Gå til innhold

Bestilling av diverse til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg til neste sommer og jeg har en del spørsmål om ett par ting når det gjelder bestillnger av diverse til bryllupet.

Kor lenge før bryllupet bestilte dere opp:

* kirken og når eller hvor lenge før bryllupet sendte dere inn skjemaer av alle slag

Har vært koselig med et referat fra når dere planla deres bryllup, kor lenge før dere ventet med å bestille opp ting osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirken er greit å bestille så lang tid i forveien som mulig. Det kommer jo litt an på hvilken kirke dere skal ha og hvor stor pågang det er der. Vi har bestilt vår kirke for en mnd siden skal gifte oss mai neste år...

Også har vi bestilt lokale og snakket med catering. Det er også greit å gjøre så tidlig som mulig. Vårt lokale var allerede booket helgen før og etter.

Alt annet vet ikke jeg noe om.

Skrevet

kirken bestilte vi over ett år i forveien. Papirene skal sendes inn ikke mer enn fire mnd før.

Skrevet

Vi bestilte kirke over ett år i forveien, faktisk nesten ett og et halvt når jeg tenker meg om. Festlokalet ble bestilt da det var litt under ett år igjen.

Papirene sendte vi inn tre måneder før vielsen. Papirene får du tilsendt fra kirken når du bestiller den. Men skal du ha Nidarosdomen må du skynde deg......... :wink:

Når det gjelder KG bruders planlegging så anbefaler jeg deg en titt i deres bryllupsdagbøker, der er det mye å hente.

Skrevet

Tex: Våre papirer leverte vi to måneder før, det gikk så bra så :-)

Tror også at kirka og lokalene er greit å skaffe tidlig. For min del skulle jeg ønske jeg hadde fått skaffa festmusikanter litt tidligere også, de var jo fullbooka 6 mnd før jo :o

Skrevet

Det Tex mener er at papirene ikke skal være mer enn 4 mnd gamle. (Står faktisk på dem, mener jeg å huske.) Så om dere leverte 2 mnd før,så var jo det helt ok.

M

Skrevet

Oki, da skjønner jeg :) På brevet fra kirka stod det imidlertid at de gjerne ville ha dem inn så tidlig som 3 mnd før, men det rakk vi ikke :wink:

Uansett, hvis en ikke har fryktelig kompliserte forhold, skulle det holde lenge med et par måneder før.

-servitører er også lurt å skaffe tidlig, men minn dem på datoen! Nesten halvparten av mine oppdaget plutselig at de skulle noe annet den dagen, så nå sitter jeg her med lettere panikk :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...