Gå til innhold

er det usunt å spise veldig lite en dag?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I går hadde jeg ikke så veldig sultfølelse. Så jeg spiste veldig lite. Noen tomater og mozarella ost. Så litt nøtter og en kopp kaffe.

På en hel dag.

Jeg vil ned i vekt, i hvertfall 4 kg før bikinisesongen.

Jeg spiser ganske mye av meg, så jeg har litt problemer med å gå ned. Jeg går og plukker etter noe å spise hele dagen lang.

Men over til spørsmålet mitt:

Er det bra eller dårlig å gå en helg dag neste uten mat?

I dag er jeg selvsagt kjempesulten, så nå skal jeg steke meg egg til frokost.

Jeg holder meg så godt jeg kan unna karbo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, trikset ved å gå ned i vekt er ihvertfall IKKE å la vær å spise. De sakker ned forbrenningen din og kroppen sparer på det fettet den har lengre.

Tror ikke EN dag skader men det er ikke noe du burde fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva jeg merket i går kveld da jeg skulle legge meg, var at magen ikke var så stor som det pleier. Jeg har alltid en stor og fet mage når jeg legger meg.

Deilig å kunne gå rundt uten å måtte holde den inn for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Spis annerledes. Spis mer frukt og grønnsaker og sunne karbohydrater (grovt korn).

Du behøver ikke spise når du ikk er sulten, men det er viktig å få i seg mat - både forbrenningen og for generell fysisk og psyksisk (!) helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela
Hva jeg merket i går kveld da jeg skulle legge meg, var at magen ikke var så stor som det pleier. Jeg har alltid en stor og fet mage når jeg legger meg.

Deilig å kunne gå rundt uten å måtte holde den inn for en gangs skyld.

Å prøve å gå ned i vekt ved å spise lite, er som å få en bil til å yte mer ved å fylle mindre drivstoff. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningne din går på lavbluss om du spiser lite. Derfor oppnår du motsatt effekt om du spiser som du gjør.

Blodsukkeret ditt har heller ikke godt av den type spising. Jevnt inntak av mat i form av små måltider, er det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myumi

Du må ikke finne på å slutte å spise, du ødelegger forbrenningen din og du vil oppleve at det å gå ned i vekt tar mye mye lengre tid. Dette er 110% sant og ikke noe jeg har plukket opp i ett middelmådig dameblad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kroppen vår trenger energi - hver dag! Så hvis du vil kroppen din godt, så spis ofte og sunt! På den måten har du en mest mulig stabil forbrenning og jevnt blodsukker!

Og du, husk at om du føler at magen din er større om kvelden, så er det bare fordi du har spist mat - det er jo ikke fett det er snakk om!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gjerne faste en ukedag, uten at det gjør noe. Magen har godt av å hvile seg.

Kjenner til folk som faster hver søndag - året rundt. Ellers spiser de normalt.

Jeg spiser heller ikke mye dersom jeg ikke kjenner for det. De fleste dager får jeg i meg et normalt inntak - men innimellom spiser jeg f.eks. en frukt og to skiver brød. Da pines jeg ikke av sult - for jeg er jo ikke sulten.

Dagen etter spiser jeg normalt igjen.

Tror du trygt kan la være å spise "normalt" en dag - hvis det ikke blir for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...