AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Noen som har et hett tips til en langvarig og veldig dekkende foundation? Er blek med MYE røde kvisearr. Bruker Bare Minerals Fairly Light, men da jeg må bruke en boks i mnd for å dekke blir dette ekstremt dyrt i lenger :S liker den fordi den er veldig dekkende med riktig kost til, ser naturlig ut og er langvarig. Håper noen vet noe :-) Anonymous poster hash: e1f23...1c3
Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Mange skryter av Estee Lauder Doublewear. Personlig syns jeg den syns altfor godt på huden, men det er nok fordi den er heldekkende.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Takk, skal prøves Anonymous poster hash: e1f23...1c3
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 (endret) Konsentrer deg om å finne en dekkende og kjøp deg heller en setting spray Jeg bruker Urban Decay sin (usikker om du får den i Norge) og sminken holder hele dagen, selv etter en spinningtime. Har du mange røde kvisearr, så anbefaler jeg deg å kjøpe Aura Cacia Tamanu oil fra iHerb. Det har nesten eliminert mine etter bare 2 ukers bruk! Endret 31. januar 2014 av Emmanuelle 1
lillemy01 Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Bruk riktig børste det er alfa og omega med heldekkende foundation
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Bruk riktig børste det er alfa og omega med heldekkende foundation Enig! Jeg bruker Shiseido sin, den synes jeg er ekstremt god. Man kan bygge flere lag av en foundation som kanskje ikke er så veldig dekkende i utgangspunktet, og få fint resultat. Det er en teknikk som tar litt tid da, men det fungerer godt. Nå på vinteren når det er mørkt og man kan "kake på" litt, så bruker jeg gjerne et tynt lag mineralfoundaiton som pudder oppå foundation til slutt. Jeg får skikkelig porselenshud av det - og jeg har mye rødhet og arr osv. Det er jo såpass at det ikke ville sett veldig fint ut i sommersol, men på høsten så ser det naturlig ut. Bruker for tiden Clinique Even Better, den er ikke så veldig dekkende, men som sagt så kan man ta flere lag og fikse med pudder. Har en som heter Vichy Dermablend som er veldig dekkende, den er nesten litt for høypigmentert sånn at ansiktet mister helt naturlig farge og dimensjoner (må til med rouge og solpudder etterpå), så jeg bruker den bare rundt øynene og på et par røde områder. Synes kanskje den er litt vel tørr og tykk til å bruke i hele ansiktet. Men den er iallefall veldig dekkende, du kan jo teste den og se om du vil bruke den på noen områder, blande den ut med annen foundation eller om du synes det funker å bruke den i hele ansiktet. Pass nøye på å få riktig fargematch!
Katten Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Mac har også noen veldig dekkende foundations:)
Gjest BabyBlue Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Vichy Dermablend er den ultimate innen heldekkende foundations, den kan dekke tatoveringer, så da er kvisearr bare barnemat. Men fargene er noe knappe, den lyseste er opal og passer meg ikke på mitt blekeste :-/
Chocoholic Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Jeg hadde det samme for noen år siden, veldig blek (kunne ikke bruke BM), men hadde hissige arr etter cystisk akne i ungdomstiden. Jeg gikk for GloMinerals satin liquid, som var fulldekkende, men lot huden puste og gjorde ikke ting værre. Den fotograferte fint, og var heller ikke veldig synlig på huden så lenge jeg jobbet den godt inn. Jeg foretrekker den over dermablend, både pga fargevalg og fordi jeg synes dermablend kan bli litt tørr og dermed synlig på huden. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Mac pro longwear foundation er kjempe dekkende. Den holder gjennom hele dagen i tillegg. Anonymous poster hash: f38ad...1f0
super-s Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Jeg bruker kanebo sensai flytende foundation med pudder fra samme merke over. Jeg er veeeldig fornøyd og kommer aldri til å bytte! Det dekker 100% og varer lenge. Hender jeg må pudre nesen innimellom da, men det er fordi den har en tendens til å bli veldig blank. Men disse er så dekkende at man må bruke solpudder/rouge for å få litt konturer i ansiktet da!
Sandie Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Jeg hadde det samme for noen år siden, veldig blek (kunne ikke bruke BM), men hadde hissige arr etter cystisk akne i ungdomstiden. Jeg gikk for GloMinerals satin liquid, som var fulldekkende, men lot huden puste og gjorde ikke ting værre. Den fotograferte fint, og var heller ikke veldig synlig på huden så lenge jeg jobbet den godt inn. Jeg foretrekker den over dermablend, både pga fargevalg og fordi jeg synes dermablend kan bli litt tørr og dermed synlig på huden. Den er veldig bra, har akkurat samme gode erfaring som deg.
Gjest secondfloor Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Har du prøvd Clinique Acne Solution/Blemish Solution (den har to navn, vet ikke hvilket som gjelder hvor)? Den skal visstnok forhindre kviser. Jeg har ikke merket noe til akkurat det, men den har ikke gitt meg utbrudd. Synes den dekker godt spesielt på og holder seg matt lenge, uten å være tjukk og tørr å ta på, slik mange med god dekkevne er. Den ser heller ikke veldig "tett" ut på, slik foundationer som dekker godt har en tendes til å gjøre. Jeg har ofte lange dager, sånn 05-19, og trenger ikke annet enn å kanskje ta på litt pudder midt på dagen og klæsje på litt rouge. Minuset med den er at den finnes i få farger.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 La Roche-Posay Toleriane Foundation! Anonymous poster hash: f5dad...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Tusen hjertelig takk for nyttige svar :D Anonymous poster hash: e1f23...1c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå