AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Helt ærlig, er det jeg som overdrive, eller var dette merkelig? Jeg var i bryllup for ikke lenge siden. Det stod en liste over hvem som skulle sitte hvor, og jeg letet og letet etter navnet mitt. Hele familien min var plassert sammen, og jeg fant ikke meg med de. Så jeg trodde de kanskje hadde glemt meg på listen. Fikk lest gjennom hele, og fant min plass. Da var jeg plassert med flere single og andre fra brudgommens familie (som jeg ikke har peilig på hvem er). Synes dette var litt merkelig. I tillegg var jeg plassert med et par bekjente av bruden, som hun selv vet jeg ikke kommer overrens med (det gjør ikke de heller meg meg bare for å ha det sagt). De andre rundt bordet kjente tydligvis til hverandre fra før. Synes dette ødela min opplevelse. Hygget meg ikke, og det var bare klein og litt "sur" stemning rundt vårt bord. Alle andre i MIN famile var plassert sammen. Min søster var plassert med mine foreldre + kjæresten hennes og mine besteforeldre. Mens jeg var den eneste fra vår side som måtte sitte med "randoms". Hva synes dere? Anonymous poster hash: 63e59...700
Pingting Skrevet 31. januar 2014 #2 Skrevet 31. januar 2014 Sånt er fryktelig unødvendig, og ikke hyggelig for de som opplever det. Vi jobba endel med bordplasseringen i bryllupet vårt, nettopp for å unngå sånt. Prøvde så godt vi kunne å holde familie og vennegjenger sammen, sørget for at alle hadde minst én de kjente godt ved siden av seg. Sånt er en selvfølge tenker jeg - middagen skal jo være koselig for alle! Har selv opplevd å bli plassert på litt rare steder i bryllup, og det er ikke noe gøy. Gjerne sånne her-putter-vi-alle-som-ikke-passer-noe-annet-sted-bord, høres ut som om du havnet på et sånt? 14
Daria Skrevet 31. januar 2014 #3 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har også opplevd det - bord med 4 par pr bord, hvor det åpenbart var lagt omtanke i å få gode sammensetninger og noen som kjente hverandre på hvert bord - og et "restebord" for oss som var der uten følge. Det var tydeligvis ikke så viktig hvem vi havnet sammen med. Hvordan få gjestene til å føle seg annenrangs... Jeg har vært i andre bryllup hvor jeg har sittet bare med folk jeg ikke kjenner (til dels fordi jeg ikke har kjent så mange av de andre gjestene - da blir det ganske uunngåelig) og det er i seg selv ikke noe stort problem så lenge bordplasseringen er litt gjennomtenkt. 1
Gjest Dorey Skrevet 31. januar 2014 #4 Skrevet 31. januar 2014 Dette har jeg også opplevd! Var i et bryllup hvor jeg og mannen min var det eneste paret som var splitta. Mannen min satt med familien til bruden, og jeg ble satt sammen med en vennegjeng av brudgommen som kjentehverandre kjempegodt og ikke gadd i snakke med meg. Det var helt forferdelig og den lengste middagen jeg har vært i.
strawberry Skrevet 31. januar 2014 #5 Skrevet 31. januar 2014 Huff, dette er kjipt. Ser jo ikke ut til at de har planlagt bordplasseringen så godt, eller at de rett og slett ikke har brydd seg. Sier mer om dem enn om deg!
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Det har skjedd meg også, jeg gjorde meg ikke noe ut av det selv om det ble en kjedelig middag. Gikk og satt meg ved dem som jeg kjente når festen begynte.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Det er da helt vanlig med singelbord! Og å få bordplasseringen til å gå opp er kjempevanskelig. Utrolig mange hensyn som skal tas! Ikke vær så vondbrotne da, veldig tvilsomt at det er noe personlig bak dette, brudeparet vil jo selvfølgelig at gjestene skal hygge seg i bryllupet deres. De har vel gjort så godt de kunne, og så har de bommet litt. Det er selvfølgelig dumt, men prøv å ta det med godt mot! Anonymous poster hash: f2dab...89a 5
Amens Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 De beste bryllupene jeg har vært i, er de hvor det IKKE har vært bordplassering. Så vi gjorde det slik at nærmeste familie satt ved vårt bord også satte resten av gjestene seg der de selv ville. Husker en konfirmasjon hvor de hadde plassert familiene annenhver bortover. Så jeg stat mellom to mennesker fra andre delen av slekta. Som jeg ikke kjente. Samme med min mann. Han hadde det hakket mer kjedelig enn meg. Om man sliter med bordplassering, så drit i hele greia. La folk få sette seg der det passer dem best.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #9 Skrevet 31. januar 2014 Det er da helt vanlig med singelbord! Og å få bordplasseringen til å gå opp er kjempevanskelig. Utrolig mange hensyn som skal tas! Ikke vær så vondbrotne da, veldig tvilsomt at det er noe personlig bak dette, brudeparet vil jo selvfølgelig at gjestene skal hygge seg i bryllupet deres. De har vel gjort så godt de kunne, og så har de bommet litt. Det er selvfølgelig dumt, men prøv å ta det med godt mot! Anonymous poster hash: f2dab...89a Når ble det vanlig? 16
skruf Skrevet 31. januar 2014 #10 Skrevet 31. januar 2014 Dette har jeg opplevd og… Forloveren til bruden var singel og kom alene i bryllupet, så bruden hadde plassert mannen min som forloverens bordkavaler! Meg satte hun på et bord med totalt ukjente mennesker. Resten av de som var gift/samboende/kjærester satt ved siden av hverandre... Kjipeste bryllupet jeg har vært i. 9
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #11 Skrevet 31. januar 2014 Dette har jeg opplevd og… Forloveren til bruden var singel og kom alene i bryllupet, så bruden hadde plassert mannen min som forloverens bordkavaler! Meg satte hun på et bord med totalt ukjente mennesker. Resten av de som var gift/samboende/kjærester satt ved siden av hverandre... Kjipeste bryllupet jeg har vært i. Skjønner jeg godt. ------------------- 3
Cathrine88 Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har opplevd det samme. Fikk som forklaring at jeg er morsom og kan snakke med hvem som helst, og de trengte noen som kunne 'skape litt liv' ved det bordet. Så jeg ble plassert med en gjeng med sosialt utilpassede mennesker som ikke kunne holde en samtale i gang, og som stirret forventningsfullt på meg som om jeg var en innleid klovn. Hvis jeg skal stå for underholdningen vil jeg i det minste ha betalt for det! 27
Daria Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Det er da helt vanlig med singelbord! Og å få bordplasseringen til å gå opp er kjempevanskelig. Utrolig mange hensyn som skal tas! Ikke vær så vondbrotne da, veldig tvilsomt at det er noe personlig bak dette, brudeparet vil jo selvfølgelig at gjestene skal hygge seg i bryllupet deres. De har vel gjort så godt de kunne, og så har de bommet litt. Det er selvfølgelig dumt, men prøv å ta det med godt mot! Jeg har vært i tosifret antall bryllup de siste 12 årene - alle som singel uten følge - og har bare opplevd singelbord den ene gangen. Jeg skjønner at det er mange hensyn som skal tas og har som sagt ikke så store problemer med å havne sammen med ukjente, men når man så åpenbart er de som ble til overs i en ellers godt gjennomtenkt bordkabal er det ingen god følelse. 9
bettsa Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Jeg synes det er rart om man blir plassert alene uten ektefelle, kjæreste, familie eller venner. Tror brudeparet at det å bli plassert alene på et bord uten noen bekjente skal være gøy? Man behøver ikke å kjenne alle på bordet men i hvertfall en. Vi hadde stor utfordring for noen år siden da jeg gifta meg, men vi passet på at alle gjestene satt ved siden av minst en bekjent. 1
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Jeg har vært i tosifret antall bryllup de siste 12 årene - alle som singel uten følge - og har bare opplevd singelbord den ene gangen. Jeg skjønner at det er mange hensyn som skal tas og har som sagt ikke så store problemer med å havne sammen med ukjente, men når man så åpenbart er de som ble til overs i en ellers godt gjennomtenkt bordkabal er det ingen god følelse. Det hadde fått meg til å lure på hvorfor jeg ble invitert overhodet...
minister-mio Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 De ville nok spleise deg med en av dem
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Men TS, enn om du spurte bruden om hvorfor hun var så tankesløs med hvor du ble puttet?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Ah, singellivets gleder Det er da helt vanlig med singelbord! Og å få bordplasseringen til å gå opp er kjempevanskelig. Utrolig mange hensyn som skal tas! Ikke vær så vondbrotne da, veldig tvilsomt at det er noe personlig bak dette, brudeparet vil jo selvfølgelig at gjestene skal hygge seg i bryllupet deres. De har vel gjort så godt de kunne, og så har de bommet litt. Det er selvfølgelig dumt, men prøv å ta det med godt mot! Anonymous poster hash: f2dab...89a Med mindre du er del av en slett amerikansk film så er det ikke vanlig nei. Som vertskap bør man sørge for at alle har mulighet til å kose seg, å sitte med noen man kjenner er del av det. 5 timer i middag med noen som ikke snakker med deg er ikke kjekt, det er utfrysing. Å ta hensyn til de single gjestene bør være like naturlig som å ta hensyn til alle andre, men i sin gledesrus er det visst ikke så viktig for bruden å ivareta gjestene uten bryllup. Merkelig nok vil de samme menneskene aldri la de single ha med en date... Anonymous poster hash: cb712...c40 6
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Det er jo ikke verre enn at hvis bryllupet blir tatt opp med bruden til stede, så er det jo bare for TS å si det som det er at hun ikke trivdes og at hun angret seg på at hun dro. 1
yxnyx Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Men i rettferdighetens navn, det er ikke enkelt det der! Vi hadde e- bord, måtte det pga lokalet og antallet gjester. Hvordan vi enn vred og vendte på ting, så fikk vi det ikke til å gå helt opp. Vi endte med at det ble en singel person som måtte sitte med ukjente, pluss et par som satt sammen, men ellers ikke med folk de kjente. Jeg syntes synd på disse folka, men fikk det rett og slett ikke til bedre. At du var den eneste trenger ikke bety annet enn at de som jeg klarte bra plassering på NESTEN alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå