AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Det er jo blitt rene squat hysteriet nå, og jeg har lyst å prøve et 30 dagers program bare for moro skyld, i tillegg til annen styrketrening. Ut i fra før-og-etter bildene man ser på nettet er det jo tydelig forbedring hos mange. Det jeg lurer på er antall økter.Skal man ta alle dagens repetisjoner i en økt eller dele dem opp i flere? Har noen fått gode resultater av et slikt 30-dagers opplegg? Anonymous poster hash: 34113...768
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Sånne 30 day ____ challenge er bare tull. Bruk vekter, så slipper du å ta 300 squats på dag 30 også får du bedre resultater. Anonymous poster hash: d52d2...933 1
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Det er flere forskjellige varianter. Om du tenker på Ido Portals 30/30 squat så er den veldig bra. For bevegelighet. Den har jeg prøvd selv. Før kunne jeg ikke sitte i knebøy. Nå kan jeg.
Gjest Ciegus Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Det er flere forskjellige varianter. Om du tenker på Ido Portals 30/30 squat så er den veldig bra. For bevegelighet. Den har jeg prøvd selv. Før kunne jeg ikke sitte i knebøy. Nå kan jeg. Jeg kan love deg at det ikke er den TS tenker på, men den utfordringa som nesten alle damer driver på med for tida, som går ut på at man starter med 50 knebøy på dag 1, og ved å følge programmet skal man på dag 30 ta 250 (!) knebøy eller noe. For å få fin rumpe. Edit: Finnes utallige varianter ja, noen starter med 30 og avslutter med 200 osv... Endret 30. januar 2014 av Ciegus
Gjest Inferno Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Om du tenker på den hvor man tar avsindig mange squats uten vekter hver jævla dag, er den reinspikka bullshit. Bruk vekter, aktiver ræva, og la kroppen få restituere seg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Om du tenker på den hvor man tar avsindig mange squats uten vekter hver jævla dag, er den reinspikka bullshit. Bruk vekter, aktiver ræva, og la kroppen få restituere seg. Var den jeg tenkte på ja.siden "alle" visst prøver dette. Tok mine første 50 ¨knebøy i går og har så mye gangsperr i dag at jeg ikke kan gjøre noen i dag.Jeg brukte vekter på de siste 25. Får kanskje satse på et vanlig program da,med 1 dag restitusjon. Anonymous poster hash: 34113...768
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Om du tenker på den hvor man tar avsindig mange squats uten vekter hver jævla dag, er den reinspikka bullshit. Bruk vekter, aktiver ræva, og la kroppen få restituere seg. Nå kjenner jeg ikke til alt i den challengen, men knebøy uten vekt er veldig god trening for å bli bedre i knebøy med vekt. Men jeg er enig at volumet virker litt høyt spesielt om de som gjør det driter i form og dybde. En annen ting er at høy-repetisjonstrening bygger større muskler enn lav-rep. Ulempen er at det tar vesentlig lengre å restituere. Når jeg mener høyrep så er jo det selvsagt innenfor rimelighetens grenser og forutsatt at en har en belastning som er relativt slitsom. Slik at en etterhvert bygger opp lav pH i muskelen. Det var slik bodybuilderne trente på 80-tallet. God supplementert av ulovlige preparater for å restituere.
Gjest Inferno Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Nå kjenner jeg ikke til alt i den challengen, men knebøy uten vekt er veldig god trening for å bli bedre i knebøy med vekt. Men jeg er enig at volumet virker litt høyt spesielt om de som gjør det driter i form og dybde. En annen ting er at høy-repetisjonstrening bygger større muskler enn lav-rep. Ulempen er at det tar vesentlig lengre å restituere. Når jeg mener høyrep så er jo det selvsagt innenfor rimelighetens grenser og forutsatt at en har en belastning som er relativt slitsom. Slik at en etterhvert bygger opp lav pH i muskelen. Det var slik bodybuilderne trente på 80-tallet. God supplementert av ulovlige preparater for å restituere. Den kan sikkert fungere om man vet hvordan man skal bruke musklene og har mye kunnskap om trening. Greia er bare at folk som hiver seg på challenges de fant på weheartit som regel ikke har det. Regner med det er dette her det er snakk om:
Supraspinatus Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Den kan sikkert fungere om man vet hvordan man skal bruke musklene og har mye kunnskap om trening. Greia er bare at folk som hiver seg på challenges de fant på weheartit som regel ikke har det. Regner med det er dette her det er snakk om: [bILDE] Protokollen det er bygget på minner om konseptet "greasing the groove". Eller egentlig konseptet at spesifisitet + frekvens = suksess. Stort volum på en enkeltøvelse. Jeg tror det der kan fungere, men det er jo en viss fare for at en blir veldig utmattet dersom man ikke har litt treningsgrunnlag. Jeg tror dog ikke at en bygger en sånn bakende av det. Frister nesten å prøve selv...
Gjest Inferno Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Protokollen det er bygget på minner om konseptet "greasing the groove". Eller egentlig konseptet at spesifisitet + frekvens = suksess. Stort volum på en enkeltøvelse. Jeg tror det der kan fungere, men det er jo en viss fare for at en blir veldig utmattet dersom man ikke har litt treningsgrunnlag. Jeg tror dog ikke at en bygger en sånn bakende av det. Frister nesten å prøve selv... Gjør det! Med før- og etterbilder!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Bortkastet tid. Tren heller med vekter 3-4 dager i uken. Ørten repetisjon med kroppsvekt har lite for seg hvis det er bygge rumpe som er målet. Anonymous poster hash: 91e59...e16
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Protokollen det er bygget på minner om konseptet "greasing the groove". Eller egentlig konseptet at spesifisitet + frekvens = suksess. Stort volum på en enkeltøvelse. Jeg tror det der kan fungere, men det er jo en viss fare for at en blir veldig utmattet dersom man ikke har litt treningsgrunnlag. Jeg tror dog ikke at en bygger en sånn bakende av det. Frister nesten å prøve selv... Skal være sikkert og visst;)Jeg klarer nesten ikke å gå i dag,etter å ha tatt 50 stk i går.Det var akkurat det bildet over som inspirerte meg. + masse før/etter bilder som så veldig lovende ut. Anonymous poster hash: 34113...768
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Bortkastet tid. Tren heller med vekter 3-4 dager i uken. Ørten repetisjon med kroppsvekt har lite for seg hvis det er bygge rumpe som er målet. Anonymous poster hash: 91e59...e16 Sikkert like greit det ja:) Anonymous poster hash: 34113...768
Dunkel Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Den squat-utfordringen tok jeg i fjor faktisk, og ja, rumpen ble strammere og alt det der, men jeg synes ikke at den ble like flott som den på bildet
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Flere som har prøvd? Anonymous poster hash: a65d5...3c2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 dytter Anonymous poster hash: a65d5...3c2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Noen som har fullført? Jeg tenkte å starte til uken Anonymous poster hash: 19e32...f53
Muffin Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har faktisk gjort den av ren kjedsommelighet en gang, da det ikke var så mye annet å finne på i en jordhytte ute i bushen i Afrika. Dog gjorde jeg denne glutechallengen, som er noe hardere og mer variert, og laget av "rumpeeksperten" Bret Contreras: http://bretcontreras.com/30-day-glute-challenge/. Merket faktisk forskjell etter godt over 1000 squats, hip thrusts, glute bridges og bulgarske utfall, selv om jeg ellers sverger til styrketrening med tunge vekter når jeg er hjemme. Men, man tager hvad man haver. (Hip thrusts er forøvrig en mye bedre øvelse for rumpa, da den isolerer gluteusmuskulaturen i større grad enn knebøy, som er mer quadricepsdominant). 1
Stinemor1 Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har faktisk gjort den av ren kjedsommelighet en gang, da det ikke var så mye annet å finne på i en jordhytte ute i bushen i Afrika. Dog gjorde jeg denne glutechallengen, som er noe hardere og mer variert, og laget av "rumpeeksperten" Bret Contreras: http://bretcontreras.com/30-day-glute-challenge/. Merket faktisk forskjell etter godt over 1000 squats, hip thrusts, glute bridges og bulgarske utfall, selv om jeg ellers sverger til styrketrening med tunge vekter når jeg er hjemme. Men, man tager hvad man haver. (Hip thrusts er forøvrig en mye bedre øvelse for rumpa, da den isolerer gluteusmuskulaturen i større grad enn knebøy, som er mer quadricepsdominant). Jeg holder på med denne nå. Er på dag 4. Etter dag 3 har jeg masse gangsperr allerede! Funker fint på ferie uten så mye andre treningsmuligheter!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Jeg prøvde den som er vist tidligere i tråden for litt over et år siden, men ga opp halvveis fordi det tok mye tid og som forventet merket jeg ikke mye som tilsa at det skulle gi resultat. Jada, man blir litt sliten i musklene, men kunne ikke se noe forskjell på rumpa nei. Prøvde en sånn challenge for Planken også, fordi den virket for god til å være sann. Og det var den også. Der måtte jeg gi meg fordi den økte for mye mellom hver gang. Er man ikke greit trent i utgangspunktet så klarer man ikke stå i planken i 2,5 min etter bare noen få dager trening. Mye tullete programmer der ute. Anonymous poster hash: 73694...7c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå