AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg svømmer i klorvann minst tre ganger i uka. Badehette bruker jeg, likevel ser jeg at håret mitt har blitt mer tørt og livløst. Håret mitt er langt, har normalt sett en tendens til å bli flatt på toppen og litt tørt i lengdene, og jeg farger det jevnlig med minicolor. Før jeg begynte med svømming og frem til nå har det alltid vært nok å bruke shampo og balsam for farget eller normalt hår, samt en lettere hårkur en gang i uka. Nå vasker jeg det jo oftere enn før i tillegg, siden jeg svømmer en del. Har noen forslag til produkter eller andre rutiner for at håret mitt ikke skal bli en høysåte i nærmeste fremtid? Håret må være rent når jeg går i bassenget, så det er ikke poeng i å ha i noe beskyttende før jeg svømmer, siden det er uhygienisk at man bader i bassenget med produkter i håret. Anonymous poster hash: 85ae7...19f
Zzyzx Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Jeg bruker gjerne hårkur i dusjen etter svømminga. (Etterfulgt av balsam.) Håret mitt blir helt høysåte av klorvann så hvis ikke får jeg ikke gredd det ut i det hele tatt. Eventuelt noe leave-in som tas i etter dusjen. Hva slags badehette bruker du? Jeg har en sånn som ikke lugger, og det hjalp veldig på hvor slitt og tørt håret blir.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Jeg bruker gjerne hårkur i dusjen etter svømminga. (Etterfulgt av balsam.) Håret mitt blir helt høysåte av klorvann så hvis ikke får jeg ikke gredd det ut i det hele tatt. Eventuelt noe leave-in som tas i etter dusjen. Hva slags badehette bruker du? Jeg har en sånn som ikke lugger, og det hjalp veldig på hvor slitt og tørt håret blir. Takk for svar! Kanskje hårkur etter svømming hadde vært noe, ja. Nå har jeg også kjøpt meg leave-in balsam, så er spent på om dette kanskje hjelper. Jeg har bare en helt standard badehette, en billig og enkel en, vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare den. Den lugger, ihvertfall. Mulig jeg bør investere i en bedre. Hva skal jeg se etter? Anonymous poster hash: 85ae7...19f
Zzyzx Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Jeg bruker en fra Speedo, den har en form for tøy inni sånn at den ikke lugger i det hele tatt. Håret blit vått, det er klart, men jeg slipper iallfall at det slites pga lugging.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Hva med noe slikt? http://m.matas.dk/#product/308540http://www.beautykick.no/haar-shampoo-solpleie/redken-color/prodid/413/redken-color-ext-sun-shampoo--300-ml.aspx Ville også investert i en god protein-hårkur, og en ny badehette. Da jeg svømte aktivt 3-4 dager i uken var hårkur redningen min, og en god renseshsmpoo. Masse fuktighet. Anonymous poster hash: e4793...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå