Gå til innhold

Prøve med eks.. Fungerer dette noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte sett innlegg her hvor folk lurer på om det er mulig å finne tilbake til hverandre etter et brudd osv. Ser mange som blir sammen kort tid etterpå å mange som blir sammen etter veldi lang tid igjen.

Jeg og eksen min (ble slutt i sep/okt) har smått begynt å date hverandre igjen. Vi hadde personlige ting vi måtte jobbe med hver for oss før at vi i det hele tatt klarte å se på hverandre igjen. Nå merker vi begge en slags form for gnist og det virker veldi nytt å spennende.

Ville dere sett på meg som "dørmatte, pushover eller svak" om jeg nå vurderer å finne tilbake til den gutten jeg levde et så fint liv sammen med? Ingen har forøvri gjort noe moralsk forkastelig, vi fikk bare nok for en periode og var kanskje ikke klar for samboerskap..

Synes bestandi det blir skrevet/sakt ting som "gå vidre, glem han osv", men er det ingen som synes det er greit å ordne opp i relasjoner vi gjerne vil beholde å skape vår egen lykke?

Anonymous poster hash: 24be0...b47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere på samme bølgelengde og ingen har gjort noe fælt og ikke har dumme tanker og tviler på den andre, samt hadde et fint samboerskap - Kjør på da vel! :-)

• Liker 1
Skrevet

Det har gått fint for oss hvertfall. Var sammen i 1,5 år, slutt i ni måneder. Har etter det vært sammen i 4 år.

Anonymous poster hash: e2063...4e3

• Liker 1
Skrevet

Det har gått fint for oss hvertfall. Var sammen i 1,5 år, slutt i ni måneder. Har etter det vært sammen i 4 år.

Hvorfor gjorde dere det slutt? Var det den som "dumpa" som tok første steget eller ble dere enige om dette?:) ts

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gjorde dere det slutt? Var det den som "dumpa" som tok første steget eller ble dere enige om dette?:) ts

Jeg gjorde det slutt pga mye sjalusi på venninnen hans som han var "betatt" av. Og han slet med lite seksuell erfaring i forhold til meg.

Vi hadde fortsatt kontakt og også sex mens det var slutt. Etter ni måneder sa jeg at jeg endelig kjente at følelsene for han begynte å forsvinne og jeg kunne gi slipp på han. Da ble han nok litt skremt og sa han ville vi skulle prøve igjen. Jeg var veldig skeptisk, men vi tok det sakte i begynnelsen og så ordna det seg til slutt. :)

Det hjalp også på at han hadde sex med andre mens det var slutt og vi flyttet laangt bort fra venninnen hans. ;)

Skrevet

Jeg og kjæresten slo opp for 5-6 år siden, da hadde vi vært sammen 2 år. Så ble vi sammen igjen for et halvt år siden :) Alt er bare fint her, men har ikke gått så lang tid da.

Anonymous poster hash: e1a8e...e04

Skrevet

I min verden er en eks en eks av en grunn, som oftest en god en. Men ikke alle forhold er like og mange gjør det slutt pga usikkerhet, ikke fordi de ikke er kompatible eller pga ting som utroskap etc, så dersom du føler at det er ham du vil ha så er det ingenting i veien for at det kan fungere.

Jeg trenger veldig mye stabilitet og trygghet i mine forhold, mens mange er svært selvstendige og tar litt lettere på små eller store konflikter, drama o.l., noe som mer eller mindre ødelegger alt for meg.

Fint at vi alle er forskjellige, jeg ville vært litt skeptisk, men her er det altså magefølelsen og resten av følelsene dine du må følge :) Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg er redd for at han skal trekke seg unna igjen å ja, jeg er redd for at han skal si at følelsene ikke kom tilbake like sterkt som han håpet. Men jeg vil vel ikke leve et liv å tenke tilbake på han som kom seg unna, som kanskje var den rette :)

Fint å høre så mange positive erfaringer på denne fronten! Synes ikke det er sæ alt for ofte at dette kommer frem her på KG :)

Hilsen ts! Tusen takk for svar!

Skrevet

Som Måndagsbarn skriver; En eks er en eks for en grunn. Prøvd to ganger med to forskjellige ekser. Gikk fint i begynnelsen, men så ble de veldig klart hvorfor det ble slutt. Veldig glad for at jeg ikke tok til takke med noen av dem for nå har jeg funnet drømmeprinsen min!

• Liker 1
Skrevet

Tror det avhenger av bruddet og hva slags forhold man hadde.

I forhold hvor man gikk fra hverandre fordi man i bunnen ikke passet sammen, så tror jeg ikke at det er noe vits å prøve igjen. Det kan gå bra på starten )som første gangen) også avslutter man forholdet igjen etter kortere tid.

I forhold der alvorlige tillitsbrudd var grunnen til brudd (utroskap, vold, annet svik), er det heller ingen vits.

Men jeg tror nok at hvis man gjorde det slutt pga personlige "demoner" man måtte takle (usikkerhet, mye sjalusi, kontroll, grunnløs krangling), så tror jeg at det kan funke fint å bli sammen igjen! Men forutsetningen er at man har vært fra hverandre en stund og faktisk jobbet med seg selv, eventuelt skaffa hjelp.

Også er det selvsagt viktig at forholdet var fylt av kjærlighet og gode tider sammen før det ble slutt.

Anonymous poster hash: 5b431...9ed
  • Liker 1
Skrevet

I løpet av 5 år har jeg og eksen vært i 3 lange forhold. Jeg har en del baggasje med meg, og har lett for å overreagere, og han snakker lite om følelser, og er veldig ubesluttsom. Vi har vært av og på, men hver gang har det endt med at en av oss (som regel meg) har blitt skikkelig såra og vi har slått opp... Men så er jeg jo svak for han da...

Denne gangen har jeg vært litt tøffere og sier at jeg utelukker ikke at det en eller annen gang kan bli oss igjen, men det blir isåfall ikkefør vi begge har jobbet gjwnnom våre problemer hver for oss.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble sammen med eksen igjen etter ni år uten kontakt og det fungerer veldig bra. Om du burde bli sammen en eks igjen betor på årsaken til bruddet. Var det løgn utroskap osv ikke gjør det. Er grunnene derimot små kan du prøve igjen. For vår del var det umodenhet og usikkerhet som gjorde at vi skilte lag. Nå er vi blitt voksne begge to:-)

Skrevet

Tror det avhenger av bruddet og hva slags forhold man hadde.

I forhold hvor man gikk fra hverandre fordi man i bunnen ikke passet sammen, så tror jeg ikke at det er noe vits å prøve igjen. Det kan gå bra på starten )som første gangen) også avslutter man forholdet igjen etter kortere tid.

I forhold der alvorlige tillitsbrudd var grunnen til brudd (utroskap, vold, annet svik), er det heller ingen vits.

Men jeg tror nok at hvis man gjorde det slutt pga personlige "demoner" man måtte takle (usikkerhet, mye sjalusi, kontroll, grunnløs krangling), så tror jeg at det kan funke fint å bli sammen igjen! Men forutsetningen er at man har vært fra hverandre en stund og faktisk jobbet med seg selv, eventuelt skaffa hjelp.

Også er det selvsagt viktig at forholdet var fylt av kjærlighet og gode tider sammen før det ble slutt.

Anonymous poster hash: 5b431...9ed

Jeg er lett antennelig av meg. Han er den som heller sniker seg unna alt av problemer å surker i mange dager etterpå. Dette er noe vi begge har jobbet med for oss selv. Med litt avstand har vi fått et litt annet perspektiv på ting og klarer å være sammen nå uten å hakke på hverandre hele tiden.

Jeg tror også det ligger noe i det at man ikke vet hva man har før man mister det og at etter en tid vil man merke dette spesielt godt. Noe vi begge har fått kjenne på nå..

Er bare så spent på om jeg har den viljestyrken som skal til for å stå i runde nr to uten å alltid bekymre meg for at det skal bli slutt igjen.. :)

Ts

Skrevet

vel.. jeg og første eksen min gjorde det slutt og hadde ikke kontakt på 4 måneder før vi fant tilbake til hverandre. alt var kjempe spennende og helt nytt igjen og vi var som nyforelsket. det gikk 2 måneder så var vi på samme plass som når vi gjorde det slutt. så nei jeg går aldri tilbake til ekser igjen :) han andre eksen min ville prøve igjen, mne jeg sa blankt nei uansett om jeg ville litt der og da, men er glad for at jeg sa nei den dag i dag.

så etter min erfaring så synes jeg man skal gå videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...