Ninakanin Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Hei kloke hoder! Jeg har strevd hele livet med svake hofter fra fødsel av, og lurt på hvordan det ville gå når jeg ble gravid. Og nå er jeg endelig gravid etter ett langt års prøving! Men: Jeg har så vondt i bekkenet og venstre hofte, det stråler liksom nedover rumpa og i låret.. selv om jeg ligger, sitter eller står. Hvordan kjennes egentlig bekkenløsning ut? Kan det være det så tidlig? Eller har jeg bare vondt?
Sunshine Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 Så gøy å se igjen en gammel traver! Gratulerer med graviditeten! Bekkenløsning er hormonelt og kan komme så tidlig hos noen. Ta kontakt med lege så får du henvisning til fysioterapeut. 1
Yesterday Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Det begynte i uke 8 hos meg. Det kjennes ut som du beskriver men også kan man bli støl og stiv, og sikkert annerledes. Trur bekkenløsning oppleves forskjellig, og mange har det uten smerter, da alle gravide har bekkenløsning. Er viktig å gjøre tøyeøvelser, å gjøre det på en gymball hjelper mange mens noen blir verre av det. Et bekkenbelte hjelper og noen og andre ikke. Både ball og belte hjalp meg. Øvelser som jeg fikk av manuellterapauten var vonde å gjøre på gymmatta mi så jeg gjorde de i senga. Pute mellom bena når man sover hjelper mange men ikke meg. Jeg gikk til en manuellterapeut og fikk godhjelp. Fikk en henvisning til fysioterapeut men fikk time uten at jeg viste det hos en manuellterapeut. Har du gangvansker (opp til fysioterapeuten å vurdere) så får du gratis behandling. Endret 29. januar 2014 av Yesterday
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #4 Skrevet 30. januar 2014 Startet i uke 5 her og men det ga seg heldivis eller ca uke 14 og kom tilbake etter uke 28 Anonymous poster hash: 13cb0...d53
Stinelin Skrevet 30. januar 2014 #5 Skrevet 30. januar 2014 Gratulerer med bolle i ovnen! Her startet bekkenløsningen veldig tidlig, uke 4-5 eller noe. Det kan fint være det du kjenner på, så kom deg til lege og få henvisning til fysioterapeut el. Det som stråler ned i låret kan være isjiasnerva som klemmes på, også vanlig ved bekkenløsning. Lykke til videre, håper du slipper å gå med dette resten av svangerskapet.
Amy2014 Skrevet 31. januar 2014 #6 Skrevet 31. januar 2014 Jeg fikk bekkenløsning før jeg fikk positiv test, så alt er mulig! Slet med bekkenløsning tidlig i forrige graviditet også, da fra uke 13-14. Nå er det jo bare 5 måneder siden jeg sist var gravid så at det lett kommer tilbake er ikke noen overraskelse. Men jeg er uendelig glad for alle symptomer og plager jeg, da betyr det jo at det er ekte og virkelig for det har enda ikke gått helt opp for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå