AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Er det bare jeg som synes det ser harry ut når mennesker matcher absolutt alt de har på seg? Jeg jobber i en klesbutikk, og når gamle damer kommer inn og snakke rom at de har militærgrønne sko og bukser og trenger militærgrønn jakke, da får jeg litt fnatt. Anonymous poster hash: f2060...99b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Er helt enig. Hvis du skal matche noe bør du vite hva du gjør. Jeg har aldri sett et antrekk se bra ut der alt matcher...med unntak av uniformer osv Anonymous poster hash: c2bee...e06 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Men når man har på uniform, har man vel sorte sko. Ikke sko i samme farge som klærne.Anonymous poster hash: 1e242...87d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Bombe at noen på KG synes noe er harry..... Med å matche alt, mener du at man har alle klærne i samme farge? Anonymous poster hash: f004c...c3f 2
Gjest Tigress Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Harry. Igjen. Herregud, finn på eit anna uttrykk'a! Nei, det er ikkje harry å matche alt, harry tyder noko anna, og det er faktisk ikkje subjektivt heller!
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Hva vil det si å matche alt? For meg er et stilig antrekk nettopp det at det er en tanke bak at det meste skal matche. F.eks. Bruker ieg ikke rød veske til lilla bukse eller gull øredobber sammen med sølvfarget smykke. Jeg synes at veske, sko og skjerf kan matche ved å være i samme farge.
Vera Vinge Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Hva vil det si å matche alt? For meg er et stilig antrekk nettopp det at det er en tanke bak at det meste skal matche. F.eks. Bruker ieg ikke rød veske til lilla bukse eller gull øredobber sammen med sølvfarget smykke. Jeg synes at veske, sko og skjerf kan matche ved å være i samme farge. Det kan jo godt synes at det er en tanke bak uten at alt tilbehøret matcher. Nå tror jeg ts mener når alt eller nesten alt av klær og tilbehør har samme farge, men det vanligste er jo å matche tilbehøret. Det er ikke det at jeg syns det ser lite pent ut med et antrekk hvor sko, veske og sjal er i samme farge, men jeg syns det er kjedelig. Jeg syns det er spenstigere å kombinere tilbehør i ulike farger eller i det minste i ulike materialer, dersom de har samme farge. Ikke på måfå, men gjennomtenkt "mismatching". 1
Gjest Bond Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Synes det kan være kjempetøft med å bruke samme farge gjennomgående om det gjøres riktig og med stil.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 det er stor forskjell på å matche alt og ha samme farge på alt. Du som jobber i klesbutikk burde vite det. Anonymous poster hash: 3c5e1...16c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 TS her. Det jeg mener er når folk går rundt med rød bukse, rød jakke, røde genser/topp også videre (uten at de er i sett/eksakt samme fargenyanse). Anonymous poster hash: f2060...99b
Gjest Blondie65 Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 For det første synes jeg at flere nyanser i samme farge kan være stilig som tilbehør. Men å matche alle plagg i samme farge hver eneste gang synes ikke jeg er stilig.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Jeg går oftes svart bukse, svart trøye, svart genser, svart bh, svarte sko, svart truse, svart hårstrikk, svarte sokker. Gud bedre så harry jeg er. Anonymous poster hash: f004c...c3f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 I bunn og grunn kun svart, hvitt og grått der det går an å matche alt og komme unna med det. Ellers matcher man ikke mer enn feks sko, belte, veske, klokkereim og briller + beltespenne, klokke, smykke og andre detaljer. Feks brune sko, belte, veske, klokkereim og briller med sølv/gull/metalliske detaljer. Anonymous poster hash: 113b0...66c
skreppamedleppa Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Tar meg i å sitere noe av det smarteste som er sagt på dette forumet om ordbruken "harry".. Jeg er i grunn drittlei av "harry"-begrepet. Det blir masete og kraftløst når det hele tiden kommer fra de samme folka - som lager mote-mat, leser bokklubb-bestselgere, bruker månedslønner på vesker, kjoler og mansjettknapper og som tror sporadiske vinsmakinger skiller dem fra resten av befolkningen. Sånne som for folk med ekte klasse regnes som pretensiøse, patetiske og - ja, harry. Uten at jeg sier det gjelder deg, smalls. "Harry" sier vel så mye om den som bryker ordet som om den det brukes om. Ja jeg matcher alt ofte og liker å leke meg med stiler jeg mener ser gjennomført ut, og det kan godt være en genser og sko i samme farge samt veske, det betyr ikke at jeg er rød fra topp til tå eller tror jeg er en ugle og har kamuflert meg i et med en trestamme.. Å bruke forskjellige primærfarger og komplementærfarger som passer antrekket, å tone opp og å tone ned joda, kjempe viktig.. Men når man matcher så matcher man, (og da matcher jo man hele antrekket og gjør det komplett) eller så gjør man det ikke. Harry er det dog ikke, det er en smakssans, noe du burde vite om du lever av butikkarbeid. Endret 30. januar 2014 av skreppamedleppa 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #15 Skrevet 31. januar 2014 Nei, det er ikke harry å matche. Gunn-Doris med leopardtights, jeansskjorte med rullingspakka i brystlomma, bleika sveis som har overlevd siden 80-tallet og 150-kroners joggesko er harry. Anonymous poster hash: f004c...c3f
Gjest Tigress Skrevet 31. januar 2014 #16 Skrevet 31. januar 2014 Nei, det er ikke harry å matche. Gunn-Doris med leopardtights, jeansskjorte med rullingspakka i brystlomma, bleika sveis som har overlevd siden 80-tallet og 150-kroners joggesko er harry. Anonymous poster hash: f004c...c3f Nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå