Gå til innhold

lojal mot forsikringsselskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører jo om at man ikke bør være for lojal mot banker, men gå ut ifra der man får best tilbud, gjelder dette for forsikringsselskaper også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vil si at man ikke får noen fordeler av å ha vært kunde i mange år ett sted?

Skrevet

Nei, Du tar med deg bonus til neste selskap.

Hent inn tilbud fra flere.

• Liker 1
Skrevet

hvordan fungerer denne bonusen?

Gjest Blondie65
Skrevet

Pass på at du ikke har bindingstid eller noe slikt før du bytter.

Banker, forsikringsselskap, strømleverandør - ingen grunn til å sponse de som ikke gir den beste prisen og den beste servicen.

Skrevet

Hvordan finner jeg ut om bindingstiden? har dessverre ikke satt meg så godt inn i min egen forsikringssavtale merker jeg, arvet den etter familiemedlem. Vet at jeg har hovedforfall på forsikringen i oktober, men betaler månedsvis

Gjest Blondie65
Skrevet

Du har en polise? Du har en kontaktperson.

Hvis du har hatt forsikringen lenge er det nok ikke bindingstid, men ring dem.

Skrevet

takker for svar:-)

Skrevet

hvordan fungerer denne bonusen?

Bonus handler om bilforsikring, ikke boligforsikring.

Det er ikke vanlig med bindingstid på forsikringsavtaler når det gjelder skadeforsikring. Livsforsikringer skal jeg ikke uttale meg om.

• Liker 1
Skrevet

Man skal ikke være trofast mot forsikringsbransjen, men er vi det? JA

De fleste av oss er det. Det er for mye bry osv.

Skulle ha forhørt meg selv, men gjør jeg det? NEI

gjennom årene så har vi vel byttet, men det ha vært langvarig trofasthet.

Dumt gjort, og det vet vel bransjen.

De få gangene vi har byttet, så får vi et tilbud som er lavt,men det går da ikke lang tid,så er de på høyden igjen.

Blir vi belønnet av selskapet? NEi. Aldri brukt en krone av deres penger, men uanssett så går mndbeløpet vi betaler OPP og OPP.

Nå ble jeg mint på at jeg skal ta meg en ringerunde til selskapene å høre

Anonymous poster hash: 266e3...361
Skrevet

Bare vær klar over hvis du bytter forsikringsselskap i hytt og vær, så kan du nok se langt etter ekstr rabatter hos selskapene.

Men for øvrig enig i at man ikke skal være lojal mot hverken banker eller forsikringsselskap.

Anonymous poster hash: 014db...7ec
Skrevet

Bare vær klar over hvis du bytter forsikringsselskap i hytt og vær, så kan du nok se langt etter ekstr rabatter hos selskapene.

Har du noensinne sett noe til slike ekstra-rabatter til gamle og lojale kunder?

Det har ikke jeg. Tvert imot kan det virke som at det "nye" selskapet strekker seg langt for å få meg til å bytte..

Og det er først når du melder at du vurderer å gå til noen andre at det gamle selskapet kommer med "gode tilbud"

• Liker 1
Skrevet

Ekstrarabatt får jeg bare dersom jeg kommer med skriftlig tilbud fra en billigere konkurrent, da er det plutselig mulig å justere på prisen. Jeg har ingen problemer med å skifte forsikring, bank eller strømleverandør hvis jeg kan spare flere tusen i året. Lojalitet kan være kostbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...