Gå til innhold

Spagetti og kjøttdeig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til det lenger. Jeg husker ikke hvordan jeg lager det! :(

Kjøttdeig og løk stekes, tomatpurè, salt, Pepper, oregano og ketchup røres i.

Hva mangler? Hva kan gjøres annerledes?

Hva er din oppskrift? Jeg vil lage verdens beste spaghetti til familien min! Hjelp? :)

Anonymous poster hash: 655bf...457

Skrevet

Ingenting som mangler der? :)

Anonymous poster hash: 2aa7a...26d
Skrevet

Hvorfor kjøper du ikke heller bare tomatsaus istedenfor å blande tomatpurè og ketchup? Det høres ikke så veldig godt ut, men jeg kan ta feil da.

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker kjøttdeig, løk, hvitløk, krossade tomater, laubær og litt krydder. tidvis sopp, mais tomatpurre i tilleg

Anonymous poster hash: 3b55c...f31
  • Liker 1
Skrevet

Dropp ketchupen. ?

Anonymous poster hash: 5e92e...7c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville byttet ut ketchup med hermetiske tomater. En dæsj balsamico er og godt i sausen.

• Liker 5
Skrevet

Vi bruker kjøttdeig og dolmiosaus på glass. Og fullkornsspagetti.

Anonymous poster hash: 2aa7a...26d
  • Liker 2
Skrevet

Også ville jeg hatt i hvitløk og litt chilli for mer smak.

Skrevet

En liten dæsj sukker, en liten dæsj sitron, kikoman og worchestershiresaus!

Balanser og smak til med syre, salt og sukker.

Anonymous poster hash: 8fb75...503
  • Liker 1
Skrevet

Kjøttdeig/karbonadedeig stekes med løk/hvitløk (og gjerne litt revet gulrot). Fres et par skjeer tomatpure sammen med kjøttet, hell over en boks eller to med gode hermetiske tomater (og gjerne en klunk rødvin, gir en helt egen fylde). Smak til med litt worchestersaus, en klype sukker, kanskje litt balsamico. Salt og pepper. La det gjerne koke litt sammen, tilsett hakkete urter rett før servering - persille og basilikum er et must for meg.

Anonymous poster hash: aca5f...d02

• Liker 3
Skrevet

Vi blanker løk og hvitløk, hiver oppi gulrøtter og tomatpuré, hiver oppi hermetiske tomater, buljong, salt, pepper, timian, laubærblad og litt spisskummen før det kjøres glatt med stavmikser og blandes med stekt kjøttdeig.

• Liker 1
Skrevet

Dropp ketchupen

Anonymous poster hash: ea8c7...ebc

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager heller bolognese.

Anonymous poster hash: 52675...caf
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å bruke løk, karbonadedeig, litt tomatpure, hakkede tomater, evt. noen delte cherrytomater, mais (tilsettes helt til slutt), krydder: salt, pepper og evt. oregano og bulljong. Sper også på med litt vann dersom sausen blir for tykk.

Skrevet

Ketchup + tomatpuré blir helt feil, altfor konsentrert, for lite saus og for søtt. Stek karbonadedeig med løk og hvitløk, tilsett en boks hermetiske tomater (jeg bruker knuste uten smakstilsetning, krydrer selv) og en liten dæsj tomatpuré, kanskje litt reven gulrot, la det putre og tilsett salt, pepper og eventuelle urter (basilikum, oregano etc.) på slutten.

Anonymous poster hash: 550e6...42c
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er din oppskrift? Jeg vil lage verdens beste spaghetti til familien min! Hjelp? :)

Ooh no you didn't.. ketc...p er et evig banneord på dette forumet. Ville vært varsom med å bare nevne det ordet her, pirajaene vil komme etter en hver som bruker det her inne, de lukter ordet på lang avstand og blod vil forekomme :fnise:

Jeg bruker 1 boks med hermetisk tomat

en løk

2 hvitløksbåter

en ss frisk oregano

en ss frisk basilikum

en ss frisk timian

2-3 ss tomatpure

salt og pepper

(eventuelt litt chilli og salvie kan og fungere om du ønsker mer smak..)

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Som de andre her sier: Du mangler jo hovedingrediensen som er tomat. Dropp ketchupen og tilsett heller litt sukker eller gulrot. Hvitløk må du også ha. Og timian og basilikum.

Anonymous poster hash: 5ebd1...939
Skrevet

Ikke kall spaghetti og kjøttdeig for "verdens beste spaghetti"- jeg blir helt matt. Ikke rart Hellstrøm har nok å gjøre her til lands.

Lær deg heller å koke en skikkelig bolognesesaus.

Anonymous poster hash: b3f61...d5e
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hva er det som blir feil når du lager det da?

Husker du å vente med å ha spagettien oppi gryta til når vannet har begynt å koke? Husker du å bruke en stor gryte og mye vann?

Skrevet

Jeg bruker å steke karbonadedeig og løk, tar oppi knuste hvitløksfedd, raspet gulrot, 1 boks krønsja tomater, litt tomatpurre, salt, pepper, chilli, paprikapulver og basilikum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...