AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg må få dette ut et sted. Jeg er så lei meg og forbanna på samme tid. Jeg har en far som har rust seg i mange år, begynte med rus når han var 13år. Tar piller,røyker hasj og litt annet saker. Jeg har levd med dette i mine snart 18 år, det er utrolig slitsomt, jeg og andre familemedlemer blir ødelagt av dette. Humøret svinger, vi vet aldri hva vi våkner opp til. Min mor og min far prøvde igjen etter et brudd tidligere, men for bare noen mnd siden fant de ut at det ikke funket, pga min far ruser seg hver eneste dag Og han BOR hos oss, inntil han finner seg et annet sted, men han gidder aldri leite, for han bruker hver eneste dag hos kompisene sine og ruser seg. Og han er helt umulig å ha med og gjøre, går ikke an og snakke til han engang, da blir han forbanna, skriker, kaster ting i veggen. Jeg har aldri hatt et bra forhold til min far, dessverre. Mye vold og slosskamper mellom oss, men av og til så er han veldig snill mot meg. Jeg vet ikke hvor jeg har han. Jeg er så forbanna lei. Min mor er totalt utslitt etter dette, hun har lenge vært deprimert, hun spiser veldig lite, så lite at jeg er bekymret for henne. Man ser på hele hun at hun er sliten,utmattet, og ikke vil mere. Min far velger rusen fremfor oss, det sårer litt faktisk. Hvorfor er den jævla rusen så mye mer viktig enn og ta vare på familien sin? Kun narkisvenner. Ingen skikkelige venner. Og eneste som står i hodet på han er den rusen. Han er så stor i kjeften og frekk at det er ufordragelig. Og han bare pirker/klager på alt jeg gjør. Alt jeg gjør er feil i hans øyne, får bare kjeft. Om jeg støvsuger rommet mitt, og ikke gjør det på HANS måte, da får jeg høre det så det holder etter.. Jeg måtte gå hjem fra skolen idag, pga dagen begynte med at han var ruset og startet en stor krangel med meg og min mor. Så klarte jeg ikke å være på skolen, fordi jeg tenkte på dette og på min mor som ikke fortjener dette. Så jeg gikk hjem, heldigvis så skjønte læreren min at jeg måtte hjem, pga det var vanskelig på familiebanen. Jeg turte ikke fortelle henne hva som hadde skjedd og hvordan jeg egentlig har det hjemme. Noen som har opplevd dette? Som har noen tips til meg, hvordan jeg kan håndtere dette og hjelpe min mor? Hun klarer ingenting, hun er alt for deprimert. Og noen ideer til hvordan vi kan få dusten ut, nytter ikke og kaste han ut det har vi prøvd før, da bare gjorde han hærverk på huset og knuste vinduer. Anonymous poster hash: 96d9f...4f8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Hvis det er mindreårige barn som lever i dette huset, er dette en soleklar sak for barnevernet. Både din mor og far uttøver omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 8a297...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Hvis det er mindreårige barn som lever i dette huset, er dette en soleklar sak for barnevernet. Både din mor og far uttøver omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 8a297...4d2 Er ingen mindreårige, er bare to av barna som bor her. Det er min bror som er voksen og meg som blir 18 nå snart. Barnevernet er innblandet, de har jeg hatt på meg siden jeg var 12år. Men de er påvei ut av systemet nå siden jeg blir 18 nå om 4 dager. Anonymous poster hash: 96d9f...4f8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Anmelde han for besittelse og bruk av narkotika hadde jo vært en måte å få ham ut, kan jo virke litt drøyt for noen.. En annen ting er jo å få politiet til å fjerne han fra eiendommen, og få dokumentert av politiet at han ikke kan være f. eks nærmere enn 200 meter fra dere og eiendommen (og omvendt) ? Anonymous poster hash: a9846...804
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Det skal litt til å få kastet noen ut fra sitt eget hjem, og besøksforbud. Sikkert mulig, men det er nok en lang prosess. Det deg og din mor derimot kan gjøre, er å rett og slett flytte vekk fra han. Om han ikke vil reise, og dere vil vekk fra han fort mener jeg. Selvfølgelig er det synd at de som ikke ødelegger på forlate hjemmet, men det er den kjappeste måten jeg kan tenke meg. Med mindre det er din mor som eier/leier alene, da kan dere ta kontakt med politiet evt.Anonymous poster hash: fbd0b...5d0
Kontormus Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Det skal litt til å få kastet noen ut fra sitt eget hjem, og besøksforbud. Sikkert mulig, men det er nok en lang prosess. Det deg og din mor derimot kan gjøre, er å rett og slett flytte vekk fra han. Om han ikke vil reise, og dere vil vekk fra han fort mener jeg. Selvfølgelig er det synd at de som ikke ødelegger på forlate hjemmet, men det er den kjappeste måten jeg kan tenke meg. Med mindre det er din mor som eier/leier alene, da kan dere ta kontakt med politiet evt.Anonymous poster hash: fbd0b...5d0 Riktig. Og i så fall aldri mer enn 3 måneder.
Kontormus Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Dere andre må bo på eget sted, og han bør ikke engang vite hvor det er. Søren ikke lett, men det dummeste er å vente til han tar til fornuft. Da vil kanskje hele livet være gått...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Riktig. Og i så fall aldri mer enn 3 måneder. Det kan fornyes etter tre mnd. Dersom dere får han ut av huset kan det derimot bli besøksforbud opptil 1 år av gangen. Eier din far noe av huset?Anonymous poster hash: 19be6...10a
waco Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Eeeh det beste her er jo at faren får legehjelp og medisinering så han slutter å selvmedisinere seg? Så psykologhjelp?
Gjest Ketchupjenta Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Skjønner deg veldig godt. Har ikke akkurat vært faren min som har vært rusmisbruker, men min bror. Han har også holdt på siden han var liten og helt fram til nå (er rundt 21 år) Jeg er bare 15, men jeg blir så jævla provosert av han. Det har skjedd så sinnsykt mye opp igjennom, og begge foreldrene mine har blitt helt utslitt. Inn og ut av DPS, tvangsinnlagt, selvmordsforsøk, rusrusrus, vold, politi, smugling, you name it. Nå synes jeg ofte synn på han. Han er 21 år, og jeg er som oftest mye smartere enn han. (Hater å innrømme det, og absolutt ikke meningen å virke overlegen.) Vi tror at all rusen er det som har gjort ham psykisk syk, men vi er aldri helt sikre. (Har vert sååå mye tullball med der han har blitt lagt inn) Og det værste er at han bare fortsetter, og velger rusen framfor oss som du sier. DET er helt grusomt. Endret 30. januar 2014 av Ketchupjenta
waco Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Anmelde han for besittelse og bruk av narkotika hadde jo vært en måte å få ham ut, kan jo virke litt drøyt for noen.. En annen ting er jo å få politiet til å fjerne han fra eiendommen, og få dokumentert av politiet at han ikke kan være f. eks nærmere enn 200 meter fra dere og eiendommen (og omvendt) ? Anonymous poster hash: a9846...804 Det skal litt til å få kastet noen ut fra sitt eget hjem, og besøksforbud. Sikkert mulig, men det er nok en lang prosess. Det deg og din mor derimot kan gjøre, er å rett og slett flytte vekk fra han. Om han ikke vil reise, og dere vil vekk fra han fort mener jeg. Selvfølgelig er det synd at de som ikke ødelegger på forlate hjemmet, men det er den kjappeste måten jeg kan tenke meg. Med mindre det er din mor som eier/leier alene, da kan dere ta kontakt med politiet evt.Anonymous poster hash: fbd0b...5d0 Dette her kommer ikke til å hjelpe faren i det hele tatt, men mest sannsynlig skade ham mer. Dersom dere er hypp på å hjelpe mennesker må dere bruke andre virkemidler enn straff og forfølgelse og distanseringer. Det faren trenger er legehjelp og behandling. Han bør være på en form for medisinsk behandling for å unngå selvmedisineringer.
Japp Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Eeeh det beste her er jo at faren får legehjelp og medisinering så han slutter å selvmedisinere seg? Så psykologhjelp? Det er klart han trenger hjelp. Men datteren skal få ha trygghet i livet sitt. Han får flytte ut, og deretter skaffe seg hjelp, for sin datter og sin egen del.
Japp Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Dette her kommer ikke til å hjelpe faren i det hele tatt, men mest sannsynlig skade ham mer. Dersom dere er hypp på å hjelpe mennesker må dere bruke andre virkemidler enn straff og forfølgelse og distanseringer. Det faren trenger er legehjelp og behandling. Han bør være på en form for medisinsk behandling for å unngå selvmedisineringer. Men selv om han trenger hjelp så unnskylder ikke det oppførselen hans!
waco Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Men selv om han trenger hjelp så unnskylder ikke det oppførselen hans! han er jo sjuk.
waco Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Det er klart han trenger hjelp. Men datteren skal få ha trygghet i livet sitt. Han får flytte ut, og deretter skaffe seg hjelp, for sin datter og sin egen del. Du hadde ikke foreslått det samme om det var mora hadde du det? Da hadde det vært at hele familien må hjelpe mor som har det så vanskelig!
Japp Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Du hadde ikke foreslått det samme om det var mora hadde du det? Da hadde det vært at hele familien må hjelpe mor som har det så vanskelig! Hadde foreslått det samme om det var mor jo. Eventuelt får datteren flytte ut. Det er mulig å hjelpe uten å måtte leve i hjemmet, med frykten for hvilket humør vedkommende er i. Endret 30. januar 2014 av Japp
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 han er jo sjuk. Er alle rusmisbrukere syke mener du?Anonymous poster hash: 19be6...10a
Kontormus Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Dette her kommer ikke til å hjelpe faren i det hele tatt, men mest sannsynlig skade ham mer. Dersom dere er hypp på å hjelpe mennesker må dere bruke andre virkemidler enn straff og forfølgelse og distanseringer. Det faren trenger er legehjelp og behandling. Han bør være på en form for medisinsk behandling for å unngå selvmedisineringer. Waco, det er ikke mulig og hjelpe rusmisbrukere hvis de ikke vil ha hjelp. Og mange vil ikke det, for de klarer ikke engang tanken på å ikke få rusen sin som de er både fysisk og psykisk avhengig av. Og det andre du refererer til heter legemiddelassistert rehabllitering (LAR) og er bare mulig på institusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå