AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har lagt merke til at det har vært ekstremt mange, spesielt mange kjendiser, ute og snakket om sin sorg etter Anbjørg Sætre Håtuns bortgang. På instagram har det vært veldig mange bilder av henne sammen med utallige "nære venner", samt en rekke personlige minneord. Det er jo ofte sånn at når kjendiser dør, så skal "gud og hvermann" fortelle hvor dypt de kommer til å savne vedkommende, men i dette tilfellet virker det som hun hadde ekstremt mange nære venner. Hun var bestevenninne med hele kjendisnorge ser det ut til. Nesten umenneskelig mange venner og bekjente! Kanskje noen bare er sånne supermennesker? Jeg kjenner nesten jeg får litt dårlig selvbilde her, hvordan går det an å ha tid og energi til å ha så ekstremt mange nære vennskap? Anonymous poster hash: 8b604...8d5 1
Emas Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Eg trur ho hadde veldig mange nære venner, kjendisnorge er ikkje så stort, og eg trur at mange har eit så nært forhold som det blir gitt uttrykk for i media. Men når det er sagt har eg opplevd ein tendens i tragiske dødsfall før, (type bilulykke, kreft, Utøya osv), at veldig mange gir uttrykk for en veldig nær relasjon til avdøde, etter dødsfallet..Det er litt som om at enkelte har behov for å vise at dei sørgar.. Eg sei ikkje at det er det som skjer her, men erfaringsmessig er det ofte slik, ved slike typer dødsfall.. No skal det seiast at eg knappast har hørt om Håtun før ho døydde, så eg veit ikkje kor kjent ho var.. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har fått med meg at hun var likt av alle og en hver, men forstår ikke hva som er greia. Hva var så veldig spesielt med henne? Var hun en mor Theresa eller noe? Er det slik at når noen begynner å hylle, så henger andre seg på bare for å være trendy? Anonymous poster hash: bc205...7dc 2
Barcelone Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Man skal ikke snakke stygt om de døde. Ha litt respekt! Anbjørg Sætre Håtun ga sammen med Lise Askvik et ansikt og en stemme til kvinner med brystkreft. De kjempet for kvinners rettigheter ifht til oprasjoner og at de som har fått fjernet brystene ikke skal måtte vente 10 år (!) på å få rekunstruert brystene. De har delt sine erfaringer og vært til stor støtte for mange kvinner med brystkreft og deres pårørende. Virker som om noen er sjalu fordi det kommer mange kjendiser i begravelsene til de som har dødd de siste ukene. Men som en annen skrev; Norge er et lite land og disse folkene omgås hverandre i forskjellige sosiale settinger og kjenner nok hverandre relativt godt. 14
Gjest navnelapp Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Eg har aldri møtt henne, men eg kjenner folk som har gjort det, og dei seier at ho hadde ei utruleg varm og vennleg utstråling. Ho fekk alle rundt seg til å slappe av og å hygge seg i hennar selskap, og ho var veldig inkluderande. 4
Gjest Blomst83 Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Eg har aldri møtt henne, men eg kjenner folk som har gjort det, og dei seier at ho hadde ei utruleg varm og vennleg utstråling. Ho fekk alle rundt seg til å slappe av og å hygge seg i hennar selskap, og ho var veldig inkluderande. Jeg har møtt hun og kan signere det du skriver.
Gjest Blomst83 Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har fått med meg at hun var likt av alle og en hver, men forstår ikke hva som er greia. Hva var så veldig spesielt med henne? Var hun en mor Theresa eller noe? Er det slik at når noen begynner å hylle, så henger andre seg på bare for å være trendy? Anonymous poster hash: bc205...7dc Hun var en varm og fantastisk person.
MarianneE Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Ei venninne av meg kjente Anbjørg og hadde ikke nok superlativer til å beskrive henne. Ei annen venninne traff Anbjørg mens de begge ble behandlet for kreft. Hun var helt overveldet over den utrolige utstråling Anbjørg hadde. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Kjente hun ikke, men har følgt hun på instagram i ett år. Fikk meg til å gråte ofte pga det fine hun la ut /skrevAnonymous poster hash: 6336f...b95 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 De fleste er flotte mennesker, og det er jo vanlig å rose de døde. I hvert fall er det det jeg har hørt i alle begravelser jeg har vært i. Anonymous poster hash: ee76f...b07
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Kjenner mange som har vokst opp med Annbjørg. Og gjennom alle de årene hun har vært en offentlig person har jeg kun hørt positive ting om henne. Mange ganger blir det jo slik at man hører typ "gikk på samme skole som xxxx, og hun var en mega bitch" osv. Aldri hørt noe annet en meget positive ting, både som ung og voksen. Anonymous poster hash: 863de...69e 2
Gjest skravle Skrevet 31. januar 2014 #12 Skrevet 31. januar 2014 Alltid trist når så unge mennesker dør. Men i det minste så kan jo Håtun trøste seg med hun synes å ha levd et rikt og lykkelig liv. Jeg tror det er bedre å leve et slikt liv i feks 40 år, enn et miserabelt liv i 60 år. Det er ikke alltid lengden på livet som betyr noe. Uansett hvis hun synes å ha vært en så god person som de rundt henne beskriver henne så tror jeg hun kommer veldig godt ut av det etter døden. 1
Gjest Passing by Skrevet 31. januar 2014 #13 Skrevet 31. januar 2014 Jeg kjente henne ikke men hun virket som en person som favnet alle, som delte med av seg selv både i gode og onde dager. En person som satte ord på det mange frykter når de blir rammet av en livstruende sykdom. En gjennomgående god person. 2
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Eg trur ho hadde veldig mange nære venner, kjendisnorge er ikkje så stort, og eg trur at mange har eit så nært forhold som det blir gitt uttrykk for i media. Men når det er sagt har eg opplevd ein tendens i tragiske dødsfall før, (type bilulykke, kreft, Utøya osv), at veldig mange gir uttrykk for en veldig nær relasjon til avdøde, etter dødsfallet..Det er litt som om at enkelte har behov for å vise at dei sørgar.. Eg sei ikkje at det er det som skjer her, men erfaringsmessig er det ofte slik, ved slike typer dødsfall.. No skal det seiast at eg knappast har hørt om Håtun før ho døydde, så eg veit ikkje kor kjent ho var.. Jeg måtte google henne opp....
Emas Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Man skal ikke snakke stygt om de døde. Ha litt respekt! Anbjørg Sætre Håtun ga sammen med Lise Askvik et ansikt og en stemme til kvinner med brystkreft. De kjempet for kvinners rettigheter ifht til oprasjoner og at de som har fått fjernet brystene ikke skal måtte vente 10 år (!) på å få rekunstruert brystene. De har delt sine erfaringer og vært til stor støtte for mange kvinner med brystkreft og deres pårørende. Virker som om noen er sjalu fordi det kommer mange kjendiser i begravelsene til de som har dødd de siste ukene. Men som en annen skrev; Norge er et lite land og disse folkene omgås hverandre i forskjellige sosiale settinger og kjenner nok hverandre relativt godt. Var den kommentaren meint til mitt innlegg? I såfall trur eg at du misforsto litt kva eg prøvde å uttrykke…Eg har absolutt respekt for det ho sto for, sjølv om eg knapt hadde hørt om henne før ho døydde.
Gjest Mary Quant Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Anbjørg gav kreftsyke et ansikt og brukte sin kjendisstatus til å jobbe for at kreftsyke skal få så god behandling som mulig. Hun har gjort et kjempejobb og aldri vært redd for å gi av seg selv. Klart at slike mennesker vil bli husket og savnet av mange. Hun var en skjønn kvinne både inni og utpå 2
Gjest Whitestripes Skrevet 31. januar 2014 #17 Skrevet 31. januar 2014 Bare jeg som reagerer på at man skal sitte her og diskutere et menneske som nettopp har dødd? KG har nådd et nytt lavmål i mine øyne. Jeg gremmes.
Gjest Blomst83 Skrevet 31. januar 2014 #18 Skrevet 31. januar 2014 Bare jeg som reagerer på at man skal sitte her og diskutere et menneske som nettopp har dødd? KG har nådd et nytt lavmål i mine øyne. Jeg gremmes. Nei.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2014 #19 Skrevet 31. januar 2014 Bare jeg som reagerer på at man skal sitte her og diskutere et menneske som nettopp har dødd? KG har nådd et nytt lavmål i mine øyne. Jeg gremmes. Nu er det da ingen som har skrevet noe annet enn pent om Håtun her, så hva er problemet?
Gjest Whitestripes Skrevet 31. januar 2014 #20 Skrevet 31. januar 2014 Nu er det da ingen som har skrevet noe annet enn pent om Håtun her, så hva er problemet? Da leser vi med forskjellige briller. Jeg synes uansett det er fullstendig unødvendig å diskutere henne som person, spesielt rett etter begravelsen. Hva er det egentlig å diskutere? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå