Gå til innhold

EK 60 %, søke boliglån med vikariat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan banken gi et lån på rundt en million til leilighet med lav fellesgjeld ved en egenkaptial på 50-60 prosent hvis man kun har et langvarig vikariat eller må man være fast ansatt? Student som har et friår og som planlegger å leie ut boligen under videre studier i utlandet som spør.

Anonymous poster hash: 15aeb...0fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et lån på cirka 4-500.000 og resten egenkapital mente jeg.

Skrevet

Regner med at det går bra. Jeg fikk lån som student på 1 mill, men hadde da 50% egenkapital.

Skrevet

Regner med at det går bra. Jeg fikk lån som student på 1 mill, men hadde da 50% egenkapital.

Det er litt verre her, studiene fører ikke til en sikker og fast inntekt. Hadde du kausjonist eller var du nesten sikret jobb etter studiene?

Skrevet

Det kommer vel an på hvor velvillig banken din er. Jeg fikk 1,8 mill uten egenkapital, foreldre som kausjonister. Da var jeg på et 1-års vikariat med lønn rett under 500k. Jeg var dog ferdigutdannet med Master, gode jobbmuligheter og lønnsutsikter. Lokal, liten bank som jeg har hatt hele livet og som kjenner både meg og familien min. Stor risiko for både banken og meg, men det gikk bra :)

Anonymous poster hash: 43561...775

Skrevet

Det er litt verre her, studiene fører ikke til en sikker og fast inntekt. Hadde du kausjonist eller var du nesten sikret jobb etter studiene?

Jeg hadde ikke kausjonist. Og jeg tok generell studiekompetanse da jeg fikk lånet, var usikker på hva jeg skulle studere videre. Går på høyskole nå da.

Men har man 50% i egenkapital, og man ikke tar for høyt lån, sånn så de ser at man faktisk kan betale det ned, selv med lav inntekt. Så er mange banker med på det. Selv om du ikke klarer å betale lånet, og leiligheten må gå på tvangssalg, så får banken pengene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...