AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #1 Skrevet 30. januar 2014 Ja. Overskrifta sier sitt. Jeg mørk og har MYE hårvekst til å være jente. Jeg er sikker på at man kan flette håra på arma mine, lage en fin flette nedover fittestien and so on. Jeg er også så heldig å ha en bart og flere meter med nesehår som sikkert kunne kilt meg på leppa, hadde jeg bare spart de lenge nok. Dette ødelegger selvtilliten min til de grader. Hvorfor skal jeg være så uheldig og arve denne hårveksten fra helvete? Jeg er sikker på at det her vil ødelegge selvtilliten min så mye en dag at jeg bare tar livet av meg, for det er det jeg har mest lyst til. Hårvekst er ikke et problem man kan gjøre så mye med føler jeg, enn å bruke flere tusener på laser som kanskje ikke funker. Jeg blir sett på som ei pen jente, jeg har fått høre at folk jeg ikke kjenner har snakket om hvor pen jeg er. Men det hjelper søren meg ikke med denne hårveksten. Så om det er noen som er i samme situasjon som meg, om jeg kan kalle det det, hva i svarteee gjør dere med hårveksten? Er ikke bare å klippe og barbere i huttiheita, det har jeg ikke gjort og vil ikke gjøre heller. Hva er det jeg egentlig spør om, når jeg vet det ikke er så mye å gjøre med hårveksten.. Ville bare høre om det er noen som er så uheldig som meg og hva gjør dere med det? Anonymous poster hash: be7c6...d11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #2 Skrevet 30. januar 2014 Kan også legge til at jeg har prøvd å vokse overleppa, men det ender bare opp med mer hår og de stikker mer utover. Bleket har jeg også gjort, føler det hjelper delvis, men alt håret på kroppen ellers er et stort problem.Anonymous poster hash: be7c6...d11
happiest Skrevet 30. januar 2014 #3 Skrevet 30. januar 2014 Hmmm...kanskje en hormonfeil? Ikke at jeg har peiling..men kan jo hende? Laser kan nok funke. Kanskje det er mulig å få det dekket siden det virker som et stort problem? Det kan jo sikkert google finne ut Om ikke kan voksing funke bedre. Slipper å barbere hele tiden da! Har lest at PCOS kan gi slik hårvekst. Du kan jo søke og se om du har andre symptomer også?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg barberer, napper og vokser. Ikke irriter deg over det, aksepter det. Jeg har i tillegg veiviser og må nappe mørke hår på puppene. Anonymous poster hash: ce368...ee3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Ts. Jeg tror mange har det som deg, men de våger ikke å innrømme det. Altså er det ganske normalt for mange. Anonymous poster hash: 26ad4...b83
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #6 Skrevet 30. januar 2014 Men ingen av mine venner eller noen jeg har møtt i løpet av livet mitt, som jeg kan se, har det samme problemet som meg. Bart og nesehår som godt kan sees(?) er jo så lite lekkert, og det er jo dette folk ser når de møter meg. Man kan jo velge og barbere, nappe og vokse men problemet vil alltid være der og det er det som er så deprimerende. Føler jeg er den eneste med dette problemet (vet så klart at jeg ikke er det) fordi jeg ikke har sett at noen har så mye hårvekst som meg. "Normale" norske jenter har ikke så mye hårvekst. Er jo norsk jeg også, men sikkert noe jeg har arva siden min far er ganske mørk. - TSAnonymous poster hash: be7c6...d11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Laser fungerer dersom du går til en laserklinikk sombruker diodelaser. Det kommer også an på fargen på huden og fargen på håret. Hvordan er menssyklusen din? Hvilken kroppsform har du? Når det gjelder nesehårene så kan du klippe med en liten saks. Bart og armer barberer du. Ta barten hver morgen, og armene et par ganger i uken i dusjen. Du trenger ikke å begynne å styre med skum og sånn. Til barten er det bare å væte høvelen, til armene er det bare å bruke såpe. Du kommer til å føle deg ti tusen ganger bedre, jeg lover. Anonymous poster hash: a1bb0...83e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #8 Skrevet 30. januar 2014 Laser fungerer dersom du går til en laserklinikk sombruker diodelaser. Det kommer også an på fargen på huden og fargen på håret. Hvordan er menssyklusen din? Hvilken kroppsform har du? Når det gjelder nesehårene så kan du klippe med en liten saks. Bart og armer barberer du. Ta barten hver morgen, og armene et par ganger i uken i dusjen. Du trenger ikke å begynne å styre med skum og sånn. Til barten er det bare å væte høvelen, til armene er det bare å bruke såpe. Du kommer til å føle deg ti tusen ganger bedre, jeg lover. Anonymous poster hash: a1bb0...83e Hvis du vil bli seende ut som en mann - så ja, for all del bruk barberhøvel til ansiktet.. Anonymous poster hash: 9bf11...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #9 Skrevet 30. januar 2014 Laser fungerer dersom du går til en laserklinikk sombruker diodelaser. Det kommer også an på fargen på huden og fargen på håret. Hvordan er menssyklusen din? Hvilken kroppsform har du? Når det gjelder nesehårene så kan du klippe med en liten saks. Bart og armer barberer du. Ta barten hver morgen, og armene et par ganger i uken i dusjen. Du trenger ikke å begynne å styre med skum og sånn. Til barten er det bare å væte høvelen, til armene er det bare å bruke såpe. Du kommer til å føle deg ti tusen ganger bedre, jeg lover. Anonymous poster hash: a1bb0...83e Menssyklusen min er normal, men jeg går på p-piller og utsetter den noen ganger, men den kommer når den skal. Kroppsform, hmm. Kanskje pæreformet, er høy og tynn. Å begynne å barbere er ikke et alternativ for meg.. Det forverrer jo bare problemet, og da er jeg avhengig av barbering på armer(!) og overleppa(!!) i minst 50 år til. Har lys hud og hårene er ikke svarte, men de er mørkere enn normalt, og jeg er redd laser ikke funker. Kanskje det er mulig å få dekket som det er nevnt her. Anonymous poster hash: be7c6...d11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #10 Skrevet 30. januar 2014 Jeg gjør det hver dag allerede, så jeg vet veldig godt hvordan jeg ser ut og ikke. Og detver mye bedre å fjerne barten hver morgen enn å la være. Dersom du ikke har dette problemet selv så foreslår jeg at du peller deg ut av tråden for du forstår ikke hvor ille det er for oss som sliter med hirsutisme. Hvis du vil bli seende ut som en mann - så ja, for all del bruk barberhøvel til ansiktet.. Anonymous poster hash: 9bf11...d5d Anonymous poster hash: a1bb0...83e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #11 Skrevet 30. januar 2014 Jeg da, jeg har hårvekst i rumpen. Slå den.. Tror nesten ingen andre jenter har det, virker ikke sånn hvertfall Anonymous poster hash: ecb87...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #12 Skrevet 30. januar 2014 Jeg da, jeg har hårvekst i rumpen. Slå den.. Tror nesten ingen andre jenter har det, virker ikke sånn hvertfall Anonymous poster hash: ecb87...dd3 Jeg har det :-p er ikke akkurat noe jeg går og flagger rundt.Anonymous poster hash: ce368...ee3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #13 Skrevet 30. januar 2014 Jeg har det :-p er ikke akkurat noe jeg går og flagger rundt.Anonymous poster hash: ce368...ee3 Å? Barberer du eller napper/epilator? Anonymous poster hash: ecb87...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #14 Skrevet 30. januar 2014 Jeg da, jeg har hårvekst i rumpen. Slå den.. Tror nesten ingen andre jenter har det, virker ikke sånn hvertfall Anonymous poster hash: ecb87...dd3 Ups, den glemte jeg å nevne! -TsAnonymous poster hash: be7c6...d11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #15 Skrevet 30. januar 2014 Ups, den glemte jeg å nevne! -TsAnonymous poster hash: be7c6...d11 Hm okei! Kanskje litt fler som har det enn jeg trodde, haha! Anonymous poster hash: ecb87...dd3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #16 Skrevet 30. januar 2014 Du får det ikke dekket. Du velger jo selvsagt selv om du ønsker å barbere eller ikke, men for meg var det iallfall en vanvittig befrielse den sommeren på ungdomsskolen da jeg valgte å gå over med høvelen på barten. Selvtilliten steg som bare det og jeg følte meg mer kvinnelig. Etterhvert tok jeg også armene som jeg hadde skammet meg over. Jeg overdriver ikke når jeg sier at mye av ungsomstiden min ble ødelagt pga dette. Jeg kunne ikke ha kjæreste, dusje etter gymmen, dra til syden, gå med shorts om sommeren osv. Jeg var ekstremt deprimert og vurderte selvmord. Etter noen runder med laser har jeg blitt mye bedre og vil si at jeg har tilnærmet normal hårvekst på leggene. Er noen år siden sist jeg var til behandling så jeg skal begynne på igjen nå for å få barten og skjegget helt bort. Men barten er mye mindre nå enn den var. Som sagt, diodelaser fungerer, men ikkeIPL. Stavanger universitetssykehus har faktisk sin egen diodelaser som de bruker til å behandle kvinner med pco og økt behåring. Men de behandler bare i ansikt. Så det fungerer, jeg er et levende bevis på det. Og ang barbering hver morgen, så blur du vant til det. Det blir som å pusse tennene. Det er så verdt det for å slipoe den barten. Menssyklusen min er normal, men jeg går på p-piller og utsetter den noen ganger, men den kommer når den skal. Kroppsform, hmm. Kanskje pæreformet, er høy og tynn. Å begynne å barbere er ikke et alternativ for meg.. Det forverrer jo bare problemet, og da er jeg avhengig av barbering på armer(!) og overleppa(!!) i minst 50 år til. Har lys hud og hårene er ikke svarte, men de er mørkere enn normalt, og jeg er redd laser ikke funker. Kanskje det er mulig å få dekket som det er nevnt her.Anonymous poster hash: be7c6...d11 Anonymous poster hash: a1bb0...83e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #17 Skrevet 30. januar 2014 Og forresten, dersom du skulle ønske å slutte å barbere så kan du bare slutte. Det vil vokse ut litt stubbete til å begynne med, men etterhvert som det kommer litt lengde på det, samt slitsje så blir det som før. Og laser er dyrt ja, men det er ikke så dyrt for bare overleppen, så du kan jo begynne der og se om du merrker noe forbedring. Du må regne med 2-3 ganger før du virkelig får synlig forskjell, så visst du tenker at en time koster deg en tusenlapp, så er det jo vel verdt å prøve om det faktisk skulle fungere. Noe jeg er sikker på det gjør om du går til en skikkelig salong. Anonymous poster hash: a1bb0...83e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #18 Skrevet 30. januar 2014 Nå googlet jeg laser overlepoe og fant ut at det koster mellom 600 og 900. Så si 700kr da. To ganger så bøir det 1400kr. Det er overkommelig. Anonymous poster hash: a1bb0...83e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #19 Skrevet 30. januar 2014 Jeg vet om ei dame som var i USA og kjøpte seg en sånn lasermaskin selv og lærte å bruke den. Det kostet noen tusen, men hun sparte masse penger, i stedet for å gå til behandlinger for hårfjerning ved bruk av samme maskinen. Hvis du sliter med SÅ ekstrem hårvekst så ville jeg kanskje tenkt litt over den muligheten. Men beklager, jeg vet ikke hvor hun var eller hva maskina het. Er noe jeg har hørt gjennom venners venner for endel år tilbake.Anonymous poster hash: 95a29...f08
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #20 Skrevet 30. januar 2014 Men ingen av mine venner eller noen jeg har møtt i løpet av livet mitt, som jeg kan se, har det samme problemet som meg. Bart og nesehår som godt kan sees(?) er jo så lite lekkert, og det er jo dette folk ser når de møter meg. Man kan jo velge og barbere, nappe og vokse men problemet vil alltid være der og det er det som er så deprimerende. Føler jeg er den eneste med dette problemet (vet så klart at jeg ikke er det) fordi jeg ikke har sett at noen har så mye hårvekst som meg. "Normale" norske jenter har ikke så mye hårvekst. Er jo norsk jeg også, men sikkert noe jeg har arva siden min far er ganske mørk. - TSAnonymous poster hash: be7c6...d11 Søstenen min slet også med "bart" og hun vokset dem. Det tok lang tid, men etterhvert så sluttet hårene å vokse. Nå trenger hun ikke gjøre noe og er helt "hårløs". Anonymous poster hash: 5d6eb...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå