Gå til innhold

Er 200 kroner ingenting i økonomien? For meg betyr det masse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere andre her inne... Det var en jeg kjenner som sa til meg i dag.... at jeg pent kunne bruke 200 kroner på et eller annet.... for det var ingenting..... Jeg sa at jeg må telle på hver eneste krone, for jeg har ekstremt lite jobbing og dårlig råd.

Hvordan er det med dere? Er 200 kroner ingenting for dere? Kan dere forstå at 200 kroner kan være mye av betydning for en som nesten ikke klarer å få økonomien til å gå rundt pga lite arbeid. Jeg søker jobb, men har for lite arbeid for øyeblikket der jeg jobber.

Anonymous poster hash: bb53f...0af
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det så absolutt. Jeg bruker omkring 1500 kr på dagligvarer i måneden, så da utgjør 200 kr mat for nesten en uke. Det merkes.

Anonymous poster hash: 2cdc4...4ff
  • Liker 2
Skrevet

En tohundrelapp dekker ukesbudsjettet mitt på mat. Hater det når folk buser inn og forteller meg hva jeg har råd til og ikke... Joda, jeg har jo RÅD til det, men da må jeg enten kutte strømmen eller maten... Yeah.

Anonymous poster hash: 7f5f2...1d3
  • Liker 3
Skrevet

For noen år siden var 200 kr absolutt verdt mye for meg og jeg følte meg nærmest rik om jeg hadde 1000 kr på kontoen. Etter å ha gått i 100% stilling med normalt god lønn er ikke 200 så mye penger lenger. Nå er jeg helt blakk om jeg har bare 1000 kr igjen på kontoen.

Hvor mye 200 kr er verdt handler om hvor mange penger man har. For noen er det snakk om å kjøpe seg mat eller ikke, for andre er det snakk om å svi dem av på alt og ingenting uten at det merkes.

Anonymous poster hash: d311d...58b
  • Liker 14
Skrevet

Nå er 200 ingenting, jeg kan kjøpe meg lunsj ute en hverdag for den prisen, og bruker gjerne det på god vin til middag eller snittede blomster til stua.

Da jeg var student var det nesten ukesbudsjettet i mat, så da tenkte jeg meg om før jeg brukte den summen på noe som ikke var nødvendig.

Man forteller ikke andre hva som er mye penger. Man har ulik økonomi, ulike livsfaser og ulikt forhold til penger. Så at en person forteller deg hva som er mye penger for deg sier kun noe om den personen og ingenting om ditt forhold til penger.

• Liker 2
Skrevet

De siste dagene før jeg får utbetalt penger, er 200 kr mye for meg. Ihvertfall når jeg snuser en boks om dagen for 80 kr. Jeg klarer meg fint og bruker mye penger på det jeg vil, så i utgangspunktet er det lite penger, selv om jeg er student, men når det nesten er tomt på kontoen så er det mye.

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på når i måneden du spør, hilsen student :laugh: Men sånn jevnt over syns jeg ikke 200 kr brukt på "tull" er så mye. Min grense går på 350. Alt som er dyrere enn det syns jeg er grusomt dyrt :fnise:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Om man ikke har 200 kroner så er det en formue, om man har 20.000 så er ikke 200 kroner 'noenting'.

Alt er avhengig av det du sammenlikner det med.

Derfor er 200 kroner både mye og ingenting på samme tid.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan er det med dere andre her inne... Det var en jeg kjenner som sa til meg i dag.... at jeg pent kunne bruke 200 kroner på et eller annet.... for det var ingenting..... Jeg sa at jeg må telle på hver eneste krone, for jeg har ekstremt lite jobbing og dårlig råd.

Hvordan er det med dere? Er 200 kroner ingenting for dere? Kan dere forstå at 200 kroner kan være mye av betydning for en som nesten ikke klarer å få økonomien til å gå rundt pga lite arbeid. Jeg søker jobb, men har for lite arbeid for øyeblikket der jeg jobber.

Anonymous poster hash: bb53f...0af

H*n som sa det til deg virker litt trangsynt. Det er jo en selvfølge at 200kr har en forskjellig verdi til personen det gjelder.

Nå har jeg en grei betalt jobb så jeg vil ikke si at 200kr ikke er noe. Uten å høre som den snobben som tørker meg med 200lapper dagligdags...

• Liker 1
Skrevet

Om man ikke har 200 kroner så er det en formue, om man har 20.000 så er ikke 200 kroner 'noenting'.

Alt er avhengig av det du sammenlikner det med.

Derfor er 200 kroner både mye og ingenting på samme tid.

Jeg har langt mer enn 20 000, men syns 200 likevel er "noe".

Det er vel heller avhengig av opplevd verdi i forhold til de 200 kronene man må gi for det.

Anonymous poster hash: b1d6f...b12

• Liker 4
Skrevet

Kommer an på når i måneden du spør, hilsen student :laugh: Men sånn jevnt over syns jeg ikke 200 kr brukt på "tull" er så mye. Min grense går på 350. Alt som er dyrere enn det syns jeg er grusomt dyrt :fnise:

Ja, alt over 300 er dyrt for meg etter at jeg ble student :fnise: Nå saker jeg hovedsaklig om klær, før jeg ble student kunne jeg uten problemer kjøpe en genser til tusenlappen, nå syns jeg gensere til 399,- er himla dyrt, før syntes jeg det var så billig :laugh:

Ja, 200 er mye for en student, nå har jeg heldigvis foreldre som mener at jeg ikke skal trenge å spare når det gjelder mat og har jeg lite penger til å kjøpe mat, får jeg penger hos dem. Får aldri penger til å kjøpe unødvendige ting da.

Anonymous poster hash: e997c...ace

• Liker 1
Skrevet

For en som driter penger er det nok "ingening." For oss vanlige dødelige så er det brød, smør og pålegg, og kanskje en middag.

• Liker 1
Skrevet

Til vanlig betyr 200 kr lite og vi spiser gjerne lunsj ute for den summen flere ganger i uka. Denne mnd betyr 200kr derimot mye pga masse uforutsette utgifter. Har spinket og spart mine siste 150kr for å ha råd til bleier, brød og melken siste uka;)

Anonymous poster hash: b8fff...1a3

Skrevet

Hvis man nesten er blakk og finner 200 kr på bakken føler man seg rik. Jeg var på vei til butikken en gang og fant 200 kr på sykkelstien. Ble litt bedre middag på meg de 2-3 neste dagene da. Man får masse mat for 200.

• Liker 1
Skrevet

Ja, alt over 300 er dyrt for meg etter at jeg ble student :fnise:saker (mente selvfølge "snakker";))eg hovedsaklig om klær, før jeg ble student kunne jeg uten problemer kjøpe en genser til tusenlappen, nå syns jeg gensere til 399,- er himla dyrt, før syntes jeg det var så billig :laugh:

Ja, 200 er mye for en student, nå har jeg heldigvis foreldre som mener at jeg ikke skal trenge å spare når det gjelder mat og har jeg lite penger til å kjøpe mat, får jeg penger hos dem. Får aldri penger til å kjøpe unødvendige ting da.

Skrevet

Hvis man nesten er blakk og finner 200 kr på bakken føler man seg rik. Jeg var på vei til butikken en gang og fant 200 kr på sykkelstien. Ble litt bedre middag på meg de 2-3 neste dagene da. Man får masse mat for 200.

Hadde jeg som student funnet 200 kroner på bakken, hadde jeg følt meg rik jeg også!! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

trådstarter: Ja jeg ble litt irritert... for jeg jobber ganske lite der jeg jobber.... og sjefen på jobben mn sa at jeg måtte støtte opp under ting på jobben, noe fritidsmessig, som kostet 200 kroner.... Og hun synes det var dårlig av meg å ikke komme med pengene med en gang.. Men jeg har lite jobbing... så jeg synes at da bør hun tåle at jeg ikke kommer med en gang med pengene.... Jeg har barn å forsørge, er alenemor.... Jobber 50 prosent... får alle drittvaktene, så jeg ble litt irritert på at hun ikke forstår bedre.

Endret av Meline37
Skrevet

trådstarter: Ja jeg ble litt irritert... for jeg jobber ganske lite der jeg jobber.... og sjefen på jobben mn sa at jeg måtte støtte opp under ting på jobben, noe fritidsmessig, som kostet 200 kroner.... Og hun synes det var dårlig av meg å ikke komme med pengene med en gang.. Men jeg har lite jobbing... så jeg synes at da bør hun tåle at jeg ikke kommer med en gang med pengene.... Jeg har barn å forsørge, er alenemor.... Jobber 50 prosent... får alle drittvaktene, så jeg ble litt irritert på at hun ikke forstår bedre.

Det er noe dritt, at folk mener at "alle" bør ha 200 kroner å bla opp på rappen. Det er såmenn ingen selvfølge, men tydelig at sjefen din var for dum i hodet til å skjønne det. Trist sak. :/

• Liker 1
Skrevet

Sånn sett syns jeg 200 kroner ikke er mye penger, har grei økonomi. Men tenker på hva man får for 200 kroner og det er jo litt.

Egret meg over mannen min igår, han måtte handle siden jeg ikke kunne, og iblant virker han komplett idiot syns jeg. Han merket ikke at kassadamen slo inn 12 (!!!) tyggiser som han betalte 160 kroner for, jeg så det ikke før jeg leste kassalappen hjemme. Å lære ham å ta med kassalappen tok flere år, får jo aldri byttet uten lapp, men 15 sekunder å sjekke den hadde spart ham for 150 kroner altså.

Skrevet

200 er for meg mye penger. å blir alltid like forbanna når folk påpeker at jeg må da klare å styre økonomien min så jeg ikke er så blakk. det er ikke lett med inntekten jeg har å regninger. så da får de bare klage på at jeg ikke kan bli med ut å drikke meg drita. røykfri har jeg blitt å! ifølge røykesluttappen min har jeg spart over 2000 kr på 3 uker! gosh...

Anonymous poster hash: 87d74...43b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...