Gå til innhold

Kjæreste blir hissig av alkohol.. Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens snilleste og godeste kjæreste. Han er det alltid for meg og lyser opp dagen min mer enn noen kan. Jeg elsker han. Men det er ett stort problem som plager meg! Han blir veldig hissig av å drikke alkohol, spesielt sprit. Han drikker alltid mye når han først drikker.

Det pleier ikke å være han som starter slosskamper på byn og fest, men likevel så klarer han å bli innblandet likevel. Det har nå vært flere ganger på kort tid og jeg er livredd. Ene gangen kom han i fyllearresten, selv om dette ikke var hans feil så gjorde det veldig vondt for meg å se! Jeg liker ikke slossing og jeg er livredd! Hva ville du gjort? Har prøvd å snakke med han. Han sier at han skal prøve å skjerpe seg, men om noen tar i han så slår han tilbake.

Hjelp, noen? Setter veldig pris på svar. Er super fortvilet og livredd for å dra på byn/fest med kjæresten. (Vil ikke at han skal gå alene heller, da vet man aldri hva han finner på av slike ting.)

Anonymous poster hash: a1d32...40d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke stort du kan gjøre. om han ikke vil slutte å drikke så får du heller la være å gå på byen med han eller så må du bare finne deg i at det er slik

Anonymous poster hash: e7bd3...cc0
  • Liker 1
Skrevet

er ikke stort du kan gjøre. om han ikke vil slutte å drikke så får du heller la være å gå på byen med han eller så må du bare finne deg i at det er slik

Synes du jeg skal godta det? Er jeg mer redd og overdramatiserer mer enn jeg burde? Eller synes du også at det han gjør ikke er greit?

Skrevet

Jeg ville bedt ham om å slutte å drikke. Basta.

Når jeg og kjæresten er på byen, skal han være en trygghet og en jeg kan ha det kjekt med, ikke en tikkende bombe.

Hvordan går det hvis dere bare er på mindre sammenkomster hvor dere drikker alkohol?

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke greit, TS.

Men hvor gamle er dere? Og hvor mye fester dere?

Jeg kjenner flere gamle "sluggere" som var ganske gale da vi var unge. Men som roet seg betraktelig i voksen alder.

Anonymous poster hash: 52a87...d64
Skrevet

Er vel ikke snakk om "å bli" hissig. Alkoholen demper sperrene og han klarer ikke lenger å kontrollere seg.

• Liker 1
Skrevet

Synes du jeg skal godta det? Er jeg mer redd og overdramatiserer mer enn jeg burde? Eller synes du også at det han gjør ikke er greit?

om du vil fortsette å ha han som kjæreste må du jo bare godta det. eller så må du gjøre det slutt med mindre han slutter å drikke. eller la være å bli med han på byen. du har ikke så mange andre valg enn de tre

Skrevet

Det er ikke greit, TS.

Jeg kjenner flere gamle "sluggere" som var ganske gale da vi var unge. Men som roet seg betraktelig i voksen alder.

Ganske sant at mange roer seg når dem blir "voksne". Dog finnes det dem som bare slutter å drikke mengder med sprit også. ;)

Skrevet

jeg syns ikke det er greit. jeg hadde en venninne en gang som alltid skulle lage bråk og nesten forventet at jeg skulle "redde" henne. jeg ga etter hvert klar beskjed om at jeg ikke ville bli med henne på byen lenger om hun fortsatte slik. og det var det det endte opp med, vi gadd ikke ha henne med oss lenger

• Liker 1
Skrevet

Be han slutte med å drikke da vel. Så kan du bare la være å gå ut med han / være sammen med han når han gjør dette. Evt forlate stedet så fort han begynner med spriten / drikke tungt.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

For meg hadde det vært veldig enkelt; slutte å drikke(hvert fall sprit) eller så går jeg.

• Liker 3
Gjest Makemeloveit
Skrevet (endret)

Det er ikke greit, TS.

Håper det ordner seg med årene! Ikke hver helg, men noen ganger to helger i måneden, noen ganger ferre.

Endret av Makemeloveit
Gjest Makemeloveit
Skrevet (endret)

For meg hadde det vært veldig enkelt; slutte å drikke(hvert fall sprit) eller så går jeg.

Jeg ville bedt ham om å slutte å drikke. Basta.

Når jeg og kjæresten er på byen, skal han være en trygghet og en jeg kan ha det kjekt med, ikke en tikkende bombe.

Hvordan går det hvis dere bare er på mindre sammenkomster hvor dere drikker alkohol?

Det går fint hvis vi er en liten vennegjeng! Jeg har spurt om han kan slutte å drikke sprit, helst mindre alkohol også. Men det ble så mye krangling og han var ikke med på det. Har jeg rett til å nekte han? Jeg har virkelig prøvd å nekte han, men ser ikke ut til at det fører til noe godt. Om jeg virkelig hadde sagt at han måtte slutte å drikke så mye, ellers forlater jeg han. Hva tror dere han hadde sagt/gjort? Hadde han mest sannsynlig drukket mindre, eller latt meg gå? Ts her forresten!

Endret av Kaiia
Gjest Eurodice
Skrevet

Vi er 19 år. Håper det ordner seg med årene! Ikke hver helg, men noen ganger to helger i måneden, noen ganger ferre.

Er han voldelig mot deg? I så fall, forlat ham. Det vil eskalere etterhvert.

Skrevet

Er han voldelig mot deg? I så fall, forlat ham. Det vil eskalere etterhvert.

Nei, han har aldri gjort meg noen ting! Uansett hvor sint han har vært i slike situasjoner og jeg har kjeftet likevel, så har han aldri rørt meg.

Skrevet

Kanskje du burde stille ultimatum om enten ikke drikke eller ikke være sammen lenger. Slike tendenser vil utvikle seg og kreve nye offer.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, han har aldri gjort meg noen ting! Uansett hvor sint han har vært i slike situasjoner og jeg har kjeftet likevel, så har han aldri rørt meg.

Det er bra det da, så slipper du å være redd for din egen del. Jeg forstår godt at du synes det er utrivelig når han oppfører seg som en villmann på byen.

Skrevet

Det er bra det da, så slipper du å være redd for din egen del. Jeg forstår godt at du synes det er utrivelig når han oppfører seg som en villmann på byen.

Det er jeg jo glad for! Hadde ikke vært sammen med han hvis han var voldelig mot meg. Men jeg er så redd for at det enten ender med skikkelig skade på enten han eller en annen, eller fengsel. Er ikke kjekt å grue seg til helg og fest, i stedet for å glede seg.

Skrevet

Eksen min var som du beskriver, ble også værst på sprit. Diskuterte det mange ganger, og han nekta å slutte. Det ble tilslutt nok for meg, så jeg gikk fra han. Den kvelden gikk han ut... det endte med fengsel.

Sier ikke at det vil skje med kjærsten din, men ja.. det er jo en mulighet.

Håper dere finner ut av det før det går for langt. :klem:

Anonymous poster hash: 607e4...277
Skrevet

Eksen min var som du beskriver, ble også værst på sprit. Diskuterte det mange ganger, og han nekta å slutte. Det ble tilslutt nok for meg, så jeg gikk fra han. Den kvelden gikk han ut... det endte med fengsel.

Sier ikke at det vil skje med kjærsten din, men ja.. det er jo en mulighet.

Håper dere finner ut av det før det går for langt. :klem:

Anonymous poster hash: 607e4...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...