Sheltay Retrac Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg trener mye og hardt, både kondisjon og styrke. Har lange økter på to og tre timer fire dager i uka. Er kjempesulten når jeg er ferdig, og føler at jeg spiser veldig mye når jeg har trent. Jeg trenger å være sterk for sporten jeg driver med, og trenger derfor mye muskler. Samtidig har jeg endel fett jeg vil bli kvitt. Hvordan skal jeg spise for å bygge muskler men bli kvitt fettet? Akkurat nå spiser jeg omtrent alt jeg kommer over, men trener heldigvis nok til at jeg uansett går ned i vekt. Men tar gjerne i mot tips som demper den verste sulten, sånn at jeg kan få i meg riktig og bra mat. Hva bør jeg spise som hjelper meg å oppnå målet mitt?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Spis et stort og proteinrikt måltid rett etter trening. Jo fortere etter trening, jo bedre. Spis også så rent som mulig. Kjøtt, fisk, kylling og masse grønnsaker. Anonymous poster hash: 1c592...933
Gjest Runforit Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Høyde, alder, vekt, hva type trening? 1
Sheltay Retrac Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2014 Jeg er 165 høy, 31 år, 75 kilo og trener styrke, balanse og utholdenhet. Nå er jeg lubben med litt muskler på undersiden, men vil gjerne se litt atletisk ut også.
Gjest Runforit Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Åssen kosthold har du nå da? Kan du skrive opp en typisk dag?
Sheltay Retrac Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2014 Tja, en typisk dag er ca. sånn: To brødskiver (kneip) med salami til frokost To brødskiver med salami + en frukt til lunsj Mer frukt som mellommåltid før middag Vanlig middag med kjøtt pluss poteter, ris eller pasta. Litt grønnsaker til, og ofte saus. De dagene jeg trener mye spiser jeg banan, yoghurt, ekstra brødskiver eller proteinshake i tillegg til dette. jeg vet at proteinshake ikke akkurat er slankende, men uten blir jeg så støl at jeg nesten ikke greier å stå oppreist dagen etterpå. Føler meg mye bedre med de ekstra proteinene. Jeg burde sikkert spise mye renere, men får det liksom ikke helt til.
Sheltay Retrac Skrevet 9. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2014 Ja, og så drikker jeg vann med kullsyre. Ramlösa, farris eller olden hvis jeg skal kose meg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Du spiser jo ekstremt lite uansett om du hadde trent eller ei. Jeg tror du ødelegger for deg selv ved å spise så lite. Mitt beste tips er å spise fett og mye proteiner! Anonymous poster hash: bbad3...9de 2
Gjest Runforit Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Tja, en typisk dag er ca. sånn: To brødskiver (kneip) med salami til frokost To brødskiver med salami + en frukt til lunsj Mer frukt som mellommåltid før middag Vanlig middag med kjøtt pluss poteter, ris eller pasta. Litt grønnsaker til, og ofte saus. De dagene jeg trener mye spiser jeg banan, yoghurt, ekstra brødskiver eller proteinshake i tillegg til dette. jeg vet at proteinshake ikke akkurat er slankende, men uten blir jeg så støl at jeg nesten ikke greier å stå oppreist dagen etterpå. Føler meg mye bedre med de ekstra proteinene. Jeg burde sikkert spise mye renere, men får det liksom ikke helt til. Ikke rart du er sulten, brødmat metter ikke lenge. Du spiser både for lite og for lite sv det rette næringsstoffene kroppen trenger. Du trenger mer proteiner og fett Her er et eksempel på en dag med mat der du får i deg nok av både proteiner, fett og trege karbohydrater. Ikke bare vil du få et mer stabilt blodsukker, men du vil heller ikke føle særlig sult mellom måltidene. Frokost Havregryn med bær/ Eggerøre med skinke og rug knekkebrød Lunsj: Kylling og egg med salat og avokado med dryss av pinjekjerner Mellom: 1 frukt og 15 mandler Middag: 200 gram kjøtt/fet fisk, en knytteneve ferdigkokt fullkornsris/pasta og masse grønnsaker Dessert: Liten frukt/bær salat Kvelds Liten omelett med skinke og grønnsaker/ Rug knekkebrød med masse magert skinkepålegg Alle mat stekes med god olje(ala kokosolje etc) Det er viktig at du spiser nok og rett slik at kroppen brenner på fettet og beholder muskelmassen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Kneip er jo bare luft. Bytt ut et av brødmåltidene med noe annet og det andre med noe annet enn brød. Anonymous poster hash: ab024...848
Shira Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Skjønner ikke hvordan dere har råd til å spise sånn mat hver dag.. Selv har jeg bare mulighet til middag innimellom og det går derfor ofte i knekkebrød og grovt brød.
Sheltay Retrac Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. februar 2014 Oj, takk for råd! Visste ikke at jeg spiste for lite! Oppvekker ja. Skal absolutt begynne å spise mer! Mer egg og grønnsaker, det er jo godt også. Er lærer og har ikke tilgang på kjøkken på jobb, er vel derfor jeg havner i brødfella. Skal bli flinkere til å lage mer spennende matpakker nå.
Gjest Coolaid Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 (For en gangs skyld trodde jeg at jeg skulle få lese om en jente som hadde et solid kosthold siden du skrev at du spiser mye....) Du er sulten fordi kroppen din prøver å fortelle deg noe. Dette var lite mat. Da saboterer du deg selv og får ikke uttelling for treningen. Spis mat som du liker og gir deg matglede. Få i deg mer protein, altså kjøtt, fugl og fisk. (Farsemat er jo egentlig avfall fra andre produkter) Kneip, inneholder lite godis for kroppen. Bytt den ut med et brød som har 3 eller 4 på grovhetsskalaen - drikk også greit med vann slik at du ikke får forstoppelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå