Gå til innhold

Erfaring med "norsk barnetran"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden poden var 4 uker forsøkt å få han til å ta tran. Fra 4 uker fikk han tran hver dag i 2 mnd, spyttet det ut hver gang (brukte easy tran sprøyte), så til slutt gav jeg opp. Har forsøkt igjen etter lange pauser, men han spytter bare ut.

Så i går fant jeg " norsk barnetran" på Meny. Den har fruktsmak og kremet konsistens. Og poden på nå halvannet år svelget villig unna. Jeg er kjempeglad! Men det står ikke produsent og i diverse tester av omega 3 jeg finner på nett ser jeg at omega 3 produkter til barn ikke alltid er så gode. Finner ikke noe om dette produktet på nett. Kanskje det er nytt?

Noen som har erfaring med det og eller vet mer om det? Kan ikke nok om ernæring og sammensetning av fettsyrer etc selv.

Anonymous poster hash: 7f4e2...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk heller Eskimo 3 tran med tutti fruttismak, den går ned på høykant hos min på 18 måneder. Eskimo 3 har blitt best i test i flere tester av omega 3-innholdet/-kvaliteten.

Anonymous poster hash: 2db98...d22

Skrevet

Dette er tranen jeg lurer på. http://www.norsktran.no/barnetran/

Ja jeg vet eskimo sin er testet til best i test, men den smaker BÅDE fisk og tutti frutti syns jeg, og det syns poden også, så da hjelper det ikke at den er best i test når den spyttes ut igjen... :glare:

Tror konsistensen var det som gjorde utslaget her, den var kremet og ikke ekkel og oljete som vanlig tran er.

ts

Anonymous poster hash: 748ae...7bf
Skrevet

Men hvorfor gir dere ikke bare D vitamin dråper? Har han ikke fått D vitamin fra 4 uker bare på grunn av tranen. Til babyer som spytter ut så anbefaler helsestasjonen disse dråpene. Vi har brukt de i to år til vår sønn, nå synes han vanlig tran er helt greit.

Anonymous poster hash: c36a3...a28

Skrevet (endret)

Så grei ut den! Det er i alle fall bedre enn ingenting.

D-vitamin erstatter ikke fiskeolje, for da får man ikke omega 3.

Endret av SummerJoy
Skrevet

Men hvorfor gir dere ikke bare D vitamin dråper? Har han ikke fått D vitamin fra 4 uker bare på grunn av tranen. Til babyer som spytter ut så anbefaler helsestasjonen disse dråpene. Vi har brukt de i to år til vår sønn, nå synes han vanlig tran er helt greit.

Anonymous poster hash: c36a3...a28

Jeg har såklart gitt D vitamin dråper de periodene vi ikke har gitt tran, men da går han glipp av de viktige fettsyrene i tran, derfor ble jeg så glad når jeg fant en tran han ikke spyttet ut!

ts

Anonymous poster hash: 748ae...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...