Gå til innhold

Skjønner ikke hvordan dette kan skje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan skje...og kanskje jeg overreagerer, eller kanskje ikke? trenger derfor hjelp til å se på situasjonen fra andre perspektiver.

Har vært sammen i 3år, hatt opp og nedturer, men har hele veien gått mot det bedre i forholdet...i det siste har vi hatt en veldig fin periode, god stemning.

MEN så skjer dette: om kvelden begynte han å slenge litt med leppa og kritisere meg for typiske ting jeg ikke hadde gjort i heimen, jeg ble da sur og kjeftet tilbake..vi la oss litt sinte og det ble litt dårlig stemning. Dagen etter sender vi mindre hyggelige smser tilhverandre, ikke noe krangling, bare når vi skal ditt og datt..så kommer han hjem (jeg står og ordner meg) og han kommer og er helt i hundre, sykt hyperaktiv og står nærmest og hopper på meg..jeg blir da irritert og ber han roe seg og skyver han unna.

Så går han mens han sier "åh, så hyggelig å komme hjem til ei sprudlende, glad munter jente" blabla...fortsetter og slenge med leppa, og jeg kjenner det koker.

Så jeg blir sint og sier det sårer meg og at jeg vil at han skal si unnskyld. Isteden fortsetter han å ramse opp det han har sagt, og si at han står for det..at han mener at jeg er innesluttet, sur, og lite smilende...osv.

Jeg får helt sjokk naturligvis...fordi jeg kjenner ikke igjen måten han beskriver meg på og kan ikke skjønne at det kommer fra han (en ting er å si det, en annen ting er måten man sier det på!) Han sier at det er slik han oppfatter meg og da er det slik jeg er. Jeg begynner å strigråte og si at det sårer meg..han er like kald og fortsetter å si hva han mener om meg.

Jeg kan ikke tro det skjer, og løper min vei....og jeg har aldri vært så lei meg.

Hva skjedde her? er dette til å tilgi? noen som har opplevd noe slikt? føler det er et stort svik fra den jeg trodde var min nærmeste...er redd dette ender med brudd, vet ikke hvordan vi skal klare å løse opp i dette. Har unngått han siden, og kun sendt en meld hvor jeg skrev at jeg ikke finner meg i det.

Anonymous poster hash: e2861...858
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle han unnskylde seg når det var du som overreagerte?

Anonymous poster hash: ea3d4...5e8

• Liker 2
Skrevet

Ikke rart folk går for fort fra hverandre om det er kun en krangel som dette som utgjør det. Sett deg ned med samboeren din og prat rolig med han om det. Jeg skjønner at det sårer deg men først og fremst må dere prate om dette før du gir op hele forholdet.

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Det har selvfølgelig vært flere krangler tidligerre, men jeg tror kanskje jeg synes denne er den værste..det var måten han sa det på som var så sårende, krenkende og respektløs at jeg ble helt kvalm..tenk å si at jeg er en innesluttet, sur, lite glad og smilende jente (og at han liker jenter som er sprudlende)..når jeg faktisk er ei veldig gla jente! (men ikke 24t i døgner så klart).og han syns det var så mye klaging, og sykdom og lidelse hos meg (og det er søren meg mye jeg kan ta han for om han begynner sånn)..jeg føler bare ikke at man snakker til hverandre sånn hvis man er glad i en person..var akkurat som han prøvde å fremtvinge krangelen for å dytte forholdet mot stupet....skjønner? for jeg ville aldri begynt å kritisere han for noe sånt, og aldri sagt det på en slik måte som jeg visste såret han.

Men dette er kanskje vanlig? jeg er vel litt for prippen..? hvordan i all verden skal jeg gå frem å løse dette når han står på sitt om sitt syn på meg? og jeg mener han skal si unnskyld for hvordan han sa det, finner meg virkelig ikke i det....

Skrevet

Ts her. Det har selvfølgelig vært flere krangler tidligerre, men jeg tror kanskje jeg synes denne er den værste..det var måten han sa det på som var så sårende, krenkende og respektløs at jeg ble helt kvalm..tenk å si at jeg er en innesluttet, sur, lite glad og smilende jente (og at han liker jenter som er sprudlende)..når jeg faktisk er ei veldig gla jente! (men ikke 24t i døgner så klart).og han syns det var så mye klaging, og sykdom og lidelse hos meg (og det er søren meg mye jeg kan ta han for om han begynner sånn)..jeg føler bare ikke at man snakker til hverandre sånn hvis man er glad i en person..var akkurat som han prøvde å fremtvinge krangelen for å dytte forholdet mot stupet....skjønner? for jeg ville aldri begynt å kritisere han for noe sånt, og aldri sagt det på en slik måte som jeg visste såret han.

Men dette er kanskje vanlig? jeg er vel litt for prippen..? hvordan i all verden skal jeg gå frem å løse dette når han står på sitt om sitt syn på meg? og jeg mener han skal si unnskyld for hvordan han sa det, finner meg virkelig ikke i det....

Hvorfor skal kjæresten din være ute etter å ta deg? Kanskje han hadde en dårlig dag?

Vi har vært sammen i 6 år og vi har noen dager hvor vi våkner opp blide og fornøyde, men hvor det har blitt grining og kjefting før lunch. Ikke fordi vi nødvendigvis har noe å krangle om, men fordi komboen hvor en er skjult morragretten og en annen er sykt nærtagende om morran så kan det bli litt klinsj. De kranglene vi hadde sånn løste vi alltid når vi var skikkelig våkne om det ikke allerede er glemt. Vi løste kranglingen vår på en helt kurant måte egentlig, vi bestemte oss for å ha stilletid den første timen om morran, så vi fikk våknet, drikke kaffe og lese nettaviser uten å ha noe klenging eller noe mere enn nødvendige samtaler som "har du satt på kaffen?"

I stede for å beskylde han for alt mulig og tvinge frem en unnskyldning for at du er fornærmet, hva med heller å vri det slik at det ikke blir anklagende? Eks. " Jeg beklager for at du synes jeg er sur og klager mye om dagen, jeg skal forsøke å bli bedre på det MEN når du sier...(fyll inn).....så blir jeg oppriktig lei meg, jeg synes kanskje vi skal prøve å kommunisere på en annen måte"

Forøvrig er det en usedvanlig dum måte å reagere på å¨sende grinete smser....Det fyrer kun opp under krangling.

Anonymous poster hash: b9f1c...69c

Skrevet

Dette gjorde du galt: Dyttet han vekk og irritterte deg, når alt han gjør er å vise at han er glad for å se deg. Du kan legge sminkekosten vekk i 1 minutt.

Dette gjorde han galt: Fortsatte å kalle deg negative ting når du stigråt, uten å vise tegn på empati.

Anonymous poster hash: bc7d8...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...