Gå til innhold

Lekkasje i leilighet vi leier

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Oppdaget i kveld en svær dam av vann under vasken på kjøkkenet. Når jeg tok ut søppeldunken, viste det seg at det ene røret ikke var fast. Strammet det, og da stoppet lekkasjen. Tenkte at alt var ok helt til naboen under oss ringte på døren og sa at det lakk/dryppet ned til han.

Nå har vi snakket med en rørlegger som skal komme inn i morgen tidlig og se på dette. I og med at vi leier lurer jeg derfor på et par ting.

Dersom det skulle vise seg at dette er en feil i rørene hos oss, må vi  da betale for skader hos han som bor under oss, samt reperasjon hos oss?

Håper noen kan svare meg fort :)

Endret av gloria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er ikke ansvarlig med mindre det er deres feil, men dere må melde fra til huseier UMIDDELBART.

Anonymous poster hash: 20de3...5dd
Skrevet

Kan ikke helt se hvordan noe med rør kan være vår feil? Rørleggeren på telefonen sa at det var vårt ansvar å jevnlig sjekke dette. Det var jeg ikke klar over, og tanken har ikke enset meg ettersom vi har bodd der i 9 måneder..

Tenker at jeg uansett kontakter huseier om besøket, slik at han er oppdatert.

Skrevet

Du er pliktig til å melde fra til huseier. Dette er sannsynligvis noe han må bekoste, men dere kan ikke bare sende regning på rørlegger og utstyr - dette må dere informere om umiddelbart slik at han har mulighet til å ordne opp.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke helt se hvordan noe med rør kan være vår feil? Rørleggeren på telefonen sa at det var vårt ansvar å jevnlig sjekke dette. Det var jeg ikke klar over, og tanken har ikke enset meg ettersom vi har bodd der i 9 måneder..

Tenker at jeg uansett kontakter huseier om besøket, slik at han er oppdatert.

Du er nødt til å si i fra så fort som mulig, du skulle tatt kontakt med én gang det ble oppdaget. Det blir antagelig kjempedyrt når det har lekket ned til naboen. Da holder det ikke å bare ringe rørlegger, vet du. Du må ta kontakt med én gang du har mulighet i dag og prioritere det før alt annet.

Anonymous poster hash: 20de3...5dd

Skrevet

Ta kontakt med huseier som igjen må ta kontakt med forsikringsselskap.

Hvis det er lekkasje ned til nabo så må man jo kanskje ta opp gulv for å tørke. Men dette vil fors.selskap sjekke. Så vurderer de om dette er noe de ikke dekker - ellers tar de seg av alt. De kan evnt. gå på de som har gjort en dårlig jobb hvis evnt. utbedringer ikke er gjort forskriftsmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...