AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg og samboer diskuterte. H*n har aldri virkelig frontet meningene sine, og jeg ble mildt sagt sjokkert over hvor konservativ (dum/uviten/idiotisk) holdningen til samboer var. Vi har vært sammen snart 3 år. Når vi har diskutert har h*n som regel holdt kjeft eller begynt å snakke om andre ting når vi berørte det emnet. Det er så fundamentalt forskjellig fra mine moralske/etiske verdier som en kan komme. H*n evnet heller ikke å argumentere for synspunktet sitt og gikk over i hersketeknikker og gjentok seg selv. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Kjenner jeg er sint. Hvorfor har h*n ikke sagt noe om det før!? Jeg hadde aldri blitt sammen med noen som mente dette. Er det virkelig så vanskelig å åpne kjeften og si hva en mener, istedenfor å stå der som en nikkedukke i nesten 3 år?!Anonymous poster hash: aa182...2c6
Bernardette Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Er det bare jeg som hører sånn amerikansk filmsensureings-beep når jeg leser h*n? 22
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Er det bare jeg som hører sånn amerikansk filmsensureings-beep når jeg leser h*n? Jeg hører hnnnnnnn, som om noen presser ut en promp! Hvorfor anonymisere kjønnet når man er anonym, egentlig? Anonymous poster hash: 24b93...ed2 21
Gjest Eurodice Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Du skriver som AB, allikevel må du sikre deg ved å skrive "h*n". Paranoia de luxe? 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Gjelder det spørsmål reservasjonsrett for leger?Anonymous poster hash: 69660...c01 3
Gjest Badebuksa Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Handler det om noe som direkte påvirker deres forhold? Hvis ikke, hvorfor bry seg?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #7 Skrevet 29. januar 2014 Haha måtte le av kommentarene Nei jeg skrev "h*n" fordi jeg vil ha nøytrale svar.Anonymous poster hash: aa182...2c6 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #8 Skrevet 29. januar 2014 Har du spurt h#n hvorfor h#n ikke har sagt noe om dette før? Om det er så alvorlig at du ikke kan være sammen med han så får du dumpe han (unnskyld! h#n) da. Håper dere ikke har barn? Anonymous poster hash: f0013...2f8 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #9 Skrevet 29. januar 2014 Handler det om noe som direkte påvirker deres forhold? Hvis ikke, hvorfor bry seg? Nei... Det gjør ikke det... Men en situasjon kunne oppstått slik at det gjorde det.Anonymous poster hash: aa182...2c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #10 Skrevet 29. januar 2014 Gjelder det spørsmål reservasjonsrett for leger?Anonymous poster hash: 69660...c01 NeiAnonymous poster hash: aa182...2c6
FoxyFish Skrevet 29. januar 2014 #11 Skrevet 29. januar 2014 For min del er politikk, moral og holdninger såpass viktig og grunnleggende at jeg i utgangspunktet ikke hadde holdt ut i tre år med en jeg ikke visste hvor sto. Det hadde rett og slett blitt dørgende kjedelig. Total uenighet hadde jeg heller ikke levd godt med, så alt i alt hadde dette vært en deal breaker for meg. 2
Gjest Chloè Skrevet 29. januar 2014 #12 Skrevet 29. januar 2014 Det er vel mer din feil enn hans, du har vært sammen med noen i tre år uten at du, tydeligvis,kjenner denne personen overhodet. Når det er sakt, hvis dette er såpass alvorlig så må du nesten vurdere å dumpe han
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #13 Skrevet 29. januar 2014 Tidligere har han altså unngått temaet eller begynt å snakke om noe annet, hvorfor gjorde han ikke det nå? Hvis det er sånn at du har spurt ham, eller tatt initiativ til en diskusjon, så må du nesten finne deg i at du risikerer å få et svar du ikke liker. Anonymous poster hash: a2ff2...760
FoxyFish Skrevet 29. januar 2014 #14 Skrevet 29. januar 2014 Og enda en ting: samboeren din benytter seg av hersketeknikker? DET hadde jeg i alle fall aldri akseptert! Hersketeknikker er så nedverdigende og ufint, og vitner om mangel på både kunnskap og respekt. 1
Gjest Mupsi Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Hva var emnet? blir fryktelig nysgjerrig her!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #16 Skrevet 29. januar 2014 Har du spurt h#n hvorfor h#n ikke har sagt noe om dette før? Om det er så alvorlig at du ikke kan være sammen med han så får du dumpe han (unnskyld! h#n) da. Håper dere ikke har barn? Anonymous poster hash: f0013...2f8 H*n kommer fra en fundamentalistisk religiøs oppvekst. H*n er ikke religiøs selv, men hele familien er skremmende religiøs.. Med veldig bokstavlige tolkninger og slikt... H*n har vært så anti mot de holdningene og ellers diskutert andre ting at jeg trodde jeg visste hvor h*n stod. Nei, ingen barn. Anonymous poster hash: aa182...2c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #17 Skrevet 29. januar 2014 Haha, digger åpningskommentarene i denne tråden Anonymous poster hash: 5490a...4a2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #18 Skrevet 29. januar 2014 Tidligere har han altså unngått temaet eller begynt å snakke om noe annet, hvorfor gjorde han ikke det nå?Hvis det er sånn at du har spurt ham, eller tatt initiativ til en diskusjon, så må du nesten finne deg i at du risikerer å få et svar du ikke liker. Anonymous poster hash: a2ff2...760 H*n(!!) unngikk ikke den delen denne gangen. H*n har lov å ha meninger, hadde blitt skeptisk om h*n plutselig hadde endret mening bare for å være på min "gode side". Jeg liker diskusjoner og kan godt argumentere for ting jeg ikke mener i det hele tatt. Men å mene noe uten å ta hensyn til fakta, i akkurat dette tilfellet, falt ikke i helt god jord hos meg. Ja jeg overreagerte kanskje... Jeg er ikke sur/sint lenge... Dette er ikke noe som direkte påvirker noen. (Med mindre h*n hadde vært diktator. Da hadde det ikke vært mye frihet igjen.)Anonymous poster hash: aa182...2c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #19 Skrevet 29. januar 2014 Og enda en ting: samboeren din benytter seg av hersketeknikker? DET hadde jeg i alle fall aldri akseptert! Hersketeknikker er så nedverdigende og ufint, og vitner om mangel på både kunnskap og respekt. Ja, var derfor jeg ble så sinna. Men må innrømme de var (kanskje... Litt...) framprovosert... Jeg kan bli fanatisk opptatt av fakta og veldig frustrert når noen ikke tar hensyn til det..Anonymous poster hash: aa182...2c6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #20 Skrevet 29. januar 2014 Jeg og samboer diskuterte. H*n har aldri virkelig frontet meningene sine, og jeg ble mildt sagt sjokkert over hvor konservativ (dum/uviten/idiotisk) holdningen til samboer var. Vi har vært sammen snart 3 år. Når vi har diskutert har h*n som regel holdt kjeft eller begynt å snakke om andre ting når vi berørte det emnet. Det er så fundamentalt forskjellig fra mine moralske/etiske verdier som en kan komme. H*n evnet heller ikke å argumentere for synspunktet sitt og gikk over i hersketeknikker og gjentok seg selv. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Kjenner jeg er sint. Hvorfor har h*n ikke sagt noe om det før!? Jeg hadde aldri blitt sammen med noen som mente dette. Er det virkelig så vanskelig å åpne kjeften og si hva en mener, istedenfor å stå der som en nikkedukke i nesten 3 år?!Anonymous poster hash: aa182...2c6 Skjønner hva du mener. Mannen min er ELENDIG på å argumentere og ofte lurer jeg på om han er riktig klok når vi diskuterer. Heldigvis er vi stort sett enige og de kranglene vi har hatt er vel ofte tull som egentlig har oppstått av andre årsaker enn at vi er uenige om akkurat "den tingen". Vet ikke om du forstår meg, men jeg tror iallfall at når mannen kommer med idiotiske argumenter er det ikke nødvendigvis det han mener, men at han krangler bare for å gjøre det fordi Jan er sur for noe annet... Høres teit ut og er heldigvis veldig skjelden det skjer.Anonymous poster hash: 7dccb...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå