AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har sendt mail, ringt, sendt sms og vært på flere visninger. Enten så svarer de ikke på Mail osv, eller så ender det opp med at jeg ikke får leiligheten. Jeg skriver/forteller kort om meg selv, hvem jeg er som person, at jeg er alenemor, hva jeg jobber med ol. Når jeg er på visning så er jeg alltid pent kledd, er høflig, og føler at jeg får en god tone med de fleste. Jeg skjønner ikke hva som skal til? Det begynner å haste en del og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få leilighet Anonymous poster hash: 98f66...603
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 snakk med en som jobber med å selge leiligheter for å høre hva de fleste ser etter i en kjøper. er ikke sikkert du forteller "riktige" ting om deg selv Anonymous poster hash: c4d16...de4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Hvis du bor i en by med presset utleiemarked, så er det sannsynligvis kontakter du mangler. I min by er det nærmest umulig å få leid bolig, og vi har kun funnet leilighet fordi vi fikk hjelp av bekjente. Anonymous poster hash: dbe3e...e75
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg vet liksom ikke hva som skulle vært "riktige" ting å fortelle. Jeg forteller hva jeg jobber med, at jeg jobber som frivillig ved siden av, at jeg er stille, rolig, ryddig og ordentlig, at jeg har ett barn. Men ja, er et presset marked her og mange om beinet :-/Anonymous poster hash: 98f66...603
snusmumriken Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Kanskje du kan spørre de du ikke har fått hos hvorfor de ikke valgte deg? Så kanskje du får tips til hva du kan gjøre bedre neste gang. Ellers må det jo være å kjenne noen, som andre skriver.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Alenemødre har det vanskelig på leiemarkedet. De har ofte en vanskelig økonomisk situasjon, og det er tilnærmet umulig å bli kvitt dem hvis de ikke betaler leia/bråker etc. Mitt tips er å prøve å få leid litt utenfor byen? Her er det ofte lavere etterspørsel og lettere/billigere å få leid. Anonymous poster hash: 8d03b...c17 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Den enkle grunn er at de blir ikke kvitt deg om du misligholder kontrakten eller driter i å betale for deg, for ingen kan sette et barn på gata. Jeg leier ikke ut til alenemødre, jeg er avgengig av leieinntekta, og da leier jeg ut til de som høyst sannsynlig betaler og som det er mulig å kaste ut.Anonymous poster hash: b47f1...7ec 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Du er alenemor, derfor får du ikke leilighet. Det er som andre nevner et helvete å få kastet ut aleneforeldre som ikke betaler, hvorfor ta sjansen når man kan få noen ut barn. Anonymous poster hash: 8bd39...d95 4
Yesterday Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Hva med å bruke tidligere utleier (om dere har et godt forhold) som referanse?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Jeg kommer heller aldri til å leie ut noen av mine leiligheter til aleneforeldre, dessverre.Anonymous poster hash: b6578...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Problemet er også at alenemødre får overgangsstønad og lever i luksus i mange år. Men når de pengene tar slutt vil utleieren slite veldig, det er absolutt ikke en sjanse man bør ta.http://www.an.no/nyheter/article7105657.ece Denne jenta er frisør, men har altså råd til å betale 12 000 i måneden.Mest sannsynlig vil hun ikke klare det på lang sikt, med mindre hun er arving eller får en rik mann. Hvis en utleier sjekker henne ut i skattelistene, og hun ikke har stor formue, vil det være utrolig dumt å leie ut en leiøighet for 12000 til henne...Anonymous poster hash: b6578...0c2 6
Miss Lucky Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Alle tenker heldigvis ikke slik. Jeg er "dum nok" til å synst synd på vanskeligstilte, og hadde ikke valgt bort en mulig leieboer ene og alene fordi hun var aleinemor.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Det er dessverre slik som mange før meg har skrevet, at mange vegrer seg for å leie ut til alenemødre. Jeg skal innrømme at heller ikke jeg ønsker å leie ut til en aleneforelder. Anonymous poster hash: 8e941...24d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Alle tenker heldigvis ikke slik. Jeg er "dum nok" til å synst synd på vanskeligstilte, og hadde ikke valgt bort en mulig leieboer ene og alene fordi hun var aleinemor. Har du leiligheter å leie ut da, eller er du bare så god og snill i fantasien din? Hvor mange vanskeligstilte har du leid ut til opp igjennom årene? Anonymous poster hash: b6578...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Problemet er de vanvittig gode rettighetene til leietakere, spesielt de med barn. Man skal selvfølgelig ha et sett av rettigheter som sikrer mot dårlige utleiere, men det har jo tatt helt av og det er svært tidkrevende å blit kvitt f. eks dårlige betalere. Så da blir det i neste omgang ris til egen bak, når det blir vanskeligere å få leid noe dessverre. Mitt råd må være å gå litt utenfor pressområdene. Anonymous poster hash: 9051f...959 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Jeg leier kun ut til sosialklienter og vanskelighetstillte, har vært der selv.Anonymous poster hash: ede4d...30f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har sendt mail, ringt, sendt sms og vært på flere visninger. Enten så svarer de ikke på Mail osv, eller så ender det opp med at jeg ikke får leiligheten. Jeg skriver/forteller kort om meg selv, hvem jeg er som person, at jeg er alenemor, hva jeg jobber med ol. Når jeg er på visning så er jeg alltid pent kledd, er høflig, og føler at jeg får en god tone med de fleste. Jeg skjønner ikke hva som skal til? Det begynner å haste en del og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få leilighet Anonymous poster hash: 98f66...603 Konsekvensene av en rødgrønn politikk de senere årene er jeg redd ..får håpe du ikke var med å stemte for at du skulle havne i den situasjonen du er i idag. Anonymous poster hash: 5fd44...fa3 1
Miss Lucky Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Har du leiligheter å leie ut da, eller er du bare så god og snill i fantasien din? Hvor mange vanskeligstilte har du leid ut til opp igjennom årene? Anonymous poster hash: b6578...0c2 Ja. Og sist leide jeg ut til en polakk som akkurat var blitt dumpet av damen og trengte et sted å bo kjapt. Gav han dermed nøklene på dagen uten å sjekke om opplysningene han gav meg stemte. Veldig lite lurt, men jeg valgte å stole på magefølelsen. Har tidligere leid ut til en dame som ikke kunne betale leie første mnd fordi hun akkurat hadde mistet jobben pga sykdom 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Ja. Og sist leide jeg ut til en polakk som akkurat var blitt dumpet av damen og trengte et sted å bo kjapt. Gav han dermed nøklene på dagen uten å sjekke om opplysningene han gav meg stemte. Veldig lite lurt, men jeg valgte å stole på magefølelsen. Har tidligere leid ut til en dame som ikke kunne betale leie første mnd fordi hun akkurat hadde mistet jobben pga sykdom Ok, da er du en veldig god person! Ville ikke gjort det selv aom sagt, men er glad for at slike som deg eksisterer.Anonymous poster hash: b6578...0c2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Hvorfor søker du ikke selv etter leilighet. Gå inn på Finn.no, legg inn et koselig bilde av deg og barnet..og vips så har du leilighet :-) . Anonymous poster hash: 49753...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå