også forskjell på å gi en stor slump penger og å gi noen "alt de peker på", som du sa at du hadde spurt om. "Alt en peker på" kan jo fort innebære hele gevinsten og mere til...

• Liker 4
Skrevet

Kommer veldig an på. Jeg har vært sammen med kjæresten i 3 mnd. Han er rik, jeg er fattig student og enslig mor. Så vinner jeg 1 mill, så går det bare rett inn i boliglånet. Og ser ikke helt hvorfor jeg skulle gi noe til min rike kjæreste, jeg vil fortsatt ha stram økonomi.

Anonymous poster hash: 66885...e53
  • Liker 3
Gjest Allergikeren
Skrevet (endret)

Er jo også forskjell på å gi en stor slump penger og å gi noen "alt de peker på", som du sa at du hadde spurt om. "Alt en peker på" kan jo fort innebære hele gevinsten og mere til...

Enig i dette. Samboeren min hadde ikke hatt problemer med å bruke noen millioner hvis han fikk velge helt fritt, og jeg vil jo nyte litt av pengene selv også ;-) Dessuten vil nok gjeld og egne biler(nå disponerer vi fra familiemedlemmer som har flere biler) bli prioritert først og fremst.

Men jeg hadde helt klart delt med ham :)

Endret av Allergikeren
Skrevet

Spørs hvor mye jeg hadde vunnet og hvordan forholdet var. Jeg ville nok tenkt på meg selv først med å kjøpe leilighet og ny bil. Så hadde jeg kanskje tatt han med på ferie/bedre middager og en shoppingrunde.

Nå har jeg ikke kjæreste da, men dette drypper jo uansett på han. Ny leilighet han antagelig skal flytte inn i en gang, ny bil han iallefall sitter på i og antagelig får låne om han trenger den..

• Liker 1
Skrevet

Jeg og typen så på lotto for noen dager siden. Jeg spurte han han hadde gitt meg det jeg pekte på om han hadde vunnet mye penger. Det kunne han ikke garantere. Er det ikke litt rart? Ville ikke DERE gitt en god slump til kjæresten om dere ble rike?

Anonymous poster hash: ccdfa...620

Alt du peker på kan jo fort tømme gevinsten.

Sikker på at dere ikke har en skinnuenighet?

Jeg ville heller ikke sagt at min kjære kunne få alt hun peker på, men hadde delt rikelig

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri gitt "alt han pekte på" nei, hverken til kjæreste/samboer/ektefelle! Det hadde jeg ikke gjort til mine barn engang. Men, at han hadde fått ta del i en stor gevinst, feks med boligkjøp, eksklusive reiser, hotellopphold osv, det er klart.

• Liker 1
Skrevet

Vi har avtale om 50/50 hvis noe slikt noengang skulle skje. 1 mill f.eks. er i grunn ikke så masse. Da hadde vi tatt oss en litt fancy ferie, og investert resten i bolig.

Anonymous poster hash: 401a4...cd7

Skrevet

Det ville ikke vært en selvfølge for meg at samboeren skulle fått noe som helst egentlig, men han hadde nok fått litt i form av ferieturer, middager, ny leilighet osv. Ville ikke forventet å få noe av ham heller om det var andre veien. Det har nok litt å si at vi bare har vært sammen i rundt 2 år og fortsatt er veldig unge.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok satt en god del til sparing selv. Hadde gjerne spandert en sydentur eller kjøpt noe annet han ønsket seg, men nå er han snart ferdig utdannet og jeg har 3 år igjen, så han hadde nok forstått at jeg ikke hadde gitt han "alt han pekte på" :P

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Nå er jeg gift, men jeg hadde delt alt med mannen. Vi har det slik med vår økonomi at alt deles.

Når det er sagt så er det godt mulig jeg hadde brukt noen tusenlapper bare på meg selv, men ikke uten at han også hadde fått det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...