Gå til innhold

Flytte til Sandefjord eller Larvik/Tønsberg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer fra en bygd i nord, og har tenkt å flytte til en av de byene ovenfor, jeg har vært mye frem og tilbake, så jeg lurte, er det noen som er kjent med disse byene?
Det jeg vet om byene, er det jeg har lest på kommune sider osv.

Og hvordan er "folkeslaget"?

Takk for hjelp på forhånd! :)

Anonymous poster hash: d0486...19c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Sandefjord er folkene mer reserverte og en del "sosser". Larvik er en liten "bondeby", hehe, men helt perfekt om du liker det lite, trygt og koselig. Tønsberg er større og har flere fasiliteter etc.

Skrevet

Jeg bodde noen år i Tønsberg og det var ihvertfall en veldig ålreit by å bo i den gangen.

Kjøpesenter, kinoer, bowlinghall, noen ålreite pub'er og mange koselige steder å bo.

Folkeslaget den gangen var som steder flest; Noen mennesker var veldig koselige, andre var ikke fullt så imøtekommende. Jevnt over følte jeg meg hjemme der.

Skrevet

I Sandefjord er folkene mer reserverte og en del "sosser". Larvik er en liten "bondeby", hehe, men helt perfekt om du liker det lite, trygt og koselig. Tønsberg er større og har flere fasiliteter etc.

Altså.. Generalisering much?

Anonymous poster hash: bd05a...4dc

Skrevet

Jeg kommer fra en bygd i nord, og har tenkt å flytte til en av de byene ovenfor, jeg har vært mye frem og tilbake, så jeg lurte, er det noen som er kjent med disse byene?

Det jeg vet om byene, er det jeg har lest på kommune sider osv.

Og hvordan er "folkeslaget"?

Takk for hjelp på forhånd! :)

Jeg er fra Sandefjord, og har kjennskap til alle byene. Vil ikke si det er mye som skiller, byene har stort sett de samme fasilitetene. Er det noe mer konkret du lurer på TS? Så er det lettere å svare deg :)

Anonymous poster hash: bd05a...4dc

Skrevet

Tønsberg <3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er fra Vestfold og gikk på SVGS, har også jobbet i Sandefjord, men bodd i Tønsberg og det kunne aldri falt meg inn å flytte til Sandefjord.

Har riktignok bare vært i Larvik et par ganger, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg ville helt klart valgt Tønsberg dersom det stod mellom Tønsberg og Sandefjord. Mye på grunn av "folkeslaget", selv om jeg har mange gode venner fra Sandefjord!

Endret av Snooks
Skrevet

Ville vurdert byene i denne rekkefølgen Tønsberg - Sandefjord - Larvik.

Jeg er fra Sandefjord, men har flytta ut, og kan ikke se for meg at jeg vil flytte tilbake. Larvik liker jeg bare ikke, alt er så uoversiktlig, spredt og kjedelig. Tønsberg virker ålreit, da.

Anonymous poster hash: a60ed...edf
Skrevet

Vi har "sommersted" i S.fjord, og trives kjempegodt der. Om jeg noen gang skal flytte til den kanten av landet frister det veldig å bosette seg der:) Koselig liten by, hvor man har det man trenger. Vil ikke akkurat skryte av shoppingmulighetene der da, da foretrekker jeg å dra til andre plasser i nærheten.

Anonymous poster hash: 6e3c3...e09
  • 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er fra Vestfold og gikk på SVGS, har også jobbet i Sandefjord, men bodd i Tønsberg og det kunne aldri falt meg inn å flytte til Sandefjord.

Har riktignok bare vært i Larvik et par ganger, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg ville helt klart valgt Tønsberg dersom det stod mellom Tønsberg og Sandefjord. Mye på grunn av "folkeslaget", selv om jeg har mange gode venner fra Sandefjord!

TS her, Kunne du begrunnet hvorfor du ikke kunne tenkt deg å flytte til sandefjord? :)

Generelt tenker jeg mye på folkeslaget, har hørt ellers at byene er ganske like når det kommer til fasiliteter.

Jeg vet en ikke kan dra alle over en kam, men bare "stereotypen" av byene :)

Utseendemessig foretrekker jeg Sandefjord, da ting virker nær hverandre, og "ryddig"

Takk for alle innslag :)

Skrevet

Jeg har også en tenårings sønn, som skal begynne på videregående nå til høsten, i byen vi bor i nå er det slik at alle kjenner alle, er det slik i de tre byene og?

Skrevet

Jeg er også fra nord og har bodd i Tønsberg i 14 år. Trives kjempegodt her og alle jeg har møtt har vært trivelige mennesker. Kunne aldri tenkt meg å flytte tilbake til nord, å reise på ferie "hjem" er perfekt.

Tønsberg er en utrolig fin by, brygga er nydelig om sommeren og vi har mange nydelige strender som perler på en snor. :) Jeg bor litt utafor selve byen og trives så godt på "landet". Tar 7 minutter å kjøre til byen og vi trives godt med det.

Jeg har også litt kjennskap til Larvik, bodd der for mange år siden. Var vanskelig å komme i kontakt med folk der synes jeg. Har hørt at folk fra Sandefjord er "sære", men jeg kjenner ingen der da..

Hvis jeg var deg ville jeg definitivt valgt Tønsberg, gjerne litt utafor selve byen. Er mange fine plasser rundt om.

Anonymous poster hash: 8f9e5...8d5
Skrevet

Tror jeg ville valgt Tønsberg, så Sandefjord. Larvik synes jeg er en rotete by.

Anonymous poster hash: e14b0...f31
Skrevet

Larvik ville jeg ikke flytta til, har jobbet der.

Anonymous poster hash: 833f1...5df

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ville valgt Larvik først, så Tønsberg... Sandefjord kunne jeg aldri tenkt meg ;) Men det spørs helt hvordan du er selv, TS.. Hva liker du, hva liker du ikke? Ingen av byene er iallefall så små at "alle kjenner alle". Ta deg gjerne noe uker på ferie i vestfold før du bestemmer deg, og reis rundt til alle byene og se hva du liker best...

Anonymous poster hash: 2fe36...bf6
AnonymBruker
Skrevet

hva er det med sandefjord og larvik folk ikke liker?

at larvik er bondeby med sære bondefolk, og sandefjord er vestfolds sosseby inkl. ymsete?

Nå tolket jeg dog.

Jeg har en oppfatning av at Tønsberg kanskje er litt vel.. harry

AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig stort dopmiljø i Sandefjord.

Anonymous poster hash: 46e3f...200
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt Tønsberg! Ikke langt mellom Sandefjord og Tønsbeg men synes det er stor forskjell på menneskeslagene... Mye rart og sure folk i sfj ! Subb på mitt språk.. Folkene i Tønsberg er mer blide og imøtekommende:-) har en fot i hver by, født og oppvokst i Oslo... Hører at Sandefjord engang var en sosseby men har sett lite til det, her dasser de rundt i joggebuka, syter og klager! Jeg valgte Tønsberg av den grunnen og tenkte at jeg alltids kunne flytte til sfj om jeg endret mening... Men det har ikke skjedd:-)

Anonymous poster hash: c7485...368

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Nøtterøy jeg. :)

Anonymous poster hash: 1a711...cc0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også😊

Ville valgt Nøtterøy jeg. :)

Anonymous poster hash: 1a711...cc0

Anonymous poster hash: c7485...368

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...