Imax Skrevet 23. mai 2004 #1 Del Skrevet 23. mai 2004 I går da jeg var ute og gikk tur med hunden min var det en flokk med duer som gikk og spiste på bakken. Blant dem var det en due som tydeligvis ikke kunne fly og hadde problemer. Hva gjør man da? Senere på kvelden så jeg at den var død... Trist + at jeg føler jeg burde ha gjort noe. Men hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 23. mai 2004 #2 Del Skrevet 23. mai 2004 Fanget den og levert den til en dyrlege, kanskje? Nå snakker jeg for meg selv, men jeg mener at alle skapninger som trenger hjelp, bør få hjelp og selvfølgelig hjelper jeg når jeg kan. En gang fanget jeg og venninna mi en due som hadde fått surret sammen føttene med et gummistrikk. Vi tok den med til dyrlegen og han måtte klippe av mange "tær" pga at strikken hadde ødelagt blodomløpet i tærne(Dette betalte vi ingenting for). Men duen, den overlevde og ble frisk. Kom på verandaen vår i mange år etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 23. mai 2004 #3 Del Skrevet 23. mai 2004 Enig med jordbær. Uansett mye bedre å forsøke å gjøre noe enn å gå forbi. Er ikke alltid det er praktisk mulig da men... I slike tilfeller skal man slippe å betale hos dyrlegen. Er faktisk en lov som sier at det er straffbart å ikke hjelpe dyr i nød (gjelder selvfølgelig ikke alle situasjoner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 24. mai 2004 Er for så vidt enig, men det er ikke alltid praktisk mulig å dra til veterinær... Når skal man la "naturen gå sin gang"? Aldri? Alltid? Hm. Det er mange tvilstilfeller, eks. fugleunge som har detti ned, de skal man vel ikke ta på osv. La oss si man er langt inne i skogen, en fulg er halvdød, skal man kverke den? vet ikke om jeg hadde klart, men.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mai 2004 #5 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg synes i allefall man skal prøve å hjelpe så godt de kan om det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå