AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Jeg skal prøve å forklare på en slik måte at jeg ikke virker fullstendig gal Hannah Montana ble sendt på Disney Channel fra 2006 eller noe slikt, hvis ikke jeg husker feil. I 2006 var jeg 12 år og elsket serien av hele mitt hjerte. Noe som kanskje ikke er så unormalt for en tolvåring. Jeg fulgte med på den til jeg var 15 år og gikk lei. Jeg husker hvor mye jeg elsket serien, og hvor hyggelig jeg synes det var å se på den. Nå sitter jeg her, er 19 år og kom over serien på Netflix. Tenkte "herregud, så mange minner, vil se den om igjen". Så nå har jeg sett ferdig hele første sesong på noen dager og har lyst til å se ferdig alle sesongene... Det føles liksom så "psyko", men det kan da ikke være helt unormalt? Hadde jeg vært 19 år i 2006 hadde jeg antageligvis aldri begynt å se på den. Det er vel noe med det at serien vekker gode minner, og at det er så lenge siden jeg så den sist så det er gøy å se igjen. Til orientering, så ser jeg/har jeg sett masse voksenserien som Dexter, Breaking Bad, Six Feet Under osv - og elsket disse! Sånn i tilfelle noen skulle lure Jeg spør vel mest fordi jeg ikke liker å føle meg unormal/rar Er jeg den eneste der ute? Føler liksom det er mer sosialt akseptert å se gamle Disney-filmer fra 90-tallet om igjen... Anonymous poster hash: d9511...650
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Jeg hadde reagert mer hvis du begynte å se på Transformers, He-Man og Jayce and the wheeled warriors, siden du er jente. Men nei, Hannah Montana er veldig jentete så se i vei du! Anonymous poster hash: d9d73...b01
JamesHardy Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Kos deg med det du liker og ikke bry deg for mye om hva andre måtte tenke. 3
fresia Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 jeg så masse på Hannah Montana og Wizards of Waverly Place på Disney Channel da jeg var 19-20 år 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er 20 år gammel, og ser fortsatt på Cartoon Network. Det samme gjør kjæresten min som er 22 år gammel. Vi elsker å se på det sammen og gjør det ofte, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg Anonymous poster hash: 839dc...4a5 1
Antlers Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Jeg hadde reagert mer hvis du begynte å se på Transformers, He-Man og Jayce and the wheeled warriors, siden du er jente. Men nei, Hannah Montana er veldig jentete så se i vei du! Anonymous poster hash: d9d73...b01 Ærlig talt! Dette er jo gamle klassikere, som det overhodet ikke finnes noe som helst slags skam i å se på, uavhengig av kjønn! Det samme gjelder selvsagt Thundercats, Marshall Bravestarr, Teenage Mutant Ninja Turtles, G.I. Joe, Inspector Gadget og Danger Mouse (bare for å nevne noen få). TS: Hannah Montana er ikke min greie, men synes ikke det er det spor rart at du koser deg med noe du har mange gode minner fra. Sånne små gjensyn med barndommen tror jeg bare er sunt, så lenge det ikke blir det eneste man ser/tenker på. Nostalgi er en fin ting, og er, kombinert med en dose tradisjon, grunnen til at jeg koser meg like mye med "tre nøtter til askepott" og "reisen til julestjernen" hver eneste Julaften (nei, det er faktisk ikke fordi filmene i seg selv er så utrolig gode, selv om dubbingen på førstnevnte jo er av ypperste kvalitet). OBS: Du vil antageligvis få langt mer pes for å bevege deg utendørs iført Hannah Montana-effekter enn om du trasker rundt i en Transformers t-skjorte Edit: Jeg har tydeligvis gått glipp av http://www.imdb.com/title/tt0217941/ i barndommen, så takk for tipset! Endret 30. januar 2014 av Antlers 6
skreppamedleppa Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 ÅÅÅ Ninja Turtles Tanken på Hannah Montana og en 19 åring var først kanskje en tanke sær, men så skjønte jeg hva tråden handlet om, og nei du er ikke sær. For trådens tema kunne like gjerne vært noe helt annet enn Hannah Montana (som heller aldri har vært min greie) men trådens tema handler om nostalgi følelsen. Den kjenner vi alle på innimellom tror jeg. Har selv skrevet et milelangt innlegg i en tråd her inne om det glade 90 tallet og alt jeg husket med det, og for min del så er Ninja Turtles de kuleste skilpaddene i verden og kommer alltid til å være det (selv med feil kjønn, og uavhengig av alder) Nå skal det sies at jeg er hakke eldre enn deg, men for å si som sant er så kjøpte jeg selv på dvd da jeg var 19-20 serien om Narnia (den gjekk på tv da jeg var liten), selvsagt laget på 80 tallet, med den grafikken som var på dinosaurenes tid og kan ikke sammenlignes med filmene som ble utgitt for noen år siden. Men nostalgien ånder i meg når jeg en sjelden gang setter på disse i dag.. Og hver gang jeg hører spice girls med *Wannabe* får jeg lyst til å danse, og det er ikke fordi den sangen er så musikalsk fantastisk eller dyktig komponert men fordi minnene kommer strømmende. Når jeg hører på enkelte 70-80 åringer er de på samme måten om ting som bringer de nostalgi og herlige minner tilbake. Så kos deg med Hannah Montana, dette er ditt program, din nostalgi skatt og du kommer antageligvis til å ha gode minner til den serien så lenge du lever.. På samme måte som jeg kommer til å være en skap-fan av spice girls så lenge jeg lever.. Så får vi lytte til annen god musikalsk musikk og se andre gode tv serier for meste parten av tiden. 7
Antlers Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Ååååhhh! Den gamle Narnia-serien er jo gull, og jeg kjøpte selv alle tre DVD-ene da jeg var 26, men jeg våger å påstå at denne serien har et noe dypere budskap enn Hannah Montana, og er mer seervennlig for folk i alle aldersgrupper (selv om grafikken er smått utdatert ). Som Skreppa sier; alle har nok sine egne nostalgiske skatter. Noen er allment akseptert, og andre har man kanskje ikke fullt så lyst til å nevne høyt. 2
Gjest Luna123 Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Jeg kan også finne på å se på TV-serier jeg så på da jeg var mindre. Tror ikke det er så veldig unormalt
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er over 30 og synes Lykke til Charlie er gull, nikoser meg når det går og kan finne på å se på det selv om barna ikke er hjemme. Håper jeg ikke blir sett på som psycho av den grunn. Anonymous poster hash: 7413d...2f9 2
Hoppetaujenta Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Av og til sitter jeg som i transe og ser på "Drømmehagen". Da er det veldig tidlig på morran, jeg er zombietrøttog klarer ikke å "ta inn" noe annet av verden så tidlig. Jeg har utbytte av det. Naboen har det nok ikke. Samma det.Så lenge en liker det, så går en for det.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Antlers: Siden du er kvinne så tror jeg She-Ra er mer i din gate. Eventuelt Jem and the Misfits. Aller mest tror jeg Care Bears hadde passet deg. Anonymous poster hash: d9d73...b01
Arianna Skrevet 31. januar 2014 #14 Skrevet 31. januar 2014 Pffh, absolutt ikke! Elsker Disney channel, Hannah Montana og alt som er! 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Jeg hadde reagert mer hvis du begynte å se på Transformers, He-Man og Jayce and the wheeled warriors, siden du er jente. Men nei, Hannah Montana er veldig jentete så se i vei du!Anonymous poster hash: d9d73...b01 Haha, nå får du gi deg. Jeg er eldre enn deg, men det er vel ikke så rart å se serier og filmer igjen som man så som liten? Ser jo gjerne gamle Disneyfilmer, Fragglene og andre serier og filmer som jeg har gode minner fra. Jeg kan godt se nye barne-og ungdomsfilmer eller serier nå også. Kakemonsteret oppdaget jeg for eksempel ikke skikkelig før etter at jeg ble voksen og jeg digger han Noe som er laget for barn kan jo være like bra som noe som er laget for voksne uansett hvor gammel man er
Gjest Corto Maltese Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Jeg synes folk kan se på hva de vil. Og jeg synes ikke man skal bry seg om hva andre tenker om hva man ser på.
Antlers Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Antlers: Siden du er kvinne så tror jeg She-Ra er mer i din gate. Eventuelt Jem and the Misfits. Aller mest tror jeg Care Bears hadde passet deg. Anonymous poster hash: d9d73...b01 Har sett alle disse. Helt greie serier, men ikke favoritter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå