Gjest Summers Skrevet 31. januar 2014 #1 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Er mange tråder på forumet hvor eldre kvinner gjør sitt beste for å hindre konkurranse fra yngre kvinner. Så spørsmålet mitt er, hvor gammel var du dat du følte deg truet av yngre kvinner? Endret 31. januar 2014 av Summers
Gjest TheRighteous Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Å gud. Prøver du å provosere? 12
Gjest Summers Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Å gud. Prøver du å provosere? * Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet. Reglene på KG er greie forhold deg til dem! 2
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Eldre kvinner? Er det mange her på KG som er 60+?? 6
Gjest Søgni Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Er mange tråder på forumet hvor "eldre" kvinner blir tillagt egenskaper som sjalusi og et ønske om å hindre konkurranse fra yngre kvinner med en gang noen får et problem med argumentene sine, vil ha krangel, eller ikke skjønner sine egne argumenter engang, tenker jeg vi sier. Og kom ikke her med sitater om avsporinger fra reglene, for du vet selv at grunnlaget for tråden din er ganske så diskutabelt. Hva forventet du? Tre sider med "Nei, altså, for meg skjedde det da jeg bikket 30, og ble en dinosaur uten ungdommelig kapital, og merket at det fantes kvinner som så yngre ut enn meg. Det var da alt begynte å henge, markedsverdien min falt til bunns, og ingen lenger ville ha meg, ja, da det gikk opp for meg at alle disse unge kvinnene var trusler mot meg og mitt forhold. Noe som er helt riktig, i følge common sense og denne PUA-bloggen. Solide teorier, for øvrig, som jeg forresten har basert selvbildet mitt på." Ikke det, nei. 32
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Er mange tråder på forumet hvor eldre kvinner gjør sitt beste for å hindre konkurranse fra yngre kvinner. Så spørsmålet mitt er, hvor gammel var du dat du følte deg truet av yngre kvinner? Hvilke tråder på forumet? Anonymous poster hash: 20af4...6dd 6
Gjest Summers Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Er mange tråder på forumet hvor "eldre" kvinner blir tillagt egenskaper som sjalusi og et ønske om å hindre konkurranse fra yngre kvinner med en gang noen får et problem med argumentene sine, vil ha krangel, eller ikke skjønner sine egne argumenter engang, tenker jeg vi sier. Vanskelig å tro at det er andre motiver enn sjalusi når de eldre kvinnene mangler rasjonelle argumenter for hvorfor yngre jenter skal ha sex men noen som er noen år eldre enn dem. Og kom ikke her med sitater om avsporinger fra reglene, for du vet selv at grunnlaget for tråden din er ganske så diskutabelt. Hva forventet du? Tre sider med "Nei, altså, for meg skjedde det da jeg bikket 30, og ble en dinosaur uten ungdommelig kapital, og merket at det fantes kvinner som så yngre ut enn meg. Det var da alt begynte å henge, markedsverdien min falt til bunns, og ingen lenger ville ha meg, ja, da det gikk opp for meg at alle disse unge kvinnene var trusler mot meg og mitt forhold. Noe som er helt riktig, i følge common sense og denne PUA-bloggen. Solide teorier, for øvrig, som jeg forresten har basert selvbildet mitt på." Ikke det, nei. Tro det eller ei, men det er faktisk ikke greit å bryte reglene bare fordi man ikke liker trådens tema.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Aldri følt meg truet av yngre kvinner. Anonymous poster hash: 23e19...81a 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Helt, helt ærlig: Den tanken/følelsen har aldri streifet meg. Jeg er 44. De ytterst få mennene jeg har møtt som har hatt en hang til yngre damer (da tenker jeg ti år yngre eller mer), har aldri vært interessante for meg. Jeg føler de opererer etter andre kriterer enn hva jeg gjør, og det gjør dem mindre sjarmerende. Anonymous poster hash: b0fb2...43c 13
Gjest Søgni Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Vanskelig å tro at det er andre motiver enn sjalusi når de eldre kvinnene mangler rasjonelle argumenter for hvorfor yngre jenter skal ha sex men noen som er noen år eldre enn dem. I mine øyne er "sjalusi"-argumentet kroneeksempelet på å ikke være rasjonell i en diskusjon. Det får meg liksom til å tenke på folk som har storhetstanker om egne meninger og innlegg, eller har lest seg så blind på en teori at de tror det må være sånn, og derfor ikke helt klarer å forholde seg til meningsmotstandere og meninger uten å psykologisere eller lignende. Lite rasjonelt, i høyeste grad. Tro det eller ei, men det er faktisk ikke greit å bryte reglene bare fordi man ikke liker trådens tema. Man bryter ikke reglene fordi man stiller spørsmål ved grunnlaget. 19
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Aldri følt meg truet av yngre kvinner. Anonymous poster hash: 23e19...81a Ikke jeg heller. Kan se like bra ut som ei på 25 hvis jeg anstrenger meg litt. 1
Gjest Summers Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 I mine øyne er "sjalusi"-argumentet kroneeksempelet på å ikke være rasjonell i en diskusjon. Det får meg liksom til å tenke på folk som har storhetstanker om egne meninger og innlegg, eller har lest seg så blind på en teori at de tror det må være sånn, og derfor ikke helt klarer å forholde seg til meningsmotstandere og meninger uten å psykologisere eller lignende. Lite rasjonelt, i høyeste grad. Så hvordan forklarer du voksne kvinners trang til å beskytte sin egen posisjon? Man bryter ikke reglene fordi man stiller spørsmål ved grunnlaget. Man bryter reglene når man avsporer trådens tema, reglene er ikke så jævlig vanskelige.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Er mange tråder på forumet hvor eldre kvinner gjør sitt beste for å hindre konkurranse fra yngre kvinner. Så spørsmålet mitt er, hvor gammel var du dat du følte deg truet av yngre kvinner? Har ikke opplevd å føle meg truet/ utkonkurrert av yngre kvinner, men hvem vet hva jeg kan komme til å føle en dag ? Har respekt for enkelte kvinner jeg kjenner til som er svært mye yngre enn meg selv, men som tydeligvis har mye mellom ørene og er reflekterte selv om de ikke har passert 26 enda. Anonymous poster hash: a02e5...d0e
Gjest TheRighteous Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Man bryter reglene når man avsporer trådens tema, reglene er ikke så jævlig vanskelige. Du avsporer jo selv når du kun skriver i de neste innleggene dine at man bryter reglene ved å avspore. 14
Cordelia Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Tenner du på sure kvinnefolk? Er det derfor du driver å setter opp komtaktannonser her på KG? Hvis det er så ille stilt, så får du ta deg en tur innom Ottar, eller en av de offentlige etatene. Hvis du spiller ekstra bitter og sårbar, så kan det jo hende du appelerer til morsfølelsen i noen av dem. Før du vet det har du fått deg din etterlengtede S&M omgang på et kontor og kan rusle muntert videre på din vei. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Ikke jeg heller. Kan se like bra ut som ei på 25 hvis jeg anstrenger meg litt. Hm. Så med andre ord er det opplest og vedtatt at ei på 25 ser bedre ut enn en på 30? En på 38? En på 46? Hva mener du da med "bedre"? Det er jaggu mange på 25 som ikke ser så "bra" ut som jeg føler meg. Og det er mange på 60 som ser bedre ut enn hvordan jeg føler meg. Og til syvende og sist - hva har det med saken å gjøre, for hvorvidt man føler seg truet eller ei? Jeg ville aldri i livet følt meg truet av glatt hud og struttepupper, hvis det er den type "bra" vi snakker om her. Anonymous poster hash: b0fb2...43c 2
Gjest Søgni Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Så hvordan forklarer du voksne kvinners trang til å beskytte sin egen posisjon? Nå kan det være at vi skriver om ulike ting, men i de trådene der jeg har sett at "voksne kvinner" blir beskyldt for dette, så har jeg ikke sett det som en trang til å beskytte egen posisjon. Ikke alt man skriver og mener er motivert i en slags hypotetisk markedsmodell eller ut fra hva man har mellom beina. Kan man trygt si. Dessuten skjønner jeg ikke at det skal være så umulig å tro for mange, at mer voksne kvinner ikke føler seg truet av veldig unge jenter. I løpet av voksenlivet utvikler man seg, kan få andre syn på ting, baserer gjerne selvoppfatningen sinpå erfaring og ting man lærer. Man kan av ulike grunner også se ting på en annen måte, eller fra andre ståsteder, enn da man var 16 år. Man er gjerne ikke akkurat den samme lenger, og mange opplever også å ha det bedre med seg selv enn før der (ifølge kjønnsbiologene) passerte middagshøyden. Det er temmelig lite kontroversielt, samt godt forklart i mange tråder, og det forbauser meg når folk heller velger å tro at innspillene kommer fra noen som er sjalu. 10
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Hm. Så med andre ord er det opplest og vedtatt at ei på 25 ser bedre ut enn en på 30? En på 38? En på 46? Hva mener du da med "bedre"? Det er jaggu mange på 25 som ikke ser så "bra" ut som jeg føler meg. Og det er mange på 60 som ser bedre ut enn hvordan jeg føler meg. Og til syvende og sist - hva har det med saken å gjøre, for hvorvidt man føler seg truet eller ei? Jeg ville aldri i livet følt meg truet av glatt hud og struttepupper, hvis det er den type "bra" vi snakker om her. Anonymous poster hash: b0fb2...43c Jeg mener bedre, du får legge i det hva du vil ... Det er subjektivt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Helt, helt ærlig: Den tanken/følelsen har aldri streifet meg. Jeg er 44. De ytterst få mennene jeg har møtt som har hatt en hang til yngre damer (da tenker jeg ti år yngre eller mer), har aldri vært interessante for meg. Jeg føler de opererer etter andre kriterer enn hva jeg gjør, og det gjør dem mindre sjarmerende. Anonymous poster hash: b0fb2...43c Jeg har ikke noe problem med at menn som liker meg som er nærmere førti, også kan ha vært tiltrukket av noen som er i midten/ slutten av tyveårene. Men for at jeg skal fortsette å respektere en mann i et slikt tilfelle, så hadde det vært av betydning for meg at jenta også hadde kvaliteter utover et pent ansikt og en fin kropp. Anonymous poster hash: a02e5...d0e 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Da jeg ble 36 år følte jeg meg truet.Anonymous poster hash: cb944...894 2
Anbefalte innlegg