Gå til innhold

Kaffe tar bort sultfølelsen min!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når jeg drikker en cafe au lait, så blir jeg ikke sulten på lang tid.

Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hillary..

Jada, espresso ser ut til å fjerne sultfølelsen. Personlig blir jeg kvalm hvis jeg bare drikker espresso en formiddag....

Jeg kjenner kvinner som lever på røyk og kaffe (og alkohol...). Tynne som streker, deprimerte og utbrente. De sier de har det veldig bra. :-x

Null næring til hverken kropp, psyke eller sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir heller mer sulten litt etter at jeg har drukket kaffe. Det har nok litt sammenheng med at jeg ikke burde drikke kaffe i det hele tatt, jeg får et sterkt sug i magen og må bare spise eller drikke noe som nøytraliserer syren som samler seg i magesekken...

Er det virkelig espressoen som metter? Jeg trodde det heller var all melken i disse "blandingskaffene" jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sulten av kaffe, som MsFlorida. Jeg synes det er deilig med kaffe etter middag hvis man har spist litt for mye - da føler jeg meg plutselig ikke så overmett lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kaffedrikker er veldig usunne, og har like mye kalorier som et helt måltid, så det er ikke rart du blir mett av de. Tips: be om lettmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke mett av kalorier! Tro meg - da var det ikke problem med overvekt i verden. Du blir ikke mettere av cola enn av saft fx... eller sjokolade eller tilsvarende mengde brød.

Men kaffedrikker med melk, metter. Husk at i en café au lait, er det neten et glass melk. Tenk på det når du er sulten hjemme, ta deg et glass melk, så merker du det.

Kaffe metter ikke så mye, synes jeg, men generelt så metter drikker. Derfor sier man også at man også at at man spiser mindre om du drikker et glass vann først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det ikke sånn med vanlig kaffe at det metter. Men da jeg røykte gjorde en røyk at jeg mistet matlysten/sultfølelsen - kanskje koffein virker sånn på noen mennesker? Uansett er det sunneste å spise da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...