Blomst90 Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Nå skal jeg bytte ut mitt nybegynner speilrefleks med et systemkamera. Problemet med speilrefleksen er at det er for stort til at jeg gidder å drasse det med meg overalt. Så nå skal jeg gå til innkjøp av et systemkamera, og trenger hjelp til å velge. Det må være lett å bruke og gjerne ha litt redigeringsmuligheter på selve kameraet, som svart/hvitt osv.
Safira Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Jeg vil anbefale deg å dra i en butikk og titte litt på de, noen er overraskende store (hvis målet er minst mulig?) Hvor mye har du tenkt til å bruke? Er det noen spesielle egenskaper du er ute etter?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har et Nikon D5100, det syns jeg ikke er så stoort. Hvilket speilrefleks hadde du? Anonymous poster hash: 09ed5...748
Safira Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har et Nikon D5100, det syns jeg ikke er så stoort. Hvilket speilrefleks hadde du? Anonymous poster hash: 09ed5...748 Det er da mye større enn et lite speilløst kamera, selv om det er mye mindre enn et stort speilreflekskamera
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Det er da mye større enn et lite speilløst kamera, selv om det er mye mindre enn et stort speilreflekskamera Ja, sant det. Jeg kan ikke så mye med kamera egentlig. Kjøpte det, brukt det 5 ganger. Har ikke helt satt meg inn i alle innstillingene osv. Anonymous poster hash: 09ed5...748
Safira Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Ja, sant det. Jeg kan ikke så mye med kamera egentlig. Kjøpte det, brukt det 5 ganger. Har ikke helt satt meg inn i alle innstillingene osv. Anonymous poster hash: 09ed5...748 Her kan du se hvor lite et speilløst kan være i forhold . Anbefaler deg å lese i manualen og sette deg inn i blender, lukker og iso, det blir mer gøøy da!
Blomst90 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2014 Har Nikon D3000 fra før Har ikke så peiling på fotografering egentlig, så kravene mine er at det må være brukervennlig, noen redigeringsmuligheter som farge osv, lite så det er lett å ta med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå