Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og kjæresten begynte å treffes for ca ett år siden. Vi bor ikke sammen, og vi ser hverandre ganske lite for tiden, da jeg har en travel hverdag. Følelsene har også dabbet av litt fra begge, så vi tar ikke så mye initiativ til å sees heller.

Nå har jeg fått sjansen til å flytte til utlandet for å jobbe med det jeg elsker, noe han ikke vet enda. Jeg er for tiden arbeidsledig også, da det er lite jobber på stedet jeg bor.

Jeg eier et hus selv sammen med søsteren min, mens han leier i samme by. Min søster skal også være med utenlands. Jeg er i midten av tjueeårene, han noen år yngre. Han er drømmetypen på flere måter, da han er lik meg selv i personlighet, kjekk og hyggelig; men litt for kjedelig og mangler ambisjoner. Han vet heller ikke om han vil flytte sammen med meg de neste årene.

Spørsmålet er hvordan jeg skal legge dette frem for han? Ville dere satset på drømmejobben eller A4-livet her hjemme?

Anonymous poster hash: 7920e...8b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmejobben, uten tvil, når han er drømmetypen på "flere måter" og ikke "alle måter" - og uansett ikke ønsker å flytte sammen med / binde seg til deg enda.

• Liker 15
Skrevet

lykke til med drømmejobben!!

Anonymous poster hash: 079be...707
  • Liker 5
Skrevet

Ikke la denne sjansen gå fra deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet utenlands og fikk med meg uvurderlig erfaring. Hadde ikke vært i tvil.

Anonymous poster hash: 33031...2fa
Skrevet

Her har du vel allerede svart på det selv, du respekterer jo ikke kjæresten din når du ser han som en ambisjonsløs dott.

Bare ikke regn med at forholdet overlever selv om dere prøver, når du i tillegg til at du ikke respekterer han og ser han sjelden også flytter til utlandet.

Anonymous poster hash: ba976...465
Skrevet

Hadde glatt valgt jobben... Hvis han vil så kan han jo besøke deg. Det kan du ikke med en jobb du ikke fikk!

• Liker 1
Skrevet

Jobben! Dette er åpenbart ikke "the love of your life" slik du forteller. Da hadde dere kommet lenger på et år.

Anonymous poster hash: e2a05...46e
Skrevet

Hvorfor blir folk sammen med noen de synes er litt for kjedelige?

Gå for jobben.

Skrevet

Blir nok jobben ja.. Gruer meg veldig til hvordan jeg skal legge det frem.

Anonymous poster hash: 7920e...8b0
  • Liker 1
Skrevet

Ta jobben men du kan jo tilby han å flytte etter hvis han får en jobb der, så kanskje han våkner opp og vil kjempe for deg.

Skrevet

God tur :)

Hadde jeg fått en slik mulighet ville jeg dratt på dagen! Eventyret om utlandet er stort for meg, jeg ville vurdert å flytte fra hvem som helst om den riktige muligheten dukket opp!

Skrevet

Jeg hadde tatt jobben, uten tvil :)

Skrevet

God tur :)

Hadde jeg fått en slik mulighet ville jeg dratt på dagen! Eventyret om utlandet er stort for meg, jeg ville vurdert å flytte fra hvem som helst om den riktige muligheten dukket opp!

Jeg tror ikke du vet hvordan det er å elske noen, hvis du mener det. Jeg tror ingen som virkelig elsker noen, ville forlatt han/henne for en jobb.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror ikke du vet hvordan det er å elske noen, hvis du mener det. Jeg tror ingen som virkelig elsker noen, ville forlatt han/henne for en jobb.

Så fordi man tenker på en annen måte enn deg, så vet man ikke hva man snakker om?

• Liker 1
Skrevet

Ta jobben! Om kjæresten er din drømmemann så kommer det til å ordne seg :)

Skrevet

Så fordi man tenker på en annen måte enn deg, så vet man ikke hva man snakker om?

Hvilken annen måte? Jeg er usikker på hva du mener... Mener du at du ville forlatt en du elsket for en jobb? Det høres ikke ut som ekte kjærlighet i mine ører.

Men gjerne legg ved en forklaring, så kanskje jeg skjønner mer?

Skrevet

Drømmejobben, det kommer alltids nye fyrer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvilken annen måte? Jeg er usikker på hva du mener... Mener du at du ville forlatt en du elsket for en jobb? Det høres ikke ut som ekte kjærlighet i mine ører.

Men gjerne legg ved en forklaring, så kanskje jeg skjønner mer?

Hva JEG personlig ville gjort spiller ingen rolle i denne debatten.

En bruker skriver at hun hadde flyttet fra en hun elsker om hun fikk drømmejobben i utlandet. Da skriver du at hun ikke vet hva kjærlighet er, fordi du personlig hadde tatt et annet valg.

edit: skriver fra mobil. noen tastefeil

Endret av Alice123
Skrevet

Hva JEG personlig ville gjort spiller ingen rolle i denne debatten.

En bruker skriver at hun hadde flyttet fra en hun elsker om hun fikk drømmejobben i utlandet. Da skriver du at hun ikke vet hva kjærlighet er, fordi du personlig hadde tatt et annet valg.

edit: skriver fra mobil. noen tastefeil

Og da sier jeg at det umulig kan være en hun faktisk elsket.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...