AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #1 Skrevet 29. januar 2014 Jeg er en ung jente som går på ungdomsskole. Jeg er så alene, liksom jeg har noen venner men dei har så mange andre venner som kommet å og snakker med dem hele tiden så jeg blir utenfor. Sier jeg noe så er det bare "dumt" og alle bare hmm...også snakker dei om noe helt annet igjen, eller så ignorerer dei meg. Jeg er ofte ute med sånne folk. Den beste venninnen jeg har her har mange venner som jeg ofte er med men dei ser ikkje på meg som 1 i gjengen. Er det hemmeligheter får jeg aldri vite noe, dei har opplevd så mye med venninnen min som jeg ikke har osv. Hun et bestevenninnen til alle, og vil hun det så skal man gjøre det. Hun er skikkelig grei og morsom men hun skygger liksom, og dei i denne gjengen ser på henne som ein "gudinne" som er helt perfekt. Men hun er ikke problemet sånn egentlig. Det er alle andre føler jeg, det er bare meg. Jeg er utrolig stille, et jeg med dem så sier jeg aldri noe, jeg bare sitter der for jeg aner ikke hva jeg skal si! Er jeg med bestevenninnen min så plaprer jeg i ett kjør men er jeg med hun populære venninnen min og dei andre så eg jeg like stille som en stein! Hvordan bli mindre stille og skjenert? Jeg HATER det! Det er virkelig så kleint å være alene med meg for jeg sier ingenting, det er jævelig å ha det sånn! Hvordan begynne å snakke?! Meg.Anonymous poster hash: 1472d...73a
Gjest constance90 Skrevet 29. januar 2014 #2 Skrevet 29. januar 2014 (endret) Hvordan begynne å snakke? Det er bare å åpne munnen og si ord. Det blir bedre etterhvert. Hvis du føler deg veldig sjenert kan jeg absolutt anbefale å gå på kulturskolen eller noe hvor du finner folk med samme interesse. Så kan du åpne deg litt opp i trygge omgivelser og snakke om ting som er felles. De er nok mer satt ut at du snakker enn at du sier noe dumt. Bare prøv å snakk mer, det blir bedre etterhvert. Endret 29. januar 2014 av constance90
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #3 Skrevet 29. januar 2014 Hvordan begynne å snakke? Det er bare å åpne munnen og si ord. Det blir bedre etterhvert. Hvis du føler deg veldig sjenert kan jeg absolutt anbefale å gå på kulturskolen eller noe hvor du finner folk med samme interesse. Så kan du åpne deg litt opp i trygge omgivelser og snakke om ting som er felles. De er nok mer satt ut at du snakker enn at du sier noe dumt. Bare prøv å snakk mer, det blir bedre etterhvert. Jeg har gått der men vi møter ikke så mange nye og dei vi møter går jeg ikke å til å bli kjent med. Jo, 2 stykker og det var det. Takk for resten, det er ikke så lett, hva skal du ordene være? Jeg aner ikke hva jeg skal si! TsAnonymous poster hash: 1472d...73a
Gjest Belle âme Skrevet 29. januar 2014 #4 Skrevet 29. januar 2014 Huff, kjenner meg igjen til tider.
Gjest constance90 Skrevet 29. januar 2014 #5 Skrevet 29. januar 2014 Jeg har gått der men vi møter ikke så mange nye og dei vi møter går jeg ikke å til å bli kjent med. Jo, 2 stykker og det var det. Takk for resten, det er ikke så lett, hva skal du ordene være? Jeg aner ikke hva jeg skal si! TsAnonymous poster hash: 1472d...73a Snakk foreksempel om en film du har sett, en fin topp den ene venninen har osv. Gjerne inviter de hjem på filmkveld og popcorn. Da slipper du å si så mye men er forsatt sosial
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2014 #6 Skrevet 29. januar 2014 Snakk foreksempel om en film du har sett, en fin topp den ene venninen har osv. Gjerne inviter de hjem på filmkveld og popcorn. Da slipper du å si så mye men er forsatt sosial Tusen takk! Filmkveld går nok ikke men det andre du sa går jo fint. Men liksom...Når det er ferdig, hva da?? TsAnonymous poster hash: 1472d...73a
Gjest constance90 Skrevet 30. januar 2014 #7 Skrevet 30. januar 2014 Tusen takk! Filmkveld går nok ikke men det andre du sa går jo fint. Men liksom...Når det er ferdig, hva da?? TsAnonymous poster hash: 1472d...73a Snakk litt mer og mer hver dag så tilslutt faller det naturlig
eeyoree Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Det er ikke rart du har problemer med å snakke utifra de forholdene du opplever på sekundærarenaen. En speiler seg ofte i andre mennesker, og selvbildet ditt er nok relativt lavt, som følge av de signalene du får av de andre jentene. Kanskje kan et miljøskifte hjelpe deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå