Gå til innhold

Jobbe skift-arbeid og har baby - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har muligheten til å ta en jobb som innebær skift. Egentlig gir det meg jo "bedre" tid med barnet, hun er 7 mnd. Bor ikke i Norge så det er annet system her enn i Norge, så permisjonen er gått ut uansett. Å skulle jobbet fulltid på dag er ikke noe jeg ønsker, så ser på dette so noe som kunne fungert, men er likevel usikker.

Slik er skiftene lagt opp:

Morgenskift: 6.30-15.00 4 dager jobb, 2 dager fri, 4 dager jobb, 2 dager fri osv.

Dag: 09.00-17.30 samme som over..

Kveld:14.30-11.00 x 4 ganger samme som over

Natt: 22.30-7.00 - 4 ganger, 3 dager fri

Er det noen her som har jobbet skift og med baby?

Kjekt er jo at jeg da kan få god inntekt og likevel være sammen med barnet mitt på dagtid eller og dag osv.

Jeg har lenge ønsket å jobbe og nå har jeg endelig denne muligheten men vet ikke...

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 7e591...dc0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke skift, men tredelt turnus. Synes det er vanskelig å få til en god rytme i hverdagen fordi man ikke får sovet og stått opp til faste tider. Ønsker meg en dagstilling.

Skrevet

Jeg jobber skift, to-delt morgen/kveld, annenhver uke 7-15 og 14-21:30, samt hver 6. helg. Og jeg trives godt med det. Hadde ikke kunnet gjort det hadde jeg vært alene da, men pappaen har flexitid (7-17) og det passer ypperlig. Når jeg jobber morgen leverer han rundt 9 og jeg henter ca kl 15. Når jeg begynner sent leverer jeg til samme tid og pappaen henter kl 15:30. Det hender vi tar enda lengere morgener, men nå er hun 3 og jeg syns det er greit at hun får vært med på fellesaktivitetene som begynner 9:15). Da har vi rolige morgener en uke og lange ettermiddager den neste.

Jeg trives veldig godt med dette, og jobber ikke så tidlig/sent at det går utover søvnen. Mulig jeg hadde slitt mer om det var nattskift også. Alt som må gjøres får jeg gjort før eller etter jobb. Vil mye heller ha det slik enn 8-16, der man stresser både til og fra jobb og barnehage, og ikke har "tid" til noe annet.

Anonymous poster hash: 5d98a...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...