Wasabii Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Hei, Sakens kjerne er den at jeg har forsøkt nå i over 3 mnd. å legge på meg! Det er helt umulig! Jeg har vært hos lege, og det er ikke noe problemer med stoffskifte eller noe som helst annet som skulle tilsi at det skal være umulig for meg å legge på meg. Men har da fått beskjed om at trening er utelukket for meg siden jeg veier så lite som jeg gjør (trente mye før, også styrke) Jeg er 162 cm og nå er jeg hele 49 kilo! Ja, ganske krise. Beina stikker ut, det er rett og slett helt ufyselig å se på! Jeg spiser frokost, mellom måltid, lunsj, mellom måltid, så middag. Jeg tror jeg spiser normale porsjoner. Men likevel går vekten nedover og ikke opp! Det har kommet til det at jeg spiser usunt, noe som plager meg veldig. Med usunt mener jeg at jeg drikker noen glass med brus om dagen, sjokolade (som jeg egentlig ikke er glad i) og annen typ «søppel» mat. Så i tillegg til at jeg ikke får trent som tidligere og denne maten føler jeg meg rett og slett "blæ".*ønskermirakelkurhelstigår* Vet ikke om jeg spiser galt eller hva det er. Jeg har ikke noen spiseproblemer da jeg elsker mat J Så hvis det er noen der ute som har noen tips for hva jeg burde spise eller andre råd tar jeg dem imot med åpne armer! Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 162 og 49 kg er da ikke så ille?! Jeg sliter med vekten min men jeg er 173 cm og veier 49 kg. Beina stikker ikke ut da, så tror du overdriver en del. Ville fått en ny time til en annen lege. Trening (IKKE kondisjon men bare hard styrke) kombinert med kosthold er det eneste som hjelper. Noe annet er TULLPRAT. http://fitnessbloggen.no/tips-opp-i-vekt/ Anonymous poster hash: 3baac...83d 1
Wasabii Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2014 I mitt tilfelle så stikker kragebein, hoftebein etc ut. Og i mine øyne ser det lite fint ut. Får også stadige kommentarer på at jeg har blitt for tynn osv osv. Men det som i hovedsak er problemet er at jeg startet på 55(der jeg trives) og på 3 mnd er 6 kilo borte! Går bare nedover på vekta. Den er ikke litt stabil engang. Og jeg har to jentunger som kommenterer at jeg har blitt for tynn og lurer på hvorfor... Vanskelig å forklare en på 4 og en på 8 hvorfor, når jeg ikke vet det selv en gang. Men for å få ny time til en annen lege må man vel skifte fastlege... og når man ikke har flere skifter igjen, så er det problematisk igjen. Men skal se hva som står på den linken... mulig du har rett at det er kun det som hjelper. 162 og 49 kg er da ikke så ille?! Jeg sliter med vekten min men jeg er 173 cm og veier 49 kg. Beina stikker ikke ut da, så tror du overdriver en del. Ville fått en ny time til en annen lege. Trening (IKKE kondisjon men bare hard styrke) kombinert med kosthold er det eneste som hjelper. Noe annet er TULLPRAT. http://fitnessbloggen.no/tips-opp-i-vekt/ Anonymous poster hash: 3baac...83d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Kaloritelling kan også bruke for vektøkning. Prøv å skrive inn dagsinntaket ditt på myfitnesspal.com noen uker og se om du kommer opp i et par tusen kalorier daglig. Hvis du gjør det kan du jo be om henvisning til ernæringsfysiolog.Anonymous poster hash: 5991f...214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå