Gå til innhold

Venne voksen hund av med å sove i sengen/buret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hund på litt over året som stort sett har sovet i bur. Dette har vært nødvendig fordi hun ellers har gått mye rundt og spist på ting i løpet av natten. Nå har hun roet seg ned og jeg har tenkt hun skal få sove utenfor buret. Men da går hun bare opp i sengen. Enten med en gang eller i løpet av natten. Og stenges hun ute fra soverommet piper hun.

Noen som har vært borti det samme og har noen råd å komme med?

Anonymous poster hash: 29b04...f48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg inn tepper eller en seng i buret, fjern døra på buret og ta det derfra, etterhvert går det greit uten dør og litt etter litt flytter du tepper/sent ut av buret :)

Skrevet

Vi hadde vår inne på soverommet da han liten. Så måtte han operere og fikk tidenes største lampeskjerm rundt huet, og klarte ikke snu seg eller noe inne på rommet vårt. Så han måtte faktisk sove i gangen for å få plass til å ligge. Og vi hadde døra igjen, så han ikke skulle dunke rundt i forsøk på å komme inn.

Han pep de to første nettene, og så ga det seg. Dermed ble det hans faste plass deretter.

Så det er bare å stå i mot piping. Vi hadde jo ikke noe valg, og jeg skjønner at det kan være vondt å høre på. Men de gir seg.

Hva gjelder buret, så ville jeg gjort som Ann Christin over her. Gradvis. Så fjerner du buret helt.

Eller lar det stå der som plassen hennes/hans men med døra oppe hele tiden.

Anonymous poster hash: 69069...b4f
Skrevet

Takk for gode svar! Jeg skal prøve det dere foreslår. Vil egentlig ikke la henne sove i bur, men hun har vært så urolig om natten og ikke funnet roen at buret var en måte å "samle henne" Men nå er hun så voksen at hun klarer å finne roen på egen hånd, men da vil hun heller opp i sengen...

Hvis flere har råd å gi, er jeg glad for det også!

TS

Anonymous poster hash: 29b04...f48
Skrevet

Ser jo ikke noe problem å ha burdet der om du bare fjerne døren! Valpen min bruker jo kattehula jeg har, så noen liker seg bare inni ting hehe!

Skrevet

Hvis hunden er komfortabel med å sove i buret, kan du jo bare la hunden fortsette med det, og la døra på buret stå åpen. Så kan hunden bestemme selv om den vil ligge i eller utenfor buret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...