AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har regnet ut at jeg skal ha ca. 2000kalorier hver dag. Men jeg vil slanke meg, så hvor mye kalorier BØR jeg holde meg til hver dag? Kan 1500kalorier funke? Eller blir det for lite? Trener styrke/kondisjon 2-3 ganger pr. uke. Og finnes det noen gode kalorikalkulatorer som regner ut hvor mye kalorier det er i det jeg spiser hver dag? Hvor jeg feks. kan skrive inn: 2 brødskiver, 2 glass juice, 100g. kjøttdeig osv... Eller har dere noen eksempler på hva jeg bør spise hver dag til de ulike måltidene? Anonymous poster hash: 920d4...e7f
Meg12345 Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Prøv appen myfitnesspal. Der kan du legge inn alt du spiser også regner den for deg :-) 2
Gjest Coolaid Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 (endret) For ¨å registrer mat og drikke, samt mosjon, kan du gratis bruke grete roede.no Når det gjelder vektnedgang skal du ha et kaloriunderskudd på et sted mellom 500 til 1000 kalorier pr dag. Det er avhengig av hvor stor du er. Når det gjelder hva du skal spise så vil jeg anbefale deg å ta gode sunne valg. Du kan spise alt men det er en fordel for helsen din å unngå fet mat, sukker, salt og ensformig kosthold. Hold fokuset ditt på å spise frukt, grønnsaker, rene kjøttprodukter, kylling, fisk, grove brød og knekkebrød og skummet melk. Drikk mye vann. Hvordan kom du frem til ditt daglige energibehov, altså de 2000 kaloriene ? Endret 30. januar 2014 av Coolaid
Mubba Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Denne regnemåten skal være den nærmeste du komme ved enkel matte: http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article435559.ece Det vil alltid være unntak og forskjeller fra person til person, muskel/fettsammensetning i kroppen o l., men denne utregningen er ganske grei. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 For ¨å registrer mat og drikke, samt mosjon, kan du gratis bruke grete roede.no Når det gjelder vektnedgang skal du ha et kaloriunderskudd på et sted mellom 500 til 1000 kalorier pr dag. Det er avhengig av hvor stor du er. Når det gjelder hva du skal spise så vil jeg anbefale deg å ta gode sunne valg. Du kan spise alt men det er en fordel for helsen din å unngå fet mat, sukker, salt og ensformig kosthold. Hold fokuset ditt på å spise frukt, grønnsaker, rene kjøttprodukter, kylling, fisk, grove brød og knekkebrød og skummet melk. Drikk mye vann. Hvordan kom du frem til ditt daglige energibehov, altså de 2000 kaloriene ? En kalorikalkulator, med vekt, høyde, og hvor ofte jeg trener. Anonymous poster hash: 920d4...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå