Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest envenn
Skrevet

Først: Beklager at jeg er logget inn som gjest, jeg forsøkte å registrere meg, men det må ha vært et teknisk problem ett eller annet sted.

Grunnen til at jeg skriver her, er at jeg nok en gang har kommet i en kinkig situasjon. Jeg er en mann på 28 som har passelig mange, men ikke for mange, gode venner. Mange av disse er kvinner. Problemet er at jeg trives med de kvinnelige vennene mine som VENNER. Jeg er heterofil, og kunne tenke meg en kjæreste, men jeg trenger også venner, og de kvinnelige vennene mine ser jeg på som nettopp: venner. Gode venner, og enkelte svært nære venner (jeg har vel en tendens til å lettere bli ”nær venn” med en kvinne). En av vennene mine har fått følelser for meg. Jeg har ikke gjort noe spesielt, jeg har bare vært vennen hennes. Det er trist, for jeg er veldig glad i henne, men som en venn. Det er ikke første gangen dette skjer og det er snarere regelen enn unntaket. Jeg har ikke lyst å miste nok en venn på denne måten. Er det bare jeg som har vært ”uheldig”, eller er det svært vanskelig for dere kvinner å ha ”guttevenner”?

:roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hillary..
Skrevet

Det er veldig forskjellig. Noen jenter har mange guttevenner, andre ikke.

De fleste av oss omgås begge kjønn i settinger som jobb, skole, foreninger...

Venninnejenter vil kanskje tolke deg annerledes enn kameratjenter!

Når man blir kjent med noen kan det (for noen) være vanskelig å tolke signaler og "utspill". Det som for deg er vennskapelig ment kan av henne tolkes som noe mer.

Og uansett kan det dukke opp følelser. Kanskje du en dag vil få følelser for en venninne?

Nær kommunikasjon vil for mange jenter være et steg i retning av noe mer med en mann. I hvert fall hvis de ikke har kjent han så veldig lenge og ting er avklart fra før... Kvinner bygger relasjoner ved å snakke sammen, være ærlige, åpne seg for hverandre, fortelle "hemmeligheter"... vi tror kanskje vi gjør det med menn også...

Når du snakker med nye venninner så kan du på en eller annen måte gjøre det klart du ikke er på "sjekker'n". Snakke om noen du er interessert i eller noe sånt...

Problemet er kanskje at vi ikke alltid vet hva er ute etter...eller? For det finnes jo slike situasjoner...

Ligg litt lavt. Husk at du ikke er den som skal trøste henne!

Gjest jumbojenta
Skrevet

Har du hatt noe intimt med noen av dem , feks sex? Da mener jeg du har gått litt langt.Jenter kan ha blandet følselser.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Slik er det; motsatt kjønn=kjæresteobjekt, tror mange tenker slikt.

Gjest Fighter
Skrevet

Har hatt og har flere guttevenner. Noen av de har jeg vært foralska i andre har jeg bare sett på som gode venner. Jenter klarer fint å ha guttevenner, men enkelte av oss har også lett for å forelske oss. Vær tydelig på hva du vil og ikke vil. Snakk om andre jenter eller fortell på en annen måte at du kun er ute etter vennskap.

Skrevet

Det er, som alt annet, forskjellig fra person til person. Jeg har flere mannlige venner og har aldri vært forelsket i noen av dem, de er kun gode venner. Jeg vet heller ikke om noen av mine venner som har vært forelsket i sine venner av det motsatte kjønn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hillary: takk for interessante tanker. Kanskje du har rett i at hun takler mine utspill "som noe mer", for vi kjenner hverandre temmelig godt og har svært nær og åpen kommunikasjon. Hun vet vel det meste om meg på både godt og vondt. Utgangspunktet vårt var at vi bare var venner, og det var vi begge innforstått med. Hun er en person som jeg liker utrolig godt, en jente jeg ønsker å gi alt godt jeg kan gi. Det eneste jeg ikke kan gi henne, er det eneste hun ønsker av meg: hjertet mitt. Slike ting har skjedd med andre jenter jeg har vært venner med også, og det er like trist hver gang :-(.

Jumbojenta: Har ikke hatt sex med denne jenten, og forsøker å unngå det også. Ikke for det at jeg ikke kunne tenke meg det; for hun er en nydelig jente, men jeg har vel gjort den feilen tidligere og det endte med at jenten fikk enda sterkere følelser for meg. Det å blande sex og vennskap er vanskelig for mange av dere jenter, så det tør jeg ikke begi meg ut på igjen.

Tror det er best å ligge litt lavt som Hillary sier, hvordan kan jeg unngå å trøste en av mine beste venner når hun har det fælt? Enda verre er det at hun har det fælt på grunn av meg :-(.

Kanskje jeg bør slutte å få jentevenner - men dere er så fine og interessante å prate med.

Gjest envenn
Skrevet

Pterodactylkake: Jeg tror også mange tenker slik, men det er så fint å ha venner av begge kjønn. Man lærer mye om kvinner av kvinner. Og mannevenner er fine og ha for å gjøre "action fylte" ting sammen med.

Optimist: Har vært tydelig på det, men følelser er vel ikke alltid like lett å kontrollere.

Arkana: Bra at det fungerer for noen å være venner med det motsatte kjønn uten at det blir ekstreme følelser av det.

Gjest Jente 30, Oslo
Skrevet

Jeg har gitt opp dette med gutte-venner for lengst. Før trodde jeg at det gikk fint, for mange av dere er "så greie å prate med". Etterhvert falt flere av gutta for meg og klarte ikke å "bare være venner". Jeg forsto ingenting. Men etterhvert som jeg ble eldre forsto jeg jo dem...spesielt etter at jeg selv kom ut for en gutt "som bare ville være venner med meg" etter at vi hadde vært kjærester.

Det vil alltid ligge noe i luften for 1 av partene...litt spenning. Som regel vil 1 av partene teste ut noe mer enn bare vennskap. Det er så lett å falle for den andre, og MANGE situasjoner og utsagn kan tolkes i retning "han er interessert i meg".

Selv har jeg bare jente-venner, og omgås menn gjennom par-vennene og single "venner", men jeg er ikke venner med menn alene og gjør ting med de alene uten at det da betraktes mer som en date.

Det kan bli kinkige situasjoner ut av dette, forstår du...så selv om du er helt sikker på at du aldri ville tenne på henne (men bare være venn), er det godt mulig at hun vil bli forelsket i deg!

Gjest Milah
Skrevet

95% av min vennekrets er gutter. Og det har aldri vært noe problem for meg. En gang ble en kompis forelsket i meg, men da sa jeg bare klart i fra at jeg kun ønsket vennskap, og det gikk seg til.

Selv har jeg aldri ønsket noe mer enn vennsakap fra mine kompiser. Grunnen til at jeg har så mange guttevenner er fordi jeg kommer best overens med gutter. Jeg syenes de er lettere å forholde seg til, og de har mer de samme interessene som meg enn venninnene mine har. Kunne ikke falle meg inn å droppe å ha guttevenner. Da hadde jeg jo mistet de aller beste og nærmeste vennskapene jeg noen gang har hatt!

Gjest Anonymous
Skrevet

de fleste guttevennene jeg har eller har hatt har på et eller annet tidspunkt blitt forelska i meg...men det er har ikke eller er ikke gjengjeldt. litt ubehagelig, men jeg tar det som et kompliment. det er bare å være en venn: være ærlig, la henne få tid på seg, være der når hun trenger deg, sånn er livet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er en (snart) 23 år gammel jente med samme problemet egentlig. Jeg føler at jeg kommer bedre overens med menn og har mange guttevenner.. Men desverre at de ofte ser på meg som mer enn en venn.. Derfor har jeg i det siste blitt veldig var på dette og hintet tidlig i et " nytt" vennskap om hvor skapet står...

Går som oftest greit men har måttet kuttet forbindelsen til et par desverre...

Når en venn jeg har kjent i mange år nylig fortalte meg at han var blitt forelsket i meg, hadde vi en lang prat der jeg måtte bare være "hard" og si at dette ikke nyttet..

Det er desverre ikke så mye mer man får gjort..

Gjest Virvar
Skrevet

Jeg hadde mest guttevenner før - men nå som jeg er voksen blir det rart. For jeg er automatisk litt flørtende med menn - og da nytter det ikke. Det er også noe med at jeg lett får følelser for noen jeg liker og setter pris på.

Gjest the imp
Skrevet

Jeg trives best med gutter i grunn og har vel flest guttevenner. Har bare falt for en av mine guttevenner og vi var sammen i nesten 4 år før det gikk i dass, er fortsatt venner though.

Synes det fungerer helt fint å ha guttevenner jeg, men så opplever jo ikke akkurat jeg at de faller for meg heller da, tror jeg er mer kompis gitt. Det burde da egentlig ikke være så vanskelig å være bare venner? Men får man følelser så får man jo følelser, det er jo ikke akkurat noe man styrer selv.

Gjest Voksen jente
Skrevet

Helt enig med "Kattepus"!

Som voksen jente (33) er det helt uaktuelt for meg å "bare være venner" med menn..Det vil alltid ligge noe annet latent i luften.

De jentene som "bare er venn" med masse gutter er nok litt spesielle. Godt mulig de ikke er verdens mest attraktive kvinner eller noe.

For de feminine pene jentene er det nok uaktuelt å "bare være venn" med en haug av menn. Klart det ligger noe mer i luften..

Det er mine erfaringer med slike "vennskap" hvertfall. Jeg kunne aldri vært kjæreste med en mann som har kvinnelige "venner". Jeg er ikke naiv... :)

Skrevet

Har vært i samme situasjon selv, og det er en utrolig kjip følelse. Det jeg tror er viktig, er å ha et klart skille når det gjelder å være venn og å være kjæreste. At man ikke blander disse faktorene sammen, da det bare vil føre til rot. Men jeg er enig med Kake, det er flere som umiddelbart tenker på et kjæresteforhold. Det er i grunnen litt trist.

Skrevet

Flertallet av mine beste venner er gutter/menn. Jeg ser ingen problemer med det, og har heller aldri hatt noen problemer. Jeg synes stort sett at gutter er mere reale og enklere å komme overens med, derfor har jeg valgt å ha flere guttevenner enn jentevenner.

Og ja - jeg er feminin av type, om noen skulle finne på å tro at jeg ser ut og oppfører meg som en gutt. Det gjør jeg ikke. Bortsett fra at jeg elsker fotball, pils og lite stekte biffer da.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...