Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #1 Skrevet 23. mai 2004 Inspirert av inlegget under, fikk jeg så lyst til å lage meg kaffe latte osv.. Har melkesteamer, men vet ikke hvordan jeg skal få til espressoen! Har ikke kaffetrakter el., går det an å lage espresso i en presskanne? Anyone? :-?
Gjest Lea Skrevet 23. mai 2004 #2 Skrevet 23. mai 2004 Jeg tror nok at espressoen er for "fin" til å bruke i presskanne. Men det går jo an å prøve. Espresso skal lages under trykk, enten i maskin eller i en espressobrygger som settes på kokeplate. Du får kjøpt frysetørret epresso også. Smaker greit, men ikke noe mer. Du kan jo evt. bruke vanlig, sterk kaffe i stedet for espresso. Smaker ikke det samme, men fungerer.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #3 Skrevet 23. mai 2004 Takk for raskt svar! Hm, da må jeg nok inverstere i en kaffemaskin.. Noen som vet priser på sånt?
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2004 #4 Skrevet 23. mai 2004 Før i tiden fantes den en spesiell kaffekjele for å lage espresso, de finnes sikkert enda, kan du ikke kjøpe en sånn? Er vel helt sikkert langt fra prisklassen til en helautomatisk espresso/caffe latte/osv-maskin. (se f.eks. http://www.teaandcoffee.no/presenter.asp?i...dRotKategori=17 , de heter visst espressokanne eller espressokoker)
Gjest Lea Skrevet 23. mai 2004 #5 Skrevet 23. mai 2004 En kaffebryggen (slik du setter på kokeplate) koster fra ca 100 kroner og oppover, men de gir ikke crema på espressoen (skumlag på toppen). Min espressomaskin koster ca 600 kroner. Den er ikke av de beste, men fungerer greit likevel. Skal du ha en skikkelig espressomaskin må du ut med mange penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå