Gå til innhold

Hjelp! Sykt barn rett før ferie og flytur. (Rettigheter?)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva har man rett på?

Jeg og mine to barn reiser på ferie om to dager sammen med min nye samboer. Barnet som er sykt kan ikke være igjen hjemme alene, og det et kun jeg som er bra nok ved sykdom.

Reiser ikke fra et sykt barn. (Gutt ti år)

Vesla på 5år reiser ikke alene med stefar, og samboer reiser ikke alene på ferie.

Håper jo gutten blir frisk igjen, men jeg var nettopp syk dyp med influensa i ti dager, så lurer jo litt da...

Hva nå..?

Vi har europeiske reiseforsikring.

Endret av MissFrkFryd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiseforsikring dekker jo tapte reiseutgifter for dere alle - men det varierer litt fra selskap til selskap. Sjekk med ditt reiseselskap.

Skrevet

Dekker det ikke bare de som faktisk er for syke til å reise? Isåfall så må de som er friske men velger å bli igjen fortsatt betale full pris, men ungen som er syk får refundert.

Anonymous poster hash: db8a3...f35
Skrevet

Reiseforsikring dekker jo tapte reiseutgifter for dere alle - men det varierer litt fra selskap til selskap. Sjekk med ditt reiseselskap.

Har tenkt til det. Litt sent i kveld...

Men trodde det kun ble dekket for den som er syk...!? Og ikke for hele følget..

Men han kan jo bli frisk igjen, håper jo det.. Bare dumt om han da blir syk igjen på tur i utlandet.

Skrevet

Dekker det ikke bare de som faktisk er for syke til å reise? Isåfall så må de som er friske men velger å bli igjen fortsatt betale full pris, men ungen som er syk får refundert.

Tenkte dette jeg og... Men jeg kan jo ikke velge å dra og la han være alene hjemme..

Skrevet

Han kunne ikke vært hos besteforeldrene da eller noe sånt? Er jo utrolig kjipt å tape så mye penger.

Anonymous poster hash: 9431d...a62
  • Liker 2
Skrevet

Tenkte dette jeg og... Men jeg kan jo ikke velge å dra og la han være alene hjemme..

Er ikke akkurat noe forsikringsselskapet bryr seg om.

Skrevet

Han kunne ikke vært hos besteforeldrene da eller noe sånt? Er jo utrolig kjipt å tape så mye penger.

Anonymous poster hash: 9431d...a62

Dette er årets ferie for oss. Blir ingen flere.. Han blir ofte veldig dårlig pga astma når han er syk. Føler ikke jeg kan reise da... Vi har ikke råd til å ta reisen igjen. Og å bytte navn på billett koster mye og.. Hvis ikke kunne min samboer ha reist med en venn og jeg og barna være hjemme..

Skrevet

Er ikke akkurat noe forsikringsselskapet bryr seg om.

Nei de gjør vel ikke det.... :-(

Men blir han innlagt på sykehus så stiller ting seg anderledes... Prøvde å lese vilkårene, men syns de er vanskelig å forstå..

Skrevet (endret)

Mange dekker for hele reisefølget når det er snakk om familie. Her er det jo dine barn det er snakk om og derfor unaturlig at de drar uten deg. For de to andre er det også unaturlig å dra på ferie sammen siden du og dine barn er de dom holder dere sammen. Er man et par som skal dra og den ene blir syk dekkes som oftes avbestilling for begge to. De forventer ikke at en drar alene.

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Skrevet

Mange dekker for hele reisefølget når det er snakk om familie. Her er det jo dine barn det er snakk om og derfor unaturlig at de drar uten deg. For de to andre er det også unaturlig å dra på ferie sammen siden du og dine barn er de dom holder dere sammen. Er man et par som skal dra og den ene blir syk dekkes dom oftes avbestilling for begge to. De forventer ikke at en drar alene.

Nei, jeg håper du har rett i det :)

Blir en tur til legen i morgen og så kan jeg ringe forsikringen å sjekke etter det.

TS

Skrevet

Min mann blei sjuk når vi skulle på tur i fjor, då fekk vi refundert alt frå forsikringsselskapet, for begge to. Vil tru det gjeld for familie også. Men no har vi anna forsikringsselskap enn dykk, så det kan sjølvsagt skilje. Men du må nesten berre kontakte forsikringsselskapet for å få svar.

God bedring til guten :)

Anonymous poster hash: fbb52...434
Skrevet

Har opplevd å måtte bli igjen et par dager mens vi var på ferie - sykt barn kunne ikke fly hjem.. Da dekket reiseforsikringen opphold 3 ekstra dager (var det vi hadde bruk for) for meg, mann og begge barna. De dekket for hele følget, regner med at det ordener seg :)

Skrevet

Datteren min fikk omgangssyke en gang vi skulle ut å reise. Vi fikk da dekt hele reisen for meg, mannen og datteren. Så da fikk vi reist noen uker senere. Vi har forsikring i trygg.

Skrevet

Har måtte avbestille pga syk samboer og pga ssykt barn (som var mitt særkullsbarn). Begge gangene dekket forsikringen avbestilling for hele reisefølge. Var ene ggangen Sparebank1 og andre gang europeiske. De gjorde det når vi hadde bestilt turen sammen.

Har også opplevd å måtte være igjen på feriestedet da jeg selv fikk flyforbud med ørebetennelse. Forsikringen dekket opphold for hele reisefølget, selv om den andre voksne ikke hadde samme adresse som meg i Norge. Reiste med en venninne. Hun ble igjen for p passe på barna. Hadde jeg da reist alene hadde forsikringen dekket å få noen flydd ned til oss, enten for å hente barna hjem eller være der sammen med oss. Det var Sparebank1.

Anonymous poster hash: d7bb5...cba

Skrevet

Det er da virkelig bare å ringe forsikringselskapet og spørre.

Anonymous poster hash: d4f54...e24

• Liker 1
Skrevet

Det er da virkelig bare å ringe forsikringselskapet og spørre.

Anonymous poster hash: d4f54...e24

Ja da, men litt sent det i går kveld vel..

Går nok fint

Anonymous poster hash: 32d12...c8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...