Snitta Skrevet 22. mai 2004 #1 Del Skrevet 22. mai 2004 Går det bra å male på tekstiltapet eller burde man rive av alt og sette på ny tapet? Hva slags maling skal man bruke? Har hørt at man i hvertfall ikke skal bruke heftgrunn for da er det umulig å fjerne tapet i ettertid!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2004 #2 Del Skrevet 22. mai 2004 Det meste fester nok på tekstiltapet, så heftgrunn er unødvendig. Tekstiltapet, strie og glassfibervev suger imidlertid enorme mengder maling, så du bør grunne med tapetlim eller billig maling, f.eks Jotaplast. Fjerning av overmalt tapet kan bli vanskelig uansett hvilken metode du bruker, så du bør tenke deg godt om før du setter i gang. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. mai 2004 #3 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg malte en tekstiltapet en gang, og det ble en veldig, veldig dyrt affære. Fikk tips om å blande tapetlim med vann og grunne et par ganger før jeg malte, men selv etter det gikk det enorme mengder maling. Mulig jeg burde ha blandet mer lim og mindre vann eller grunnet flere ganger, men var jeg deg ville jeg også grunnet en eller flere ganger med jotaplast før den ordentlige interiørmalingen. K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå